Staking dreig in vervoerbedryf

Argieffoto

Vakbonde in die vervoerbedryf het Dinsdag gewaarsku dat ʼn staking moontlik op hande is nadat loononderhandelings met werkgewers ʼn dooiepunt bereik het.

Die vervoervakbond Satawu het gesê vakbonde het ʼn dispuut verklaar nadat maraton-loononderhandelinge nie op ʼn ooreenkoms uitgeloop het nie.

“Die South African Transport and Allied Workers’ Union (Satawu), Motor Transport Workers’ Union (MTWU), Transport and Allied Workers’ Union of South Africa (Tawusa) en die Professional Transport and Allied Workers’ Union (PTAWU) het die dispuut verklaar,” het Satawu gesê.

“Loononderhandelings tussen vakbonde en die werkgewerverenigings, die Padvragvereniging (RFA) en die Nasionale Werkgewersvereniging van Suid-Afrika (Neasa) het op 4 Junie begin, maar tot op hede kon partye nie ʼn ooreenkoms bereik nie ten spyte daarvan dat sittings tot in die vroeë oggendure geduur het.”

Die vier vakbonde verteenwoordig meer as 30% van die 105 000 werkers in die bedryf en eis ʼn akkumulatiewe 32%-loonverhoging oor die volgende drie jaar, terwyl werkgewers net 18% aanbied.

Satawu het gesê vakbonde eis dat die minimumloon vir transitoveiligheidswagte verhoog word tot R20 000 per maand om te vergoed vir die gevaar wat hulle daagliks ervaar.

Nadat vragmotorbestuurders die afgelope paar maande aan verskeie betogings deelgeneem het waartydens hoofweë versper is, het vakbonde geëis dat die lone vir kode 14-vragmotorbestuurders tot R15 000 per maand verhoog word om te verhoed dat werkgewers “buitelandse werknemers uitbuit” deur hulle minder te betaal as hul Suid-Afrikaanse eweknieë.

Vakbonde eis ook ʼn minimumloon van R7 000 per maand vir algemene werkers. Werkgewers het deurgaans geweier om die minimumlone te verhoog.

Die vakbonde wil ook hê die indiensneming van buitelanders in die vervoersektor moet tot 25% van die werkersmag in elke maatskappy beperk word. Werkgewers hou egter vol hierdie kwessie is tans voor die parlement wat daaroor sal besluit.

“Wanneer die toename in transitorooftogte in die eerste helfte van die jaar in ag geneem word, eis vakbonde dat elkeen van hierdie voertuie deur minstens drie mense beman word om die veiligheid van die kontant en die veiligheidsbeamptes te verseker.

“Vakbonde het ook ʼn beroep op maatskappye gedoen om beamptes van geskikte wapens te voorsien sodat hulle hulself teen swaargewapende rowers kan beskerm. Werkers wil ook hê die regering moet die vervaardiging van transitovoertuie reguleer, sodat die veiligheidsmaatreëls op dié voertuie dwarsdeur die bedryf gestandaardiseer is,” het Satawu gesê.

“Die partye wag nou op die Kommissie vir Versoening, Bemiddeling en Arbitrasie (KVBA) om ons in kennis te stel van die datum wanneer die loononderhandelings onder sy vaandel sal voortgaan. Indien hierdie onderhandelings nie op ʼn ooreenkoms uitloop nie, sal die KVBA ʼn sertifikaat uitreik om vakbonde toestemming te gee om te staak.”

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.

18 Kommentare

jongste oudste gewildste
Alida

Daar gaan ons alweer. Augustus is mos “staakmaand”. Plaas die mense net dankbaar is om ‘n werk te kan hê en die werk doen.

Mielie

Sal dit beteken dat die SA ners in die bedryf hul produksie met 25% verhoog? Transito wagte behoort n Dangerpay van die ANC te kry…..hulle regeer die land en ekonomie en agv hulle onvermoe om misdaad te bekamp moet hulle opdok. Nie die maatskappy wat dit dan weer van die verbruikers sal verhaal.

jaco

Wat??? R20 000 n maand! Ek moes 6 jaar swot, n paar jaar werk vir peanuts, nou werk ek myself dood en in haaglike en gevaarlike omstandighede en kry ek dit dalk as ek die maksimum oortyd werk….

Wonder

32 % oor drie jaar loop uit op meer as 10% salarisverhoging per jaar. In die huidige ekonomiese toestande, is dit belaglik om dit te wil hê. ‘n Minimum van R20 000 vir transito veiligheidswagte? Dis ook belaglik. Ek is bewus daarvan dat hulle ‘n onveilige werk doen, maar dit het hulle mos geweet toe hulle die werk aanvaar het? Toe kon hulle mos vir hul vergoeding onderhandel het. Niemand het hulle gedwing om die werk te aanvaar nie. Ek dink nie die regering moet toelaat dat buitelanders die werk doen nie. Dit neem werk weg van ons eie mense.

Karien

Poskantoor net klaar dan die klomp, dan die myne, dan die stadrade en so gaan ons aan. Staak en jy kry. Tyd dat hulle afbetaal word as hulle staak en n ander een daardie werk kry wat te dankbaar is om te kan werk en n werk te hê.