‘Skrap e-tol, stel spesiale heffing in’

Argieffoto van ‘n betoging teen die e-tolstelsel. (Foto: Twitter/@ANCJHB)

Die Automobiel-Assosiasie (AA) sê sy nuwe navorsing wys Gautengse padgebruikers het geen voorneme om e-tol te betaal nie en dié houding gaan waarskynlik nie verander nie.

“Ons navorsing wys dat mense nie in die huidige omstandighede gaan betaal nie. Dit wys ook dat skuld nie ʼn rol speel in dié besluit nie: die meeste padgebruikers betaal nie omdat hulle jare gelede ʼn beginselbesluit geneem het om dit nie te doen nie,” het die AA Donderdag in ʼn verklaring gesê.

“Geen stroop om die mond gaan hulle van plan laat verander nie.”

Die AA se eie navorsingsverslag oor padfinansiering is pas vrygestel en die organisasie sê uit die bevindings is die enigste regverdige en verstandige ding om te doen om die e-tolstelsel in Gauteng op te skort en verbruikers wat sedert 2013 daarvoor opgedok het, terug te betaal.

Die AA sê hy vra weereens vir ʼn afgebakende e-tolheffing wat by die gewone brandstofheffing inskakel. Hy het destyds dieselfde gedoen toe die Gautengse hoofwegverbeteringsprojek (GFIP) afgeskiet is.

Die AA glo steeds die heffing is die enigste regverdige en volhoubare manier om die projek te finansier.

“Voldoening bly laag en dit daal weens verskeie faktore. Dit sluit in verwarring weens die verskillende boodskappe wat die nasionale en provinsiale regering uitstuur en die aankondiging in Maart dat ou skuld nie ingevorder gaan word nie. Die voldoeningskoers gaan waarskynlik selfs verder daal en net ʼn handjievol mense gaan aanhou betaal,” het die vereniging gesê.

In die verslag is verskeie finansieringsmodelle oorweeg en sodanige metodes in Afrika en die res van die wêreld uiteengesit.

Die AA sê sy bevinding is dat ʼn spesiale heffing gekoppel aan die brandstofheffing die beste manier bly.

Hy sê voorts ʼn afgebakende heffing kán op ʼn provinsiale grondslag in werking gestel word om te verseker dat net Gautengers opdok.

e-toll

Argieffoto.

“Die afbakening ruim talle probleme wat tans ondervind word uit die weg en gaan dadelik ʼn uitwerking op die finansiering van die GFIP hê. Gegewe die groot teenstand teen die e-tolstelsel, moet die vind van ʼn suksesvolle en volhoubare oplossing álmal se doelwit wees. Dít is, en was nog altyd, die oplossing en dit is ʼn oplossing wat ons voorstaan sedert e-tol die eerste keer voorgestel is,” het die AA gesê.

Die AA sê daar is oorweldigende bewyse dat die huidige stelsel nooit aanvaar gaan word en ook nie gehoorsaam gaan word deur diegene wat uiteindelik die rekening moet betaal nie. Hy sê dit is nou tyd vir die departement van vervoer, die nasionale tesourie, die Suid-Afrikaanse Nasionale Padagentskap en ETC (die afdeling gemoeid met die insameling van e-tolgeld) om dít te aanvaar.

Die AA sê ook diegene wat tot dusver betaal het, se e-tolgeld moet terugbetaal word om regverdigheid te verseker.

“Verbruikers is reeds op finansiële breekpunt en hulle het vasgeskop oor dié saak. Pogings om hulle te dwing om te betaal, gaan hulle nie van plan laat verander nie. Inteendeel, dit gaan net hulle reeds ongenaakbare houding vererger, wat tot méér skuld gaan lei.

“Dít terwyl ʼn heeltemal billike, onmiddellike en werkbare oplossing reeds binne die regering se bereik is.”

Argieffoto van protesgangers op ‘n brug oor die N1 in Pretoria. (Foto: Maroela Media)

Pres. Cyril Ramaphosa het vroeër vandeesmaand ʼn taakspan bestaande uit die minister van vervoer, Fikile Mbalula, die minister van finansies, Tito Mboweni en die Gautengse premier, David Makhura, aangestel om ʼn oplossing vir die krisis oor die e-tolstelsel te vind.

Slegs 22% van gebruikers betaal hulle e-tolrekeninge en met die ANC wat teen ʼn groot spoed stemme in Gauteng verloor, het ʼn openbare stryery onlangs oor e-tol onlangs tussen Makhura en Mboweni uitgebreek.

Makhura wil die stelsel skrap, maar Mboweni wil dit behou en sê daar is nie geld om paaie andersins in stand te hou nie.

Mbalula het vroeër al verklaar hy wéét mense wil van die gewraakte stelsel ontslae raak.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

39 Kommentare

jongste oudste gewildste
marous

Waarom moet diegene wat geen begeerte het om eers oor Gauteng te vlieg vir die gemors betaal ? Die AA se aanbeveling is net so absurd soos die e tol gemors self .

Tom Nel

Daar is nie geld vir die paaie nie maar wel vir ESCOM, SAA, Transnet, SABC ensomeer, ‘n heffing net op Gautengers is ook totaal onregverdig, groot getalle motoriste gebruik die pasie vanaf veral Mpu, Lim, KZN, FS en NW – almal moet betaal vir die geldpot vanuit Gauteng.

chantie

Dis nou n betoging waarmee ek 100% saam staan

Nika

Wat van die mense wat nie e-tol paaie ry nie? Nou moet almal petrol heffing in gauteng betaal? Ek bly 5km van die werk, ek ry nie eers naby n hoofweg nie, winkels en familie is naby dat ek ook nie op n pad moet ry wat e-tol het nie, so wat nou?

Nika

Die feit dat daar nie geld is en ‘ander maniere’ om paaie in stand te hou nie, waarvoor betaal ons dan so baie vir petrol en diesel as ons buur lande dit vir baie goedkoper by ons aankoop en dit nogsteeds goedkoop aan die verbruikers verkoop, waarvoor betaal ons lisensie en tol gelde? Hierdie is net nog n manier vir die korrupte ANC om geld te maak!!