Katana keer terug na sy wortels

Die Suzuki Katana. Foto: Verskaf

Toe die eerste Suzuki Katana uitgekom het, was ek nog te jonk vir ’n motorfietslisensie, maar wel oud genoeg om skelm met my broer se motorfiets te ry.

Ek het menigmaal na die Suzuki-handelaar in Brits gestap om na die Katana te gaan kyk en gewens ek kon voel hoe hy ry. Die Katana het nie net vinnig gelýk nie, hy wás ook vinnig.

Toe die eerste stories die ronde begin doen het dat daar ’n nuwe Katana op pad is, het die motorfietswêreld regop gesit. Sekere name soos Katana, Haybusa of Blackbird plak jy nie sommer op enige fiets nie.

In Oktober 2018 het Suzuki die nuwe Katana aan die wêreld gewys. Daar was darem nie volskaalse muitery nie, so Suzuki het hier iets besonders beetgehad. Die Katana het uiteindelik nou Suid-Afrika bereik. Ek kon dus hierdie fiets in lewende lywe sien by die Randse skou.

Die Suzuki Katana. Foto: Brian Cheyne

By die Suzuki-stalletjie was daar ’n oorspronklike Katana reg langs die nuwe een geparkeer sodat jy kan waardeer hoe getrou die nuwe een hulde bring aan die oorspronklike. Daar was ’n groep Katana-aanhangers teenwoordig wat gretig was om die nuweling van nader te beskou. Party van hulle het reeds een bestel, en ná die onthulling kon ek sien hulle was tevrede met hulle keuse. Die hele eerste besending Katanas is reeds verkoop. Dit wys net watter aanhang hierdie fiets het.

Die Katana gebruik as basis die bewese GSX-1000-platform. Daar is mense wat sê die Katana is net ’n GSX met nuwe bakpanele, maar dit is meer as dit. Wat Suzuki hier reggekry het, is merkwaardig. Deur slim met kleure, lyne en ontwerpelemente te werk, het hulle ’n motorfiets geskep met skerp dog vloeiende lyne. Die Katana-bloedlyn is ook baie duidelik.

Die Suzuki Katana. Foto: Verskaf

Verskeie items van die huidige GSX-R1000-superfiets is ook oorgedra na die Katana. Dit sluit onder meer die brandstofinspuiting en die remme in. Die enjin is wel aangepas om meer gebruikersvriendelik te wees en meer gepas vir alledaagse gebruik. Dit beteken nie dat die Katana te min krag gaan hê nie. Allermins. Die enjin lewer steeds 110 kW en 108 Nm wringkrag.

Die volkleur-TFT-skerm is ’n welkome toevoeging tot die Katana en lyk na ’n uiters volledige paneel. Persoonlik hou ek baie van die ontwerp.

Die nuwe Katana is nou al lank op my radar omdat ek nooit die kans gehad het om met die oorspronklike te ry nie. Dit lyk egter of ek nog ’n bietjie langer sal moet wag, aangesien daar eers aan die waglys aandag gegee moet word en fietse vir die pers dalk eers heelwat later vanjaar beskikbaar sal wees.

Ek wag al 35 jaar – nog ’n paar maande sal geen verskil maak nie!

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

20 Kommentare

jongste oudste gewildste
marco polo

Dankie Brian, ek sien uit na jou toetsverslag. Dit bring herinneringe terug. My eerste motorfiets was ‘n Katana en ek het hom nie lank gery voor ek hom verkoop het nie, want ek het geweet ek gaan my agterent sien met hom. Jong laaities wil mos net jaag. Die nuwe een lyk fantasties.

Gemaskerde Sopbeen

1984. 1000cc Suzuki Katana. Sitplek donkerblou en grys. Helfte van die voorwiel toe binne-in die modderskerm. Ek was uitgenooi na partytjies toe van mense wie ek nie eens geken het nie, op voorwaarde dat ek met die Katana daar aankom. As ek reg onthou was die prys iets soos R3 600,00…..en Suzuki het vir my ‘n valhelm persent gegee!!

Dj

Warm patat!!!

Pieter du plessis

Silver dream racer

Ninja ZX

Jy sê jy het jou broer s’n skelm gery? – het jy darem ‘n skelm proe gehad van die oue? LOL