Te koop: Nege SAL-vliegtuie

(Foto: Suid-Afrikaanse Lugdiens)

Die sukkelende Suid-Afrikaanse Lugdiens (SAL) het nege vliegtuie in sy vloot op tender te koop aangebied.

Volgens ʼn advertensie op die nasionale tesourie se webblad het voornemende kopers tot 30 Januarie om aan te dui dat hulle in die vier Airbus A340-600-vliegtuie en vyf Airbus A340-300-vliegtuie belangstel.

Die SAL is in Desember in sakeredding geplaas ná die lugdiens die afgelope 13 jaar sowat R28 miljard verloor het.

Sakeredders Les Matuson en Siviwe Dongwana het in Desember versoek dat die sperdatum van 13 Januarie uitgestel moet word om die sakereddingsplan te publiseer om hulle kans te gee om hul voorkeur scenario aan alle belanghebbendes bekend te maak.

Matuson het gevra dat die sperdatum tot minstens 28 Februarie 2020 uitgestel word om die plan te publiseer, maar hulle het onderneem om dit so vinnig as moontlik bekend te maak.

Die advertensie vir die verkoop van die vliegtuie is op 10 Januarie op die nasionale tesourie se webblad vrygestel. Die tydsberekening het vrae laat ontstaan oor óf die verkoop van die vliegtuie deel vorm van die omkeerplan.

“Die sakereddingsplan is nog nie op ʼn punt waar van bates ontslae geraak kan word nie. Ek twyfel baie sterk dat dit deel vorm van dié plan en dit laat die vraag ontstaan oor waar die opdrag vandaan kom,” het Connie Mulder, hoof van die Solidariteit Navorsingsinstituut, gesê.

Solidariteit en verskeie ander vakbonde het Donderdag met die sakereddingspraktisyns vergader om terugvoer te kry oor verwikkelinge by die beleërde lugdiens.

Voornemende kopers het tot die einde van die maand om aan te dui dat hulle in die vliegtuie belangstel. (Skermgreep: Nasionale Tesourie)

Mulder het gesê Matuson het onderneem om op die laatste teen môre breedvoeriger antwoorde te hê oor die besluit om die vliegtuie op tender beskikbaar te stel.

Solidariteit se bestuurshoof, Dirk Hermann, het gesê die vakbond is bekommerd dat dit lyk of daar nie ʼn gekoördineerde plan is om die SAL te red nie. “Dít is ʼn resep vir mislukking,” het hy gesê.

Volgens inligting oor die SAL se vloot wat op die webwerf planespotter.net beskikbaar is, lyk dit of agt van die nege vliegtuie steeds vir SAL-vlugte gebruik word. Een van die A340-300’s word oënskynlik in dié stadium nie gebruik nie.

Buiten die vliegtuie, verkoop die SAL ook vyftien enjins en heelwat onderdele.

Alf Lees, ʼn DA-lid van die Staande Komitee oor Openbare Rekeninge (Skoor), het intussen gesê die eindelose reddingsboeie aan die SAL kan nie voortduur nie en dat die SAL gelos moet word om met sy hulpbronne en pogings te floreer of in die hek te duik.

Lees sê dit is duidelik dat die SAL nie die mas gaan opkom tensy daar die heeltyd by die belastingbetaler bakhand gestaan word nie.

“Matuson moet eerlik met die publiek wees dat die SAL nie ʼn lewensvatbare onderneming is nie. Dit kan nie gered word nie en moet gelikwideer word voor enige verdere belastinggeld in die swart gat wat SAL is, gestort word.”

Ten spyte van ʼn versoek dat die parlement by die sakereddingsproses betrek word en op hoogte gehou word van verwikkelinge, het Lees gesê daar het nog niks van gekom nie.

“Die oënskynlike huiwering van die nasionale tesourie om nóg R2 miljard aan die SAL te gee is ʼn duidelike aanduiding dat die tesourie en die minister van finansies, Tito Mboweni, nie glo dat die Les Matuson-sakereddingsplan werkbaar is nie.

“Dit lyk of Mboweni vra vir die likwidasie van die SAL. Hy is waarskynlik onder enorme druk van diegene soos die minister van openbare ondernemings, Pravin Gordhan, om vol te hou om reddingsboeie uit te deel. [Gordhan] klou steeds aan die verouderde kommunistiese opvatting van staatsbesit en ingryping in die mark,” het Lees gesê.

Maroela Media het ʼn navraag oor die verkoop van die vliegtuie aan die SAL gerig en wag op terugvoer.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

27 Kommentare

jongste oudste gewildste
Wilhelm

Maak tog nou asb toe die deure en sit af die ligte. SAL moes lankal gesluit gewees het. Wie is in elk geval mal genoeg om deesdae met SAL te vlieg?

Bridget

Hulle kon nie wag om lughawens – dorp name en wat nog alles te verander nie o behalwe Eskom en nou is alles een groot gemors vou stadig maar seker in een ironies ne

Ellisras

Dankie vir die aanbod. Maar el wil SAL nie persent hê nie. Dit is nie ‘n winskoop teen R1 nie.

Gemaskerde Sopbeen

O aaRde Tambo? Nou wat nou? Julle moes hom verkoop het aan die UNIES wat hom so in die grond in gestaak het…………of aan die top bestuur, wie se bonusse se groot was hulle kan hom uit hulle gatsakke koop?? Hoekom het julle nie? My pa het altyd gesê “Ontnugtering is die wreedste leermeester!!” Is die stakers nou ontnugter? En wat het julle geleer? As hopeloos teveel mense hopeloos teveel geld kry vir hopeloos te min produktiwiteit……..dan raak die situasie hopeloos.

Niklaas

Ek wil dit ook nie eers koop teen R 5000 nie. Sterkte met jul transaksies , maar dis een firma met nul/geen /zero/zulch/boggerall hoop om weer op te staan nie.