Trokdrywer ondersoek ná treinongeluk

Foto: ANA

Joe Maswangayi, minister van vervoer, het die Spoorwegveiligheidsreguleerder (RSR) en die Passasierspooragentskap van Suid-Afrika (Prasa) opdrag gegee om saam te werk en so vinnig as moontlik ondersoek in te stel na die tragiese treinongeluk wat Donderdag die lewe van talle mense geëis het.

Maswanganyi het vandag die toneel van die ongeluk saam met Sam Mashinini, die LUR vir polisie, paaie en vervoer in die Vrystaat, besoek.

Maroela Media het vroeër berig die Shosholoza Meyl-trein het omstreeks 09:15 buite Kroonstad ontspoor nadat dit teen ʼn vragmotor gebots het wat die treinspoor oorgesteek het, maar nie vinnig genoeg uit die pad kon kom nie. ʼn Motor was ook glo by die botsing betrokke.

Shosholoza Meyl het gesê sewe treinwaens het ontspoor waarvan een ʼn kragwa is wat help met kragopwekking op die trein. “Die kragwa het aan die brand geslaan en die vlamme het na die volgende wa versprei,” lui ʼn verklaring van die treindiens.

Mthuthuzeli Swartz, waarnemende uitvoerende hoof van Prasa, het bevestig die dodetal het teen laat Donderdagmiddag op 14 gestaan. Volgens Swartz het die vragmotorbestuurder vermoedelik probeer om die treinspoor voor die trein oor te steek, maar het hy die spoed van die trein onderskat. Swartz het gesê dit sal minstens 36 uur neem om die ongelukstoneel op te ruim.

Maswanganyi het teen 16:30 bevestig 239 mense is beseer. Daar was altesaam 429 passasiers op die trein ten tyde van die voorval.

Die beseerdes is deur verskillende ambulansdienste na nabygeleë hospitale geneem. Vier mense het kritieke beserings opgedoen. Die bestuurder van die vragmotor is een van die mense wat na ʼn hospitaal geneem is.

“Die bestuurder is na ʼn hospitaal geneem en toetse sal gedoen word om te bepaal of hy onder die invloed van een of ander middel was. Ons kan nog nie bevestig watter stappe gedoen sal word nie want die owerhede is steeds besig om die saak te ondersoek, maar iets moet gedoen word,” het Maswanganyi op die toneel gesê.

Hy het sy medelye met die naasbestaandes van die oorledenes betuig en die beseerdes ʼn spoedige herstel toegewens.

Nooddienste op die toneel waar die Shosholoza Meyl-trein buite Kroonstad in die Vrystaat ontspoor het (4 Januarie 2018). Foto: Verskaf

Intussen het die United National Transport Union (Untu) die voorval ten sterkste veroordeel en gesê basiese padveiligheidsreëls maak dit duidelik dat alle voertuie altyd by ʼn spoorwegoorgang moet stilhou om eers seker te maak dit is veilig om die treinspoor oor te steek.

Steve Harris, algemene sekretaris van Untu, het in ʼn verklaring gesê ongeag wat die ondersoek van die RSR bevind, kan daar “vir ʼn feit gestel word” dat die spoorwegoorgang geïgnoreer is. “Dit is iets wat daagliks by spoorwegoorgange reg oor die land gebeur. Bestuurders is bloot net nie bedag daarop dat ʼn trein dalk mag aankom nie,” het Harris gesê.

“ʼn Passasierstrein sal op sy vinnigste spoed 90 km/h ry. Teen die tyd dat die masjinis ʼn voertuig sien wat die spoorweg versper en begin om die noodremme aan te slaan, sal die trein eers tussen 500 m en 1 km verder tot ʼn algehele stilstand kom. Daar is geen manier dat die masjinis die botsing sal kan vermy nie.”

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

36 Kommentare

jongste oudste gewildste
MCS

Is nog op my “bucket list”om met die Shosaloza tereis. Het met mense in Warmbad oor die vakansietyd gepraat wat met die trein van Kaapstad na Johannesburg gereis het en sou ook terug gaan met die trein.Hul kon die ophou praat van die goeie diens wat hul ontvang het van die die personeel en hoe aangenaam die ondervinding was nie. Is waarlik ‘n slegte ding wat gebeur het, weereens as gevolge van iemand wat nie pad reëls kan gehoorsaam. Sterkte aan naasbestaandes en ook beseerdes.

Pieter

Tyd dat die eienaars van vragmotors ook vervolg word. Hul net so skuldig, maar was hul hande in onskuld na ongelukke wat deur hul onverantwoordelike drywers veroorsaak word.

LR

Baie van die mense wat hierdie trokke bestuur het nie n goed ontwikkelde diepte en ruimtelike persepsie ( en n sin vir verantwoordelikheid) nie dan gebeur sulke ongelukke.

Ronnie

Ek lees al hoe meer van vragmotors wat ongelukke veroorsaak. Is dit net ek wat die patroon raaksien?

Stop of nie?

Kyk by https://www.arrivealive.co.za/Road-Safety-and-Rail-Crossings-Level-Crossings
Daar moet ‘n uitdruklike STOPteken wees om te stop andersins is dit ‘n toegeeteken.
Wat ookal die geval is dit die heel veiligste om te stop en seker te maak soos wat ek hier aanheg.
Onthou: ‘Train the mind to mind the train’. Ek doen dit al vir 57 jaar. Daar is selde ‘n tweede kans.