[Foto’s] Padtoets: Hyundai Tucson 2.0CRDi Elite

Die Hyundai Tucson 2.0CRDi Elite (Foto: Hyundai)

As ons kyk na die medium-grootte sportnutsvoertuie wat dié uitleg in Suid-Afrika bekend, gewild en toeganklik gemaak het, kom twee modelle na vore. Die Nissan Xtrail en die Hyundai Tucson. Soveel as 56 408 eenhede van die eerste generasie Tucson en iX35 is in Suid-Afrika verkoop – ʼn bewys van dié voertuie se gewildheid.

Die nuwe Tucson is wel nou in sy tienerfase en het, nes ʼn kind, ook duurder geword. Ook net soos ʼn tiener mooier en meer volwasse en met goeie maniere. Die nuwe Tucson is bewys dat dié motorvervaardiger ‘goeie ouers’ is.

Die derde generasie Tucson het ʼn meer aggressiewe voorkoms as dié van sy voorganger. Dit is vir my geensins ʼn probleem nie.

Die Hyundai Tucson 2.0CRDi Elite (Foto: Hyundai)

Die tweede generasie, genoem iX35, was vir my te verfynd met kieskeurige lyne. Die binneruim is eenvoudig en verfrissend. Hier is nie oortollige goetertjies in dié kajuit nie. ʼn Gemaklike bestuursposisie is maklik gevind en al die kontroles val ergonomies binne bereik. Al die tegnologie is ook maklik om te bewerk. Die Tucson Elite is vrygewig toegerus. ʼn Magdom luukshede verseker dat elke reis ʼn gemaklike een is. Daar is klimaat- en spoedbeheer, ʼn elektries verstelbare bestuurdersitplek, outomatiese ruitveërs en ligte. Veiligheidstelsels sluit in ʼn blindekolwaarskuwingstelstel, voertuigstabiliteitbeheer en agterkruisverkeeralarm – een van my gunstelinge, veral as ek uit my pypsteel terugstoot en nie mooi kan sien wat in die pad aangaan nie. Dan waarsku hy indien daar verkeer is wat in die pad aankom. Hellingbeheer is nog ʼn tegnologiese hulpmiddel wat puik werk, veral as jou oprit ʼn bietjie steil is, verseker dit dat jy nie terugrol in die pad in nie.

Die Hyundai Tucson 2.0CRDi Elite (Foto: Hyundai)

Ek moet bieg dat ek deesdae nie smoorverlief is op dubbelkoppelaarratkaste nie. Ek vind hulle nie puik as dit met ʼn dieselenjin gepaard is nie. Ek is bly dat Hyundai besluit het om ʼn gewone outokas met ʼn wringkragomsitter te gebruik. Dié ratkas is ook reg geprogrammeer en gee ʼn mens toegang tot al die dieselenjin se wringkrag, maak nie saak teen watter spoed jy ry nie. ʼn Slegte ratkas maak ʼn dieselenjin regtig onplesierig, maar as ʼn mens dit regkry soos Hyundai met dié Tucson, dan is dit voorwaar gerieflik.

Dié enjin bied 131 kW en 400 Nm. Dié 2,0-dieselenjin is toegerus met ʼn spesifieke turbo met eienskappe wat goed werk in die suurstofontneemde Hoëveld. Dié turbo gepaard met die effektiewe wringkragomsitter in dié Tucson sorg vir ʼn aangename bestuurservaring. Ek het ʼn indrukwekkende gemiddelde brandstofverbruiksyfer van 6.8 ℓ/100 km gehandhaaf. Dié Tucson se bene is lank en hy trek soos ʼn trein. Ek meen al wat kort is allewielaandrywing – maar, dit verander ʼn voertuig se karakter, gewig en natuurlik sy prys.

Die Hyundai Tucson 2.0CRDi Elite (Foto: Hyundai)

Die ritgehalte en vering in die Tucson is nog ʼn goeie eienskap van dié voertuig. Hy ry lekker sag en stil maar kan hom steeds gedra indien jy bietjie voet in die hoek sit. Hyundai het nog ʼn bietjie toordery toegevoeg op die Tucson se kattebak. Die vloer is plat en die kattebak nie te versmaai nie, en tog is daar ʼn volgrootte spaarwiel onder die vloer.

Ek kan die Tucson maklik opsom. Dit is ʼn puik alternatief vir sy mededingers. Hyundai bou al lankal goeie gehalte voertuie met ʼn indrukwekkende spesifikasievlak en ʼn klasleidende waarborg. Die enjin en ratkas is fantasties en die brandstofverbruik baie goed. Al wat my bietjie krap is die prys. In dié prysklas is daar ook groter opsies soos die Everest, Fortuner en Trailblazer. Hier is klomp alternatiewe, één van hulle gaan jou kielie en jou sak pas.

Die reeks lyk so:

Tucson 2.0 Premium115 kW/ 196 Nm8.9 ℓ/100 kmR379 900
Tucson 2.0 Premium outo115 kW/ 196 Nm9 ℓ/100 kmR399 900
Tucson 1.6 Turbo Executive130 kW/ 265 Nm8.3 ℓ/100 kmR449 900
Tucson 1.7CRDi Executive85 kW/ 280 Nm4.7 ℓ/100 kmR449 900
Tucson 2.0 Elite outo115 kW/ 196 Nm9 ℓ/100 kmR469 900
Tucson 1.6 Turbo 4WD Elite130 kW/ 265 Nm8.5 ℓ/100 kmR534 900
Tucson 2.0CRDi Elite131 kW/ 400 Nm6.7 ℓ/100 kmR539 900

Die reeks word gedek deur ʼn vyf jaar/ 150 000 km voertuig en sewe jaar/ 200 000 km dryfstelsel waarborg en ʼn vyf jaar/ 90 000 km diensplan.

Die kompetisie lyk so:

Mazda CX-5 2.2DE Active110 kW/ 380 Nm5.7 ℓ/100 km3 jaar/ onbeperkte km waarborg

3 jaar/ onbeperkte km diensplan

R440 100
Kia Sportage 2.0CRDi EX130  kW/ 400Nm6.8 ℓ/100 km5 jaar/ onbeperkte km waarborg

5 jaar/ 90 000 km diensplan

R487 995
Ford Kuga 2.0TDCi AWD Trend132 kW/ 400 Nm6.2 ℓ/100 km4 jaar/ 120 000 km waarborg

5 jaar/ 90 000 km diensplan

R499 900
Toyota Rav4 2.2D-4D AWD VX110 kW/ 340 Nm6.5 ℓ/100 km3 jaar/ 100 000 km waarborg

5 jaar/ 90 000 km diensplan

R549 700
Volkswagen Tiguan 130kW 2.0TDI 4Motion Highline130 kW/ 380 Nm6.4 ℓ/100 km3 jaar/ 120 000 km waarborg

5 jaar/ 90 000 km diensplan

R558 300

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

2 Kommentare

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.