Santam gekap oor uitbetalings

Argieffoto (Foto: stevepb, Pixabay)

Insurance Claims Africa (ICA), die spesialisfirma wat versekeringseise namens die gasvryheidsbedryf behartig, het Santam gekap oor sy besluit om die betaling van Covid-19-eise tot slegs drie maande te beperk.

ICA was vir byna sewe maande in ʼn regsgeding met Santam wat weier om sy kliënte se eise uit te betaal vir die tydperk wat hulle weens die landwye afsonderingstydperk nie kon sake doen nie.

“Santam het gesê dat hy sy kliënte in die gasvryheid- en ontspanningsbedryf ʼn volledige en finale skikking van slegs drie maande se verliese sal bied. Dit terwyl die kontrakte van meeste van hierdie kliënte stipuleer dat hulle dekking vir tot 18 maande het,” het Ryan Woolley, uitvoerende hoof van ICA, Dinsdag gesê.

Die hooggeregshof in Kaapstad het Santam in November beveel om Ma-Afrika Hotels vir die volle 18 maande-tydperk van sy kontrak te betaal. Die versekeraar het aangedui dat hy gaan aansoek doen om verlof tot appèl oor die uitspraak.

Volgens Woolley is die enigste manier vir Santam om sy kliënte billik te behandel om ʼn tussentydse betaling van drie maande aan te bied en die balans ná die appèl te hanteer.

“Deur ’n finale skikkingsbedrag van drie maande aan te bied en sy kliënte te dwing om hulle vir die balans te dagvaar, is onregverdig en gewetenloos. Hierdie optrede dui daarop dat Santam nie meer regsekerheid wil hê nie, maar dat hy in werklikheid probeer om voordeel te trek uit kwesbare kliënte wat desperaat is vir finansiering.”

Die inperking in reaksie op die Covid-19-virus het groot verliese vir ondernemings veroorsaak en volgens Woolley is duisende sakelui wat polisse vir sakeonderbrekings gekoop het, veral geraak.

Hy sê dat die toerisme- en gasvryheidsektor, wat 1,5 miljoen mense in diens het en 8,6 persent bydra tot die land se ekonomie, tydens die afsonderingstyd byna in duie gestort het.

“Duisende mense het hul werk verloor, families is vernietig en ondernemings moes hul deure sluit, ʼn  gevolg wat vermy kon word as versekeraars hul wettige verpligting teenoor kliënte nagekom het.”

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.

13 Kommentare

jongste oudste gewildste
Denise

Maar is dit nie alles CHINA en die REGERING (ANC) se skuld nie???… het dlamini nie dan gese all sigarette moet nie verkoop work en all drank plekke moet toe maak??? Ek sou se gaan soek jul uitbetaalings van 18maande by daai twee plekke.

Pampoen

Ek dink nie enige versekeraar kon in hulle wildste drome die gemors sien kom het nie. Ek voel bietjie jammer vir hulle en wonder of hulle genoeg reserwes het om die skade te bekostig?

Alet

Onglukkig as jy versekeraar wil wees moet jy bewus wees dat jy risiko loop. En ja niemand het ooit so iets voorsien nie. Maar Santam was gou om die polisse aan mense te smous. Mos nie gedink so iets sou gebeur nie en vir jare al smile hulle al die pad bank toe. Nou dat hulle hulle gedeelte van die ooreenkoms moet nakom nou is dit ander gesange. Hulle kan mens meedoenloos jag om polisse aan jou te verkwansel en dan koop mens dit en die dag as hulle moet betaal is dit allerhande stories. Klomp skelms. Die hele spul… Lees meer »

Pieter

Anton Rupert het mos n mijard rand besk gestel vir sekere mense om hulle te help. Nou moet die mense en besighede wat getrou betaal het sukkel. Die ou mense se plan bly maar die beste vat daai geld wat santam kry elke maand in sit dit in n spaar rek. Die dag as jy dit nodig het dan is dit daar.

Wondermaarnet

Gou om premies te kollekteer met maand einde, maar wanneer hulle moet betaal, is daar altyd ‘n gesloer.