Vir baie mense is ʼn voertuig regtig net dít. ʼn Tuig waarin dinge en mense vervoer word. Party gesinne, soos myne, is effe groter as ander. Toe een van Maroela Media se groter gesinne onlangs ʼn draaitjie by die see wou maak, was dit die perfekte geleentheid om te sien hoe die Ertiga hom teen bagasie, ʼn gesin en die langpad gedra.
Suzuki se Ertiga is ʼn sewesitplek-gesinsbussie. Daar is drie rye sitplekke. Soos met alle veeldoelbussies is die kattebak knap as die sesde en sewende sitplek oopgevou is. Verder is die binneruim ergonomies en doelgerig uitgelê. Daar is geen onnodige fieterjasies nie. Die kajuit voel werklik ruim. Die swart bekleedsel is die Suid-Afrikaanse mark se voorkeur, maar ʼn welkome opknapping teenoor die beige van die vorige model.
Die Ertiga word aangedryf deur Suzuki se nuwe K15B 1.5- atmosferiese viersilinderpetrolenjin. Dit is dieselfde enjin wat in verskeie van hul modelle diens doen. Dié enjin bied 77 kW en 138 Nm en het 6.6 ℓ/100 km gehandhaaf oor die toets Suidkus toe en terug van Gauteng af. Aanvanklik voel die Ertiga effe lui – dan leer mens hoe om die ratkas te gebruik en die Ertiga kom tot sy reg. As daar ʼn groot bult voor jou lê, skakel genoeg ratte terug sodat die omwentelinge by 4 500 r/min lê, dan klim hy lekker sterk enige bult.
Met tasse, braaihout, ʼn fiets en mense het die Ertiga die pad Suidkus toe met graagte aangedurf. Toe al die pakkerasies uitgelaai is, en nóg mense bygekom het – het die Ertiga steeds nie gekla nie. Sulke gemak en aptyt vir passasiers is moeilik bekombaar teen die prys. Die spesifikasievlak is heeltemal voldoende vir so ʼn gesinsbussie. Daar is Bluetooth, elektriese vensters en lugreëling. Om die Ertiga makliker te parkeer is daar parkeringwaarskuwing agter. Aangesien die gemak afgehandel is, moes Suzuki mens veilig hou. Die Ertiga het twee lugsakke voor, ABS met EBD en ISOFIX-kinderstoelmonteringspunte.
Dis heel eenvoudig. Indien jy ʼn gesin het om te vervoer teen ʼn begroting is daar nie ʼn ander voertuig wat dié spasie bied teen die geld nie. Die Honda BR-V is heelwat kleiner en baie duurder en die Toyota Avanza het ʼn stigma dat dit ʼn taxi is en die 1.5 SX-model is heelwat duurder. Die Suzuki het ook ʼn markleidende 5 jaar/200 000 km-waarborg. As jy meer as vyf sitplekke nodig het – gaan loer gerus na die Ertiga – jy sal aangenaam verras wees.
Die reeks lyk só:
Suzuki Ertiga 1.5 GA handrat | R214 900 |
Suzuki Ertiga 1.5 GL handrat | R239 900 |
Suzuki Ertiga 1.5 GL outo | R254 900 |
Die reeks word gedek deur Suzuki se 5 jaar/200 000 km-waarborg en 4 jaar/60 000 km-diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Toyota Avanza 1.5 SX | 77 kW/137 Nm | 6.3 ℓ/100 km | 3 jaar/100 000 km-waarborg 4 jaar/60 000 km-diensplan | R259 700 |
Honda BR-V 1.5 Comfort | 88 kW/145 Nm | 6.3 ℓ/100 km | 5 jaar/200 000 km-waarborg | R273 900 |
Nissan NV200 Combi 1.6i Visia | 81 kW/153 Nm | 7.2 ℓ/100 km | 6 jaar/150 000 km-waarborg | R378 900 |
Tussen dié mededingers blink die Suzuki steeds bo die ander uit.