Die wêreld is behep met sportnutsvoertuie (SNV). Ek stry gereeld dat indien jou SNV nie vierwielaandrywing het nie, dit geensins meer prakties as ʼn doodgewone luikrug óf ʼn sedan is nie. Nietemin… dié bakstyl is uiters gewild, en die EcoSport is een van die voorlopers.
Die EcoSport bied ʼn oulike pakket met sitplek vir vyf en ʼn billike kattebak. Sy regop ontwerp laat hom hoër en meer taai voel as wat hy werklik is – maar dit is presies waarna kopers soek. Hulle wil hoër sit in die verkeer – dis al. Nou het Ford slim geraak. Hulle het hul aangename wringkragomsitter-outokas by die reeks gevoeg, perfek vir daai einste verkeer.
Die Ford EcoSport 1.5 Ambiente outo word deur Ford se lekker atmosferiese 1,5 driesilinderpetrolenjin aangedryf. Die enjin bied ʼn gesonde 91 kW en 150 Nm. Dit, gepaard met die sesspoed outo, maak van die EcoSport ʼn rustige ou buksie. Ford beweer ʼn gemiddelde brandstofverbruiksyfer van 6,9 ℓ/ 100 km, en met ʼn 52 ℓ tenk sal dit ʼn moontlike reikafstand van 750 km bied.
Op die pad is waar die EcoSport se sterkste, en swakste punt uitkom. Die vering is lieflik soepel en sag. Dit is nie ʼn sportmotor en hoef nie ongemaklik geveer te wees nie. Die sesspoed ratkas hou die omwentelinge lekker laag op die snelweg… en daar kom die uitdaging – maar moenie jou bekommer nie, daar is ʼn oplossing.
Die 1,5 driesilinderenjin het nie ʼn turboaanjaer nie… dus het hy nie hope wringkrag nie. Dít – met ʼn outomatiese ratkas met lang ratverhoudings kan veroorsaak dat die ratkas rondspring en ratte soek. Gelukkig het die EcoSport op die rathefboom ʼn bultknoppie. As jy ʼn bult sien – druk hom net en die ratkas spring terug vyfde rat toe. Die omwentelinge klim so amper ʼn duisend rpm, en die EcoSport klim rustig die bult teen 120 km/h, sonder enige probleme. As jy bó kom – druk weer die knoppie, en die omwentelinge kom af na so 2 500 r/min toe, waar die EcoSport sy beste verbruik kan bied.
Dié knoppie en gewoonte wat mens moet aanleer is ʼn klein prys om te betaal aangesien die EcoSport die goedkoopste B-segment sportnutsvoertuig met ʼn outomatiese ratkas is… en dis nie ʼn vervlakste CVT-palwisseltransmissie nie – ʼn wen-wen in my boek.
Die reeks lyk só:
Ford EcoSport 1.5 Ambiente handrat | 91 kW/ 150 Nm | 6,4 ℓ/ 100 km | R297 400 |
Ford EcoSport 1.5 TDCi Ambiente | 74 kW/ 205 Nm | 4,6 ℓ/ 100 km | R308 200 |
Ford EcoSport 1.5 Ambiente outo | 91 kW/ 150 Nm | 6,9 ℓ/ 100 km | R316 300 |
Ford EcoSport 1.0T Trend | 92 kW/ 170 Nm | 5,4 ℓ/ 100 km | R339 300 |
Ford EcoSport 1.0T Trend outo | 92 kW/ 170 Nm | 6,3 ℓ/ 100 km | R354 800 |
Ford EcoSport 1.0T Titanium | 92 kW/ 170 Nm | 5.4 ℓ/ 100 km | R379 400 |
Ford EcoSport 1.0T Titanium outo | 92 kW/ 170 Nm | 6,3 ℓ/ 100 km | R393 600 |
Die reeks word gedek deur ʼn 4 jaar/ 120 000 km waarborg en ʼn 4 jaar 60 000 km diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Volkswagen T-Cross 1.0TSI Comfortline | 70 kW/ 175 Nm | 4,8 ℓ/ 100 km | 3 jaar/ 120 000 km waarborg 3 jaar/ 45 000 km diensplan | R345 700 |
Renault Duster 1.5dCi TechRoad outo | 80 kW/ 250 Nm | 4,8 ℓ/ 100 km | 5 jaar/ 150 000 km waarborg 3 jaar/ 45 000 km diensplan | R361 900 |
Citroën C3 Aircross 1.2T Feel | 81 kW/ 205 Nm | 6,5 ℓ/ 100 km | 5 jaar/ 100 000 km waarborg en diensplan | R366 900 |
Hyundai Venue 1.0T Fluid outo | 88 kW/ 172 Nm | 6,9 ℓ/ 100 km | 5 jaar/ 150 000 km voertuigwaarborg 7 jaar/ 200 000 km dryfstelselwaarborg 3 jaar/ 45 000 km diensplan | R367 900 |
Tussen dié mededingers is die Ford ʼn ware winskoop. Ek sal ook baie hard na die Duster kan kyk. Sy verrigting is baie sterker as die ander, hy is bitter lig op brandstof en heelwat groter as die res.
Hi Brendon.
Daai knoppie word ‘n “Over Drive” genoem, en is so oud soos die berge. In baie ouer karre was daai knoppie op die vloer gewees en jy moes hom trap.
Ek vat ook enige dag die gewone outomaties as die AMT of CVT, maar brandstof verbruik is swaarder met die gewone outo kas.
Wat ek nie verstaan nie is dat vervaardigers karre met ‘n “over drive” bemark as ‘n 4 spoed, waar die “over Drive” eintlik die 5de rat is?
Ek self het ‘n Ertiga Auto, en ja die nie ‘n B segment nie, maar besils ook ‘n kyktjie werd as jy na ‘n bekostigbare “normale” outo kas soek.
Die Duster het nie n goeie na-verkoop rekord nie.
Ek dink die Suzuki Vitara GL+ Auto teen R360 k is n goeie mededinger,en ook met n sesspoed gewone outa ratkas toegerus !