Staking verskerp by SAL

SAA-toonbank by Kaapstad- Internasionale Lughawe (14 November 2019) (Foto: Henk Kruger/African News Agency/ANA)

Die National Union of Metalworkers of South Africa (Numsa) en die Suid-Afrikaanse Vereniging van Kajuitpersoneel (Sacca) het oor die naweek met die bestuur van die Suid-Afrikaanse Lugdiens (SAL) vergader onder leiding van die Kommissie vir Versoening, Bemiddeling en Arbitrasie (KVBA). Die doel van die vergadering was om die dispuut tussen die partye op te los.

Numsa en Sacca het gesamentlik die besluit geneem om by SAL en SAL Tegnies te staak.

“Ná ʼn lang vergadering het ons Saterdagaand verdaag, sonder dat die probleme opgelos is. Die gesprek het vasgeval. Dit is duidelik dat die bestuur van die SAL nie bereid is om te doen wat nodig is om die lugdiens te red en korrupsie te beëindig nie,” het Zazi Nsibanyoni-Mugambi, president van Sacca, en Phakamile Hlubi-Majola, woordvoerder van Numsa, in ʼn gesamentlike verklaring gesê.

“Een van ons belangrikste eise hou verband met inkontraktering, omdat ons weet dat dit nodig is om die lugdiens se kontantvloeiprobleme op te los. Die bestuur van SAL weier om aan dié eis te voldoen en dit bevestig vir ons dat hulle oneerlik is as hulle sê hulle wil die lugdiens red. Dit is ook bevestig deur die besluit om bykomende vlugte Sondag te kanselleer. Die werkgewer wil nie die dispuut oplos nie.”

Numsa en Sacca het onderneem om die staking te verskerp. “Die raad en sommige uitvoerende bestuurders sal eerder wil sien hoe die SAL ineenstort, as om korrupsie, plundery en wanadministrasie uit te roei. SAL moet drasties sy kostes besnoei. Dienste wat intern gedoen kan word, is ʼn voor-die-hand-liggende oplossing. Die feit dat hulle weier om dit te doen, is ʼn teken dat hulle wil hê die lugdiens moet ineenstort.”

Numsa is besig om met werkers in gesprek te tree vir ʼn sekondêre staking in die lugvaartbedryf. “Ons het reeds met die proses begin om in gesprek te tree met die Burgerlike Lugvaartowerheid (BLO), Mango Airlines, Safair, SA Express, die Lughawensmaatskappy van Suid-Afrika (Acsa), Reshebile Security, Morena Cleaning, Vizini (instandhoudingsmaatskappy), Azda, Swissport, Bidair Services en Comair vergader. Ons tree ook in gesprek met spysenieringsmaatskappye soos Airchefs, Food Direction, LSG SkyChefs en Dnata.”

Die vakbonde het gesê hulle doen ʼn beroep op al hul lede in dié maatskappye om saam te staan, omdat veranderinge by die SAL hulle ook sal raak. “Die lugdiens kan en moet gered word om poste te beskerm. SAA Group bied verskeie dienste aan verskeie lugrederye. Van hierdie dienste sluit tegniese en instandhoudingsondersteuning, lugredery-spyseniering, vrag en ander dienste in. As die lugdiens geprivatiseer word, dan sal alle werkers, in al hierdie maatskappye, op een of ander manier hierdeur geraak word. Ons sal nie toelaat dat hierdie korrupte raad en senior uitvoerende bestuur die lugdiens deur korrupte kontrakte vernietig nie.

“Die sekondêre staking sal die hele lugvaartbedryf tot stilstand bring, want dit is duidelik dat die regering, as ʼn aandeelhouer, eerder werknemers sal opoffer, as om die korrupsie by staatsentiteite – spesifiek die SAL – te hanteer.”

Die vakbonde het gesê dit is ʼn “gewelddadige aanval op die werkersklas deur die neo-liberale kapitalistiese ANC-regering” en vereis “dat die werkersklas reageer”.

“Al hierdie staatsbeheerde ondernemings kan gered word, omdat hulle strategiese entiteite is wat duisende mense in diens neem. Dit is slegs weens doelbewuste wanbestuur dat hulle op die randjie van ineenstorting gebring is.”

Nsibanyoni-Mugambi en Hlubi-Majola het gesê hulle verwelkom die ondersteuning van politieke partye soos die Socialist Revolutionary Workers Party (SRWP), Ekonomiese Vryheidsvegters (EFF) en Land Party wat saam met hul lede aan die betogings tydens die staking deelgeneem het.

Hulle nooi ook lede van Saftu, Cosatu, Satawu en NTM om by die staking aan te sluit.

“Wat uiteindelik by die SAL gebeur, gebeur met ons almal. Daar is geen doel daarmee om ʼn loonooreenkoms te onderteken as ons nie finansiering daarvoor kan bekom nie. Dit is noodsaaklik dat ons die senior uitvoerende bestuur aanspreeklik moet hou vir al die korrupsie en plundery.”

Die vakbonde doen ʼn beroep op die ministers van openbare ondernemings en finansies om in te gryp.

“Hierdie sekondêre staking sal ʼn negatiewe impak hê op die ekonomie en ons doen ʼn beroep op die ministers om in belang van ons almal op te tree en nie net die belange van wit monopoliekapitaal te dien nie. Acsa en die BLO sal daaronder ly as die staking voortduur, en dit sal ʼn impak hê op toerisme. Ons het geen ander keuse nie. As lede van die werkersklas is ons gedwing om hierdie drastiese stappe te doen om verandering by die SAL te verseker.”

Die SAL was van plan om alle internasionale en plaaslike vlugte Maandag te hervat. Die vakbonde waarsku egter passasiers om nie met SAL te vlieg nie, omdat “hul veiligheid nie gewaarborg kan word nie”. “Leerlingvlieëniers sonder enige vlugervaring en tydelike tegnici word ontplooi om SAL-vliegtuie te vlieg en as veiligheidsbeamptes op te tree. Die tydelike tegnici het nie enige werkservaring nie en word gebruik om aan die vliegtuie te werk sonder dat hulle die nodige ervaring het in instandhouding en herstelwerk. Ons waarsku die publiek: as hulle tydens die staking met SAL vlieg, is hulle lewens in gevaar. Ons weet nie hoe die BLO dit kan toelaat nie.”

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

31 Kommentare

jongste oudste gewildste
Sarel

Wat ek nie mooi verstaan nie. Die Vakbonde is bewys dat SAL finansierl in die verknorsing sit maar eis steeds salaris aanpassing?

Hendrik

Verkoop!! Haal die hele ding uit die belastingbetalers se sak uit

Neels

Mooi gaan aan nog n melk koei in doe drein af. Wie moet ons bedank die (we wants) vakbonde en die korruptenaare . Daar is nie meer veel oor in die land om te plunder nie.

Voetganger

Boikot SAL , vlieg met enige ander lugdiens en en die stakers kan dan permanent hul staking geniet.

Leon

Maak SAL toe. Ons het nie ‘n staats lugdiens nodig nie.
Ja, daar gaan werksverliese wees. Ja, die unies gaan baie inkomste verloor. Nee, die unie gaan nie bankrot speel nie (so deksels jammer). Die personeel van SAL wat die moeite werd is sal gou werk kry by ander lugdienste. Dit gaan nie oor die SAL sse personeel nie, dit gaan oor die unie se grootkoppe se duur lewenstyl wat hulle wil handhaaf.