Talle selfoontorings afgeskakel weens diefstal, vandalisme

Sommige van die gesteelde batterye. (Foto: SA Polisie)

Die peperduur vervanging van gesteelde batterye in selfoontorings het MTN nou gedwing om 53 van sy Gautengse torings af te skakel.

Die maatskappy het gesê hy verloor miljoene rande weens vandalisme en diefstal van batterye in torings. Die 53 torings wat afgeskakel is, is heeltemal verwoes.

Ernest Paul, die algemene bestuurder van netwerkbedrywighede by MTN, het gesê die skade aan selfoontorings en infrastruktuur is nou op ʼn punt waar dit nie meer bekostigbaar is om die battery en toerusting te vervang nie.

Nóg ʼn enorme probleem is die moontlikheid dat honderde torings landwyd moontlik permanent afgeskakel sal moet word, weens die omvangryke skade daaraan. Dit gaan heelwat druk op die netwerk plaas en kan die gehalte van diens aan klante negatief raak.

Selfoonmaatskappye loop die afgelope ruk deur onder ʼn vlaag voorvalle van diefstal van toringbatterye wat boonop tot netwerkonderbrekings lei.

MTN het gesê hy het net in die afgelope week batterye ter waarde van R1 miljoen, danksy die hulp van wetstoepassingsowerhede en fluitjieblasers, teruggevind.

Paul het gesê tot 89 selfoontorings oor die land kan nie gebruik word nie, omdat dit wag vir nuwe batteryherstelwerk. Van die 53 wat afgeskakel word, is 39 in Pretoria en 15 in Johannesburg.

“Die situasie laat baie Suid-Afrikaners sonder netwerktoegang, óf weens die tyd wat nodig is om voortslepende instandhoudings- en herstelwerk te doen, óf, in die ergste gevalle, omdat die torings afgeskakel is aangesien gereelde diefstal en vandalisme die torings onvolhoubaar gemaak het.

“Dit het ʼn uitwerking op verbruikers se toegang tot byvoorbeeld die nooddienste, doeltreffende dienslewering van sakeondernemings, of om met geliefdes in verbinding te bly,” het Paul gesê.

“Dit is ʼn nasionale probleem en meer mense moet besef dat hulle in ʼn stadium géén dienste gaan kry as die situasie voortduur nie. Die verlies aan dienste en netwerkgehalte kan wissel tussen ʼn radius van 2 km tot 5 km, of tot 15 km op sommige plekke. Dit kan tussen 5 000 en 20 000 verbruikers op enige gegewe tyd raak.

Paul sê die koste om die torings te herstel tot waar dit weer aanlyn gebring kan word, kan tot R350 miljoen beloop. Hy het gesê MTN het reeds 100 persele teen ʼn enorme koste herstel.

“Selfoonmaatskappye kan dit nie alleen doen nie. ʼn Breër inisiatief is nodig en moet gedryf word deur gemeenskappe, die private sektor, die polisie en vervolgingsgesag.

“Ons het dus ʼn 360-grade-plan ingestel wat regdeur ons onderneming in werking gestel is en het agtergekom wanneer dit gekombineer word met groter bewusmaking en betrokkenheid in die gemeenskap, kan daar onmiddellik ʼn afname in misdadige bedrywighede opgemerk word.”

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

39 Kommentare

jongste oudste gewildste
Joe Olivier

Ons bly dan in n terroriste staat. Ons kan niks anders verwag nie. Die polisie met hul afgekapte handjies moet maar monitor.

George in Bloem

Dan wonder mense hoekom ons lugtyd en data tariewe van die hoogste in die wereld is. Of hoef nie meer te wonder nie.

Gertryda

Dan moet hul vir ons nie laat betaal vir dienste nie gelewer nie.

Ben

Come on…..breek af die land!

Neels Marais

Ek is baie jammer, as hulle nie kan lewer nie, dan lewer ek ook nie my geld nie. Dit is hulle probleem en hulle moet maar n plan maak.sit krag op die goed dat dit hulle skop dat hulle nie weer aan iets kan vat nie. Ek het geen simpatie met hulle nie