Honda en Suzuki: Wie beïndruk met klein sedan?

Maroela Media vergelyk die Suzuki Ciaz 1.5 GL en die Honda Amaze 1.2 Comfort. (Foto: Verskaf.)

Ek het verlede week ʼn tydjie met Honda se kleinste sedanmotortjie, die Amaze, deurgebring. Hierdie piepklein sedanmotors kom van Indië af. Sedanmotors is nog die gewildste daar, en die regering het vir hulle ʼn belastingkorting gegee op sedanmotortjies onder 4 m lank. Siedaar, so het Honda se Amaze, Suzuki se DZire en so meer ontstaan.

Hier in Suid-Afrika is ons meer lief vir ʼn klein luikrug, maar ek hou tog van die sedans. Dit bied dieselfde ruimte as ʼn klein luikrug, met ʼn baie groter kattebak – slim. Vervaardigers in Suid-Afrika wat slegs invoer, word doodgemaak deur Jan Taks. Hulle het ook geen uitvoerkrediete om teen hul invoere te verreken nie. Dit wil vir my lyk Honda kry die swaarste. Kom ons kyk hoe vergelyk Suzuki se groter Ciaz met die piepklein Amaze.

Ontwerp

Honda Amaze 1.2 Comfort

Punt 3/5

Suzuki Ciaz 1.5 GL

Punt 4/5

Die Honda het ʼn verskriklik aggressiewe voorkant … verder is dit net ʼn piepklein sedanmotortjie. Die Suzuki Ciaz het ʼn meer slanke ontwerpstyl, heel netjies. Dit is indrukwekkend hoe aanvanklike gehalte deesdae maar baie goed is – te danke aan robotte én gehaltebeheer by die fabrieke.

Binneruim

Honda Amaze 1.2 Comfort

Punt 4/5

Suzuki Ciaz 1.5 GL

Punt 4/5

Albei voertuie het sitplek vir vyf, maar die Ciaz is heel groter as die Amaze en het ʼn groter kattebak. Die Honda het aaklige sitplekoortreksels, seker om die beige sitplekke weg te steek wat gewild is in Oosterse markte, maar glad nie in Suid Afrika nie. Die Suzuki is groter, maar die Honda se bougehalte voel vir my effens beter. Die Honda het klimaatbeheer teenoor die Suzuki se gewone lugreëling. Jou behoeftes sal beïnvloed watse voertuig jy verkies.

Enjin, ratkas en dryfstelsel

Honda Amaze 1.2 Comfort

Punt 5/5

Suzuki Ciaz 1.5 GL

Punt 5/5

Albei karretjies het atmosferiese viersilinderpetrolenjins. Die Honda gebruik ʼn 1.2 en die Suzuki ʼn 1.5. Japannese enjins is vir my steeds van die bestes. Hulle is mal oor toere en trek lekker sterk bó in die toerestrek, en as mens net wil rustig wees – dan is hulle bitter lig op brandstof. Albei 5-spoedratkaste beïndruk en is voorwielaangedrewe. Die Suzuki maak op in punte omdat hy meer krag bied sonder om in te boet op brandstofverbruik, maar die 1.2 in die Honda is werklik ʼn juweel van ʼn enjin en lê klem op hoe sleg sekere 1.0-driesilinderenjins tans in die mark is.

Ritgehalte, padhouvermoë en veiligheid

Honda Amaze 1.2 Comfort

Punt 3/5

Suzuki Ciaz 1.5 GL

Punt 4/5

Die Honda se vering is lekker soepel en daar is nie veel bakrol om oor te kla nie. Padhouvermoë is in die kol vir só ʼn tipe tjor. Die Suzuki se kajuit is wel baie stiller op die pad, en bied dus ʼn rustiger ervaring as die Honda. Van ʼn veiligheidstandpunt het die twee tjorre amper dieselfde. Albei het ABS en EBD met twee lugsakke, maar die Suzuki het remhulp.

Opsomming

Honda Amaze 1.2 Comfort

Puntetotaal 15/20

Suzuki Ciaz 1.5 GL

Puntetotaal 17/20

Albei is goeie karretjies. Die Ciaz is vir my ʼn beter opsie, want hy bied meer ruimte teen amper dieselfde prys. Daar is nie veel rolspelers oor in dié segment nie – maar as ʼn klein sedan nog jou voorkeur is – kyk gerus na albei.

Die twee vergelyk só:

 

Honda Amaze 1.2 ComfortSuzuki Ciaz 1.5 GL
Enjin1.2-viersilinderpetrol1.5-viersilinderpetrol
Krag66 kW/110 Nm77 kW/138 Nm
Ratkas5-spoedhandrat5-spoedhandrat
Brandstof-verbruik5.6 ℓ/100 km5.5 ℓ/100 km
Diensplan & waarborg5 jaar/200 000 km-waarborg

2 jaar/30 000 km-diensplan

5 jaar/200 000 km-waarborg

3 jaar/60 000 km-diensplan

PrysR214 000R223 400

Die kompetisie lyk só:

 

Suzuki DZire 1.2 GLToyota Etios 1.5 SprintFord Figo 1.5 Ambiente
Enjin1.2-viersilinder1.5-viersilinder1.5-driesilinder
Krag61 kW/113 Nm66 kW/132 Nm88 kW/150 Nm
Ratkas5-spoedhandrat5-spoedhandrat5-spoedhandrat
Brandstof-verbruik4.9 ℓ/100 km5.9 ℓ/100 km5.7 ℓ/100 km
Diensplan & waarborg5 jaar/200 000 km- waarborg

2 jaar/30 000 km- diensplan

3 jaar/100 000 km- waarborg

3-dienstediensplan

4 jaar/120 000 km- waarborg

4 jaar/60 000 km- diensplan

PrysR185 900R206 300R208 500

Al die mededingers is sterk. Die Etios het wel die grootste kattebak met ʼn reusemarge. Die Figo het die lekkerste enjin. Die DZire is beslis die goedkoopste. Die Honda is lekker, maar hy is net ʼn bietjie duur.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

1 Kommentaar

jongste oudste gewildste
koos10

Ek is seker die grootste Suzuki “fan” maar hier moet ek sê om eerder die Toyota of Figo te koop. Die is suiwer ‘n ekonomiese keuse wat herverkoop waarde betref.