Strawwe kompetisie was nog nooit ʼn slegte ding nie. Dis wanneer produkte die mark vir hulself het dat die eindverbruiker geen keuse het nie. Tot onlangs was Ford se Tourneo Custom- bussie nie vir my ʼn ware mededinger in die segment nie weens ʼn onaangename handratkas.
Ford het pas ʼn outomatiese ratkas én ʼn nuwe enjin in hul bussie gesit… en die resultate is verstommend. Die Tourneo Custom was nooit op my kortlys as mense my vir aanbevelings vra oor watter bussie om te koop nie… nou is hy heel bó aan daai lys.
Volkswagen stel aan die einde van September sy nuwe Caravelle aan ons bekend, so dit gaan interessant wees om te sien watter vordering hulle in die afgelope paar jaar gemaak het.
Die Tourneo Custom se ontwerp is baie netjies. Dit is beslis ʼn mooi bussie. Sy nuwe dagligte lyk soos maskara om sy oë – baie mooi. Dis wel aan die binneruim waar Ford nog ʼn haas uit die hoed geruk het. Dié Limited-weergawe het ses individuele sitplekke agter wat kan omdraai sodat die kinders vir mekaar kan kyk. Daar is vier USB-poorte om fone te laai, en dubbelsone-klimaatbeheer om almal koel te hou. Dié kortasafstand Tourneo Custom se bagasiebak is ook nie te versmaai nie.
Voor in die bussie is die nuwe paneelbord en Ford se Sync 3-inligtingstelsel fantasties. Dit bied CarPlay en Android Auto. Daar is spoed- en klimaatbeheer en ʼn verskeidenheid veiligheidstelsels soos blindekolwaarskuwing, truratkamera, vastrap- en stabiliteitsbeheer en ses lugsakke. Daar is vier bekerhouers én vier bottelhouers om seker te maak die ouers is goed gehidreer. My enigste probleem met die bussie is dat sy voorste twee sitplekke tyd vat om lekker te sit. Die sitvlak is effe kort, maar ʼn mens kry hom eindelik ingestel sodat jy gemaklik sit.
Die grootste konyn wat Ford uit die hoed geruk het, is beslis die nuwe 2.0 viersilinder enkelturbodiesel en die 6-spoed wringkragomsitter outo. Die enjin bied 136 kW en 415 Nm. Op die oop pad wil die Tourneo net hol, en ʼn mens moet versigtig wees met die versneller of jy en die kinders toer blitsig teen 160 km/h. In die dorp is die nuwe outokas fenomenaal. Dit wissel glad en laag in die toerestrek, sonder om rond te soek. As ʼn mens rustig toer skakel hy gou na sesde toe en gebruik die sterk wringkrag om spoed te bou.
Ons is met die Ford Tourneo Custom 2.0SiT 6-spoed outo Drakensberg toe en terug. Oor 964,9 km het ons 8,7 ℓ/ 100 km gehandhaaf. Ons was vyf in die voertuig met drie koffers in die kattebak. Ford gee nie verrigtingsyfers vir die Tourneo nie, maar ek is oortuig sy 0 – 100 km/h is ver onder 10 sekondes, en hy sal beslis baie naby aan 200 km/h kan haal.
Maar – al die inligting is nie die hele storie nie. Die Ford is ʼn gesinsbussie. Hy toer soos ʼn droom, en daar’s plek vir almal… én ʼn maatjie in my gesin se geval. Die lekkerste ding van ʼn bussie is dit bied herinneringe. My gesin sal nooit ons trippie Drakensberg toe vergeet nie, en dit is te danke aan dié bussie.
My gesin hou daarvan om te kamp. Ek sleep ʼn 1992 Sprite Super Sport. Hy weeg so net oor ʼn ton gelaai. Die Tourneo Custom kan 1,6 ton sleep… ek’s oortuig dat die nuwe outokas van die Tourneo Custom ʼn uiters bekwame sleepvoertuig sal maak… vir nog herinneringe.
Dit is vir my baie maklik om die Tourneo Custom op te som. Dit is behoorlik luuks, en gewis nie duur in sy segment nie. Ek dink ek het moontlik ʼn nuwe gunstelingbussie…
Die reeks lyk só:
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Ambiente 6-spd handrat | 74 kW/ 310 Nm | R621 500 |
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Trend 6-spd handrat | 92 kW/ 350 Nm | R646 000 |
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Limited 6-spd handrat | 114 kW/ 385 Nm | R695 600 |
Ford Tourneo Custom 2.0 SiT Trend 6-spd outo | 96 kW/ 385 Nm | R700 200 |
Ford Tourneo Custom 2.0 SiT Limited 6-spd outo | 136 kW/ 415 Nm | R740 900 |
Die kompetisie lyk só:
Hyundai H-1 2.5VGTi Elite outo | 125 kW/ 441 Nm | 9.8 ℓ/ 100 km | 4 lugsakke | 9 sitplekke | 5 jaar/ 150 000 km voertuigwaarborg 7 jaar/ 200 000 km dryfstelselwaarborg 5 jaar/ 90 000 km diensplan | R704 500 |
Kia Grand Sedona 2.2CRDi EX+ | 147 kW/ 440 Nm | 8 ℓ/ 100 km | 6 lugsakke | 8 sitplekke | 5 jaar/ onbeperkte km waarborg 5 jaar/ 100 000 km diensplan | R722 995 |
Volkswagen Kombi 2.0BiTDI Comfortline outo | 132 kW/ 400 Nm | 8.1 ℓ/ 100 km | 2 lugsakke | 8 sitplekke | 3 jaar/ 120 000 km waarborg 3 jaar/ 60 000 km diensplan | R838 500 |
Toyota Quantum 2.8 VX Premium | 115 kW/ 420 Nm | 8.7 ℓ/ 100 km | 7 lugsakke | 9 sitplekke | 3 jaar/ 100 000 km waarborg 9 dienste diensplan | R966 300 |
Mercedes-Benz Vito 119 CDI Tourer Select outo | 140 kW/ 440 Nm | 5.8 ℓ/ 100 km | 2 lugsakke | 8 sitplekke | 2 jaar/ onbeperkte km waarborg 5 jaar/ 120 000 km diensplan | R1 022 622 |
Tussen dié mededingers nou kan ek nie anders as om die Ford bitter sterk aan te beveel nie. Gaan toetsbestuur self een, jy sal sien.
Die Ford bus is beslis goed geprys. Lyk baie belowend.
Dit lyk na ‘n heel vermoënde toervoertuig. Maar dis ook maar al wat hy kan doen. Kom ons spreek bietjie die werklike olifant in die vertrek aan: wat doen mens tussen wegbreke met die bus? Min middelklas gesinne kan bekostig om een aan te hou slegs vir wegbreke en die 2 maal per jaar wat die kinders se sportspan na wegwedstryde geneem moet word. Dis ‘n massiewe voertuig (van 3 ton nogal) om dag-tot-dag mee te moet saamleef. Parkeer mens daagliks hierdie wa by die werk, Woolies en tuis sonder om te swets? Ja, ek verstaan bussies is werkesels, en nie om die voorstede oor te neem nie. Maar neem in ag: ons paaie raak al hoe besiger, winkelsentrums se parkeerterreine meer oorvol, parkeerplek by ons huise meer beperk. Hierdie soort luukse bussies het seker hul plek, maar dis vir ‘n spesifieke soort eienaar wat gereeld 4-7 mense in gemak moet vervoer. ‘n Veeldoel voertuig met beperkte gebruike? Neewat. Ek verstaan nou weer hoe ek oop-oë in die sportnuts slagyster getrap het.
Die kort asafstand Tourneo is korter as die meeste dubbelkajuit bakkies op die mark en net 10cm langer as ‘n Fortuner. Hy is minder as 10cm breër en hoër as ‘n Fortuner. Glad nie so groot as wat mens dink nie, die spasie word net baie beter benut.
Dagsê Amot,
Baie dankie vir jou kommentaar. Die Tourneo het ook ‘n baie kleiner draaisirkel as meeste groot sportnutse én bakkies. Hy parkeer baie maklik, én die skuifdeure verhoed dat mens die karre langs jou kap as die kinders uitklim.
Groetnis
Brendon
nms Maroela Media
amot, jy slaan die spyker op die kop, en boonop hoef jy nie ‘n R30000.00 kappie te plaas nie. En hulle pryse is gelykstaande aan dubbel kajuit bakkies. Jy kry net soveel meer teen dieselfde prys.
En nou Ford, druk bietjie julle biturbo in die bussie in? ‘n Sport bussie?
Dink bietjie terug aan die VW Microbus met die DJC 3.4l V6 enjin ombouing.