Toyota se Corolla is in 1986 en 1989 as die Suid-Afrikaanse Gilde van Motorjoernaliste se Motor van die Jaar gekroon. Ek kan daai Toyotas onthou. Ek was ʼn laaitie, en almal wat een gehad het, was verskriklik trots op hul nuwe rygoed.
Die laaste Toyota wat ek kan onthou waarna almal gesmag het, was die Conquest RSi. Die 160 was warm, maar die 180i witwarm. Sy sitplekke was fantasties. Toe kom die Camry. Toyota het hulle soos soetkoek verkoop. As ʼn mens aan klein gesinsbuksies dink, en nie ʼn Hilux of Fortuner nie, kan ek nie aan ʼn betowerende Toyota daarna dink nie. Tot nou.
Die splinternuwe Toyota Corolla is nie net mooi nie… dis ongelooflik mooi. Die lyne vloei mooi van voor na agter. Dit is een van die eerste Toyotas waar ons in Suid-Afrika ook die mooi groot wiele kry. Dit rond die pakket perfek af.
Dan klim ʼn mens in, en die verbasing groei. Die binneruim beïndruk net so veel soos die buitekant. Mooi sitplekke, luukse en sagte materiale op die paneelbord… sjoe. Dit eindig nie daar nie. Die Corolla pronk met sewe lugsakke, ABS, EBD, vastrapbeheer, blindekolwaarskuwing met baanbeheer en aanpasbare spoedbeheer. Alle nuwe Toyotas word verkoop met 20 Gb komplimentêre Wi-Fi en die Corolla het Apple CarPlay en Android Auto.
Dié spesifieke Corolla is die 2.0 XR-outo-model. Die atmosferiese 2.0-viersilinderpetrolenjin bied 125 kW en 200 Nm. Dit neem ʼn ratse 8,6 sekondes van 0 – 100 km/h en hy sal aanhou draf tot 195 km/h. My enigste kwessie met die Corolla is ook sy sterkpunt, naamlik die CVT-palwisseltransmissie. Toyota sʼn is by verre die beste op die mark met 10 voorafgeprogrammeerde “ratte”, maar as jy wil jaag, is ʼn CVT nie lekker nie. ʼn CVT is wel puik vir brandstofverbruik. Ek het ʼn paar vergaderings met die Corolla bygewoon, en in die dorpsverkeer in en om Pretoria kon ek ʼn baie billike 6,8 ℓ/100 km handhaaf. Ek glo dit sal nóg beter wees op die oop pad.
Op die pad voel die Corolla uitermatig sag geveer, ondanks sy groot wiele met laeprofielbande. Padhouvermoë is indrukwekkend en die stuurgevoel verbasend in dié segment. Die kajuit is goed geïsoleer en te danke aan luukshede soos outomatiese ligte en ruitveërs is ʼn mens voorwaar kalm agter die stuur.
Dit is bitter maklik om dié Corolla op te som. Dit is pragtig, puik toegerus en goedkoper as sy naaste mededingers. Ek wil beslis die handrat onder hande kry, want ek dink daar is ʼn kant van die Corolla se karakter wat nie met ʼn CVT toeganklik is nie. Voor jy jou volgende voertuig koop – moet nie net ʼn sportnutsvoertuig gaan koop nie. Sedans ry bitter lekker, en bied baie goeie kattebakspasie. Neem ʼn Corolla vir ʼn toetsrit; jy sal moontlik verbaas wees.
Die reeks lyk só:
Toyota Corolla 1.8 XS | 104 kW/171 Nm | 6,2 ℓ/100 km | R380 200 |
Toyota Corolla 2.0 XR | 125 kW/200 Nm | 6,5 ℓ/100 km | R420 500 |
Toyota Corolla 2.0 XR outo | 125 kW/200 Nm | 6,0 ℓ/100 km | R433 700 |
Die reeks word gedek deur ʼn 3 jaar/100 000 km-waarborg en 6-dienste-diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Honda Civic 1.8 Elegance | 104 kW/174 Nm | 6,3 ℓ/100 km | 5 jaar/200 000 km-waarborg 5 jaar/90 000 km-diensplan | R441 800 |
Mazda 3 2.0 Astina | 121 kW/213 Nm | 6,2 ℓ/100 km | 3 jaar/onbeperkte km-waarborg 3 jaar/onbeperkte km-diensplan | R474 600 |
Toyota Corolla 1.8 Sprinter het in 1984 R10 500.00 gekos.
En toe was jou salaris R29.50 per maand?
My 1600cc Ford Sierra uit die boks het in 1983 R10000 gekos. Lyk my Manie ons het ‘n nuwe kar amper op die selfde tyd gekoop. Enigste rede dat ek ‘n Sierra gekoop het is dat Toyota my amper niks vir my Ford Escort wou gee nie, toe loop ek oor die pad na Ford.
ʼn Golf GTI het in 1982 R11 999 gekos. Mens wat begin werk het, het toe nie R100 per maand verdien nie.
Corollas het Toyota se handelsmerk in SA verbeter sodat hulle Camrys kon verkoop later. Maar dit het ook die Conquest as intreevlak-motor meer aansien gegee. Vandag se Corollas kan nie meer daarop aanspraak maak nie.
Foto’s kan nie die kar gestand doen nie. Gaan kyk in die vertoon kamers, veral in wit, en dan sien julle hoe ‘n mooi kar lyk. En die komplimente van ‘n Suzuki aanhanger! Die Koreane gaan moet spoed vang, die Japenese is besig om met ‘n krag by te kom!
Wow – Dankie Toyota
Die Corrola familie is al so ingewortel in harte, dat die legende-status van hierdie betroubare ry-ysters, hulle nooit maklik ontneem sal word nie.
Tien raaiskote: watter voertuig dink jy pryk onder my afdak?
@Stof , n Mahindra KUV 100 !