Baie Suid-Afrikaanse huishoudings geniet twee voertuie en gereeld is hulle dan twee verskillende tipe motors. ʼn Bakkie en ʼn luikrug, of ʼn sedan en ʼn bus en so aan. Wat wel in meeste huishoudings voorkom, is die kleiner luikrug.
Die spoggerige Mazda2 is presies só ʼn luikrug. Die Mazda2 1.5 diesel outo is ook die goedkoopste diesel, outomatiese motor op die pad. Daar is baie ander opsies, maar almal is petrol of handrat. Ek persoonlik verkies ʼn diesel outo. As dit ook jou voorkeur is, is jou enigste opsie ʼn Mazda 2 1.5 DE Hazumi outo. En dit is glad nie ʼn slegte opsie nie.
ʼn Verskriklik aantreklike motor aan die buitekant: mooi lyne sonder om vervelig te wees, maar ook nie so uitspattig dat mens skaam kry om met hom te ry nie. Die 16” sierwiele rond die pakket mooi af, en ons toetsmotor was die mooiste rooi.
Die binneruim is egter waar die Mazda2 my beïndruk. Gehalte materiale en ʼn stylvol maar eenvoudige ontwerp word ingespan. Dit is boonop skoon en ergonomies uitgelê. Die Mazda2 spog ook met ʼn magdom funksies as standaardtoerusting. Outomatiese ruitveërs en ligte, navigasie en Bluetooth met ʼn indrukwekkende klankstelsel asook kontroles op die stuurwiel om die musiek en telefoon te beheer. Ek mis net een funksie, en dit is spoedbeheer. Alles is mooi byderhand, en die kajuit se fokus is op die bestuurder, soos dit hoort.
Die sitplekke is helfte leer, helfte lap – en dit sit lekker gemaklik. Voor in die kajuit is dit lekker gemaklik en ruim, en beenspasie vir die kinders agter heel goed vir ʼn klein motor. Die bagasiebak is ook nie te versmaai nie. Ritgehalte in die Mazda2 is ook meer gerig op gemak as baanbrekerpadhouvermoë. Ek ruil Formule 1-padhouvermoë-eienskappe vir ritgehalte enige dag in ʼn gewone gesinsmotor.
Die enjin-ratkas kombinasie is baie goed. Mazda het baie slim geraak met hulle dieseltegnologie. Hulle het die kompressieverhouding verlaag om geraas te verminder en die masjien gladder te laat loop. Die ratkas is ʼn baie ingewikkelde kombinasie tussen ʼn gewone outo, ʼn CVT (Continuously Variable Transmission) en ʼn handrat. Mazda het ʼn indrukwekkende balans tussen rygemak, brandstofverbruik en ratwisselingspoed bereik. Die 1.5 diesel-enjin bied 77kW en 220Nm. Dit is oorgenoeg woema, en die wringkrag laat die outomatiese ratkas net soveel meer sin maak.
Om op te som: Die Mazda2 het nie ʼn direkte mededinger nie. Dit is die enigste diesel outo in sy klas. Hy is ook R125 000 goedkoper as die volgende diesel outomatiese motor. Sy petrol mededingers kan ook nie werklik die brandstofverbruik bied wat die Mazda 2 kan nie en nie een van hulle het navigasie as standaardspesifikasie nie. Mazda bou al baie jare puik motors wat nie probleme het nie. Hulle staan agter hulle motors met ʼn klasleidende 3 jaar onbeperkte km-waarborg en 3 jaar onbeperkte km-diensplan. Diensintervalle is elke 15 000 km, so as jy baie ry – kan ek nie aan ʼn beter opsie dink nie. Ek wil self my kleiner motor ruil vir net so ʼn rooi Mazda 2 1.5 DE Hazumi outo.
Die reeks lyk so:
1.5 Active | 82kW/145Nm | 5.5ℓ/100 km | R209 800 |
1.5 Dynamic | 82kW/145Nm | 5.5ℓ/100 km | R222 800 |
1.5 Dynamic outo | 82kW/145Nm | 5.7ℓ/100 km | R235 500 |
1.5 Individual | 82kW/145Nm | 5.5ℓ/100 km | R235 600 |
1.5 Individual outo | 82kW/145Nm | 5.7ℓ/100 km | R248 300 |
1.5DE Hazumi outo | 77kW/220Nm | 4.4ℓ/100 km | R294 600 |
Die kompetisie lyk so:
Toyota Yaris Hybrid | 74kW/111NM | 3.6ℓ/100km | 3 jaar/100 000 km-waarborg 4 jaar/60 000 km-diensplan 8 jaar/195 000 km-waarborg op battery | R304 000 |
Ford Fiesta 1.0T Titanium outo | 74kW/ 170Nm | 4.9ℓ/100km | 4 jaar/120 000 km-waarborg 5 jaar/60 000 km-diensplan | R269 900 |
Volkswagen Polo 1.2TSI Highline outo | 81kW/ 175Nm | 5.1ℓ/100km | 3 jaar/120 000 km-waarborg 3 jaar/45 000 km-diensplan | R285 400 |
Honda Jazz 1.5 Dynamic outo | 88kW/ 145Nm | 5.8ℓ/100km | 5 jaar/200 000 km-waarborg 4 jaar/60 000 km-diensplan | R301 000 |
zoemzoem!