Wenke van ʼn voormalige kaper: Só bly jy veilig

Argieffoto

Jy het jou dalk al ingedink hoe jy sal reageer indien jy ooit die slagoffer van ʼn kaping word, maar dit is moeilik om vooraf te weet of jy in staat sal wees om koelkop te bly in só ʼn lewensgevaarlike situasie.

Volgens statistieke deur Statistieke Suid-Afrika (SSA) gebeur daar ongeveer 34 880 kapings elke jaar in Suid-Afrika. Dit is een kaping elke 15 minute.

Hoe gaan kapers te werk, waar slaan hulle toe, en wat is die beste manier om te vermy dat ʼn kaping in iets baie ernstiger verander? Die beste persoon om dié vrae te antwoord – die kaper self.

Dialdirect het gaan kyk na inligting wat ʼn voormalige kaper, net bekend as “Bra T”, met teenmisdaad-aktivis Yusuf Abramjee in ʼn onderhoud op Crime Watch gedeel het. Abramjee het Bra T uitgevra oor hoe kapers te werk gaan, hoe slagoffers gekies word, en wat motoriste kan doen om te vermy dat hulle ʼn slagoffer word.

Volgens Bra T sal ʼn span van vier kapers, dikwels onder die invloed van alkohol en dwelms, saam werk om motors te kaap – tot so tussen 30 en 40 motors per dag. Bra T verduidelik kapers werk volgens kliënte se “inkopielyste” wat spesifiseer watter fabrikaat en model motor hulle wil hê, hoeveel van die motors hulle wil hê en teen wanneer die motors gelewer moet word.

Hy verduidelik kapers fokus op gebiede waar daar ʼn groter kans is dat hulle die spesifieke motor sal kan kry wat hulle nodig het, sonder om hulself in gevaar te plaas dat hulle gevang kan word.

Mense wat op pad terug is van winkelsentrums is ideaal, omdat hulle gewoonlik kontant of kaarte by hulle het wat dien as ʼn “ekstra bonus”. Kapers sal dan dikwels hul slagoffer dwing om hul PIN aan hulle te gee sodat geld uit hul rekeninge onttrek kan word.

Bra T verduidelik wanneer kapers op ʼn slagoffer besluit het, sal hulle die motor van ʼn afstand af volg en later nader beweeg en dikwels by ʼn verkeerslig toeslaan. Hy sê ʼn taktiek wat gereeld gebruik word, is om van agter teen die slagoffer se motor vas te ry sodat die motoris dink ʼn ongeluk het gebeur en hulle dan stilhou en uit hul motor klim.

Opritte is ook ideale plekke vir kapings, omdat die kapers die motoris in die oprit kan vaskeer voordat die toegangshek heeltemal oopgemaak het.

‘n Skermskoot uit kringtelevisiebeeldmateriaal van ‘n kaping in Mayfair, Johannesburg.

Maanda Tshifularo, hoof van Dialdirect Insurance, gee die volgende wenke om ʼn kaping te vermy, of ongedeerd daarvan af te kom indien jy wel ʼn slagoffer raak:

– Wees altyd bewus van jou omgewing en wees op die uitkyk vir enige iets verdag. Die gevaarlikste tydperk is wanneer jy by jou bestemming aankom. Fokus op wat om jou aangaan en moet nie toelaat dat jou aandag afgelei word nie.

– Wees paraat wanneer jy brandstof ingooi, veral wanneer dit donker is. Hou jou deure en vensters toe en gesluit en maak slegs die venster oop om te betaal. Wees op die uitkyk vir verdagte beweging om jou, veral in jou motor se blindekol.

– Gebruik jou foon se navigasiestelsel om te verhoed dat jy verlore raak. Mense wat ooglopend lyk of hulle nie weet waar hulle is nie, is maklike teikens. Stel iemand by jou bestemming in kennis van jou beplande tyd van aankoms.

– Maak gebruik van ʼn opsporingstelsel vir jou motor – verkieslik een met ʼn paniekknoppie en ʼn bystand-opsporingstelsel wat steeds werk wanneer die hoofopsporingstelsel verwyder word.

– Wanneer jy by verkeersligte stilstaan, hou jou kop op en maak oogkontak met die voetgangers rondom jou.

– Wanneer jy ʼn rooi verkeerslig nader, begin al vanaf ʼn afstand stadiger ry sodat jy nie heeltemal tot stilstand hoef te kom voordat die lig oorslaan nie. Dit is veral nuttig wanneer jy laat in die aand ry.

– Indien jy moet stilhou, gee jouself genoeg ruimte voor jou motor om te verhoed dat jy vasgekeer kan word. Jy moet die voertuig voor jou se bande kan sien.

– Wees op die uitkyk vir verdagte voertuie wat jou agtervolg. Indien jy vermoed dat jy agtervolg word, maak ʼn paar draaie indien nodig en ry na die naaste polisiestasie. Indien jy onseker is of ʼn motor wat jou wil aftrek werklik ʼn amptelike polisievoertuig is, bly kalm, sit jou waarskuwingsligte aan om te wys dat jy bereid is om jou samewerking te gee, en ry na die naaste polisiestasie.

– Indien iemand van agter teen jou vasry, ry na ʼn polisiestasie of besige gebied om die skade te besigtig.

– Maak seker jy parkeer altyd in ʼn veilige, goedbeligte area.

– Wanneer jy by die huis aankom, hou in die pad langs jou oprit stil terwyl jy wag vir die hek om oop te gaan, en ry eers in wanneer die hek heeltemal oop is. Sodoende kan jy wegjaag indien nodig.

– Hou jou deure en vensters altyd gesluit en moenie ry met waardevolle items oop en bloot langs jou of in die motor nie. Bêre dit waar dit nie gesien kan word nie.

– Kyk dat daar niemand by jou agterste sitplek skuil nie wanneer jy in die motor klim, selfs al het jy die voertuig gesluit toe jy dit verlaat het.

– Indien jy wel die slagoffer van ʼn kaping word, bly kalm en moet nie met die kaper argumenteer nie.

– Gebruik jou hand naaste aan jou sitplekgordel om dit los te maak en beweeg rustig sonder om enige skielike bewegings te maak.

– Vermy oogkontak met die kaper, doen wat daar vir jou gesê word en moenie probeer om ʼn held te wees nie – ʼn voertuig kan vervang word, jou lewe nie.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

34 Kommentare

jongste oudste gewildste
Werner

45 acp is die beste medisyne

Ella

Dit sou beter klink as die opskrif was:
” Wenke van n gevonnisde voormalige kaper”
Ten minste het ons dan geweet hy kan nie gou weer n “aktiewe kaper” word.

nella

Sjoe!!! Baie dankie vir diè insiggewende raad. Sal probeer om van dit te memoriseer. Dankie Maroela.

niccy

Wat is “45 acp” ????

Leser

44