Selfoonverskaffers ‘systap’ pogings om datakoste te verlaag

Argieffoto: Pixabay.com

ʼn Besluit deur selfoondiensverskaffers om hulle kliënte ʼn heffing te vra sodat hul ongebruikte data na die volgende maand kan oordra, sal pogings om die koste van data te verlaag ongedaan maak, het LP’s Dinsdag gehoor.

Willington Ngwepe, uitvoerende hoof van die Onafhanklike Kommunikasieowerheid van Suid-Afrika (Okosa), het aan die parlementêre portefeuljekomitee oor telekommunikasie bevestig dat Vodacom die owerheid ingelig het dat verbruikers tot R49 sal moet opdok as hulle ongebruikte data na die volgende maand wil laat oordra.

“Ons het ʼn kennisgewing ontvang van een van die operateurs dat hulle ʼn tarief sal hef sodat data kan oordra en om data oor te plaas [na ʼn ander verbruiker],” het Ngwepe gesê.

Hy sê die telekommunikasiereguleerder het Vodacom versoek om hom van meer besonderhede oor dié heffing te voorsien en Okosa het Maandag terugvoering ontvang. Hy sal nou dié terugvoer bestudeer.

Vodacom se nuwe dataoordragingstariewe kom in reaksie op nuwe eindgebruiker- en intekenaarsregulasies wat op 1 Maart in werking tree. Die regulasies bepaal dat jou diensverskaffer jou moet toelaat om ongebruikte data oor te dra na die volgende maand sodat jy dit nie verloor nie, of na iemand anders in dieselfde netwerk. Jou diensverskaffer moet jou ook in kennis stel hoeveel data gebruik is en jou toelaat om te kies of jy buitebondeltariewe wil betaal.

Die regulasies is juis hersien omdat soveel verbruikers gekla het oor data wat te gou verval voordat hulle dit opgebruik het en vae bewoording het verskeie skuiwergate vir diensverskaffers geskep om die verval van data moontlik te maak.

Die nuwe regulasies bepaal egter nie hóé data oorgedra moet word en of diensverskaffers ʼn tarief daarvoor mag hef of nie en daarom blyk dit dat verbruikers se data-kopseer steeds nie verby is nie.

Vanaf Maart sal Cell C hul verbruikers toelaat om data oor te dra, maar dit gaan jou kos om databondels se geldigheid met ’n dag, ʼn week of ʼn maand te verleng. By MTN sal jy nog ’n databondel moet koop om te sorg dat jou bestaande bondel vir langer geldig bly.

Vodacom gaan verbruikers ʼn tarief vra om databondels oor te dra en dié tarief sal na verwagting afhang van hoeveel data oorgedra moet word. By Telkom is databondels reeds ’n maand langer geldig, maar jy kan dit nie nog verleng nie.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

35 Kommentare

jongste oudste gewildste
Ai tog!

Het kan die oordra van data maar net so wel los, want dit gaan jou meer kos. Sal maar sorg dat myne klaar is.

Jane Palotasi

Oh hell no!!!!!

Paul

Data is seker die enigste produk wat jy koop m.a.w dis jou eiendom, maar indien jy dit nie gebruik binne ‘n sekere tyd nie verloor jy dit. Hoekom gee hulle dan nie jou geld terug van die gedeelte wat jy nie gebruik nie en hulle weer terugneem.
Ons sou seker al bankrot gewees het as Eskom op dieselfde manier werk. Dink net jy koop ‘n motor maar gebruik dit nie gedurende die maand nie en hulle kom vat dit terug die einde van die maand. Siek. Wat ek gekoop het is myne totdat ek vrywillig daarvan ontslae raak.

Nico

So weereens het die regering nie die tande wat hy wou voorgee hy het nie. Die vroeëre berigte het niks van ekstra koste gepraat nie. Dit sal mos nou duurder wees en nie giedkoper nie.

GM

Hulle moet nou net daardie mense se salarisse ook wegvat – die dele wat hul nie opgebruik het gedurende die maand nie. En die maatskappy se winste wat nie bestee is nie.