Talle vrae ná BLO-vliegtuig neerstort

Kapt. Thabiso Collins Tolo (49) en sy medevlieënier Tebogo Lekalakala (33).

Minstens een lugvaartkenner waarsku die erns van ʼn vliegtuig van die Burgerlugvaartowerheid (BLO) wat sélf neerstort, mag nie onderskat word nie.

Die Cessna Citation S550 S/II van die BLO het Donderdagoggend by die George-lughawe opgestyg en minute later van die radar af verdwyn. Die wrak met drie bemanningslede aan boord is ure later in die omgewing van die Robinson-pas tussen Mosselbaai en Oudtshoorn gevind. Dit is glo in naastenby dieselfde omgewing waar die ontslape Suid-Afrikaanse krieketkaptein Hansie Cronjé in 2002 ook in ʼn vliegongeluk omgekom het.

Kapt. Thabiso Collins Tolo (49), eerste offisier Tebogo Caroline Lekalakala (33) en vluginspekteur Gugu Comfort Mnguni (36) was besig met kalibrasiewerk vir die lughawe toe die vliegtuig neergestort het. Al drie is dood.

Die kalibrasiewerk behels die nagaan en kalibrering van toerusting by lughawens wat vlieëniers gebruik om veilig op te styg en te land.

Poppy Khoza, direkteur van burgerlugvaart, het Vrydag die versekering gegee dat die ondersoek na die voorval onpartydig en onafhanklik uitgevoer sal word, al word dit deur een van die BLO se eie afdelings gedoen.

“Ons is vol vertroue dat hulle onpartydig gaan optree en dat die onafhanklikheid van die ondersoek ten alle tye behoue sal bly,” het Khoza gesê.

Poppy Khoza, direkteur van die burgerlugvaartowerheid. (Foto: Christel Cornelissen)

Khoza het herhaaldelik gevra dat daar nie bespiegel moet word oor die oorsaak van die ongeluk nie. Ondanks dié vermaning was daar vandag talle vrae oor waarom die vlug onderneem is in gure weer, die instandhoudingsrekord van die vliegtuig, asook die bemanningslede en veral die kaptein se bevoegdheid.

Khoza het wél gesê die vliegtuig het, soos geskeduleer, roetine-instandhoudingswerk ondergaan. Sy wou nie uitbrei oor enige ander bespiegeling nie.

“Die drie kollegas was hoogs ervare en onder net ʼn handvol spesialisbemanningslede wat dié werk in Suid-Afrika en op die res van die vasteland gedoen het. Ons doen ʼn beroep op die publiek om die ondersoekers kans te gee om hul ondersoek af te handel.

“Ons wil álmal weet wat die voorval veroorsaak het,” het Khoza gesê.

ʼn Voorlopige verslag oor die ongeluk moet binne 30 dae uitgereik word. As die ondersoek nie binne ʼn jaar afgehandel is nie, word nóg ʼn tussentydse verslag ná 12 maande beskikbaar gestel.

Kapt. Thabiso Collins Tolo (49).

Die BLO word volgens ʼn kenner later vanjaar deur die Internasionale Burgerlugvaartorganisasie geoudit. Hy sê die voorval kan as ʼn klad op die BLO se goeie naam beskou word.

Suid-Afrika spog met ʼn uitstekende lugvaartrekord oor die afgelope 30 jaar, veral wat betref die kommersiële bedryf. “Hoewel ongelukke wel in die bedryf gebeur, wil ons Suid-Afrikaners verseker dat ons daarna streef om aan streng veiligheidsmaatreëls en prosedures te voldoen,” het Khoza gesê.

Die minister van vervoer, Fikile Mbalula, het intussen ook sy medelye betuig met die slagoffers, hulle naasbestaandes, familie en kollegas.

Die bemanning

Tebogo Caroline Lekalakala (33), die eerste offisier.

Kapt. Thabiso Collins Tolo is ʼn ervare vlieënier met 4 959 vliegure. Hy was die eerste swart kaptein van die Vluginspeksie-eenheid, asook ʼn voormalige bestuurder in die BLO se Lugveiligheidbedryfsafdeling, ʼn voormalige vlieënier by die Suid-Afrikaanse Lugdiens, ʼn toetsbeampte by die BLO en aanvanklik ʼn vlieënier in die lugmag.

Eerste offisier Tebogo Lekalakala het 1 050 vliegure. Sy het opleiding in onder meer die VSA ondergaan, was ʼn medevlieënier en die eerste swart vrou wat verlede jaar vir die BLO se Vluginspeksie-eenheid begin vlieg het. Sy was vantevore ʼn lugmagvlieënier.

Gugu Comfort Mnguni (36).

Vluginspekteur Gugu Comfort Mguni het 1 300 vliegure gehad. Hy het onder meer opleiding in Luxembourg en Frankryk ondergaan en het in 2013 die BLO se eerste swart inspekteur in die Vluginspeksie-eenheid geword. Hy was vantevore ʼn senior tegnikus by ʼn private maatskappy.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

21 Kommentare

jongste oudste gewildste
Embrentia

Nie naby waar Hansie se vliegtuig geval het nie, kry jul inligting korrek, Hansie se vliegtuig het in die Outeniquaberge geval, hierdie vliegtuig in berge rondom Robertsonpas, Glad nie naby mekaar nie.

Pottie Potgieter

Ek sien klaar waarheen hierdie onderwerp op SM hardloop.

As `n Oud ALEO het ek saam met menige Vlieeniers gevlieg, Wit en Swart.
Ek het saam met die eerste twee Swart Vroue Vlieeniers op die SAP Helikopters gevlieg en weet julle wat….
Absoluut uitstekend en opleiding presies dieselfde as enige ander Vlieenier.

In ons Vlieg Geskiedenis het menige van ons beste Vlieeniers al gesterf, tydens Brandbestryding, swak Weer ens. so hierdie is nie die eerste een nie en gaan ook nie die laaste een wees nie.

Ons praat nou nie hier van Taxi DRYWERS nie.

Ooo... genugtig

gééén… verdere vrae, van my kant af

Dries du Toit

Ons sal nie bespiegel nie. Dit belowe ons

Irene

Innige meegevoel met hulle familie