Mercedes-Benz is ʼn handelsmerk wat tans op al hul silinders vuur… of só het ek gedink. Daar is werklik nie veel in hul produkaanbieding wat vervelig is nie. Já, ek dink wel hulle het té veel bakstyle en opsies beskikbaar… maar dit is die rigting waarin almal beweeg.
Ons het onlangs ʼn week met Mercedes-Benz se deftigste sportnuts deurgebring… die enorme GLS. Die ontwerp is vir my netjies, en groot. Ek hou van groot, ruim rygoed – en my vrou nóg meer. Daar is sewe sitplekke én ʼn redelike stukkie kattebak as die derde ry sitplekke oopgevou is… maar die binneruim stel my egter teleur. Mercedes-Benz het een generasie terug vir my van die mooiste binneruime gehad.
Kyk hoe vergelyk die S-klas sedan met die S-klas sportnuts se binneruim:
As ʼn mens na die twee foto’s kyk lyk die GLS se binneruim ʼn bietjie vervelig. Ek is nie oortuig deur die reghoekige lugopenings nie, en ook daai vreemde dwars latte op die paneelbord. Verder is die binneruim heel gemaklik en al die sitplekke elektries verstelbaar, selfs die tweede en die derde rye.
Die GLS het ʼn indrukwekkende veiligheidspesifikasie met nege lugsakke, ABS met EBD, remhulp, stabiliteit- en vastrapbeheer so wel as botsingwaarskuwing, baanbeheer en Mercedes-Benz se Drive Pilot-stelsel wat self die baan sal hou op ʼn snelweg terwyl jy net liggies aan die stuurwiel vashou.
Dit bring my by die GLS se beste, en tweede slegste punt. Die GLS 400d word aangedryf deur Mercedes-Benz se turboaangejaagde 2,9 inlynsessilinder dieselenjin. Die 243 kW en 700 Nm wat hy bied is fantasties, én hy is behoorlik verfyn sodat daar nie allerhande aaklige dieselgeluide die kajuit binnekom nie… maar daar is egter een groot probleem. Die 400d enjin is bitter swaar op brandstof. Mercedes-Benz beweer ʼn gemiddelde brandstofverbruiksyfer van 7,9 ℓ/ 100 km wat hulle in ʼn laboratorium bereik, maar in die werklikheid is 10 ℓ/ 100 km op die oop pad en 16 ℓ/ 100 km in die dorp die beste wat jy gaan bereik… vir ʼn diesel is dit glad nie goed nie.
Op die pad is waar ek die GLS se swakste punt ontdek het. Aanvanklik het ek gedink die GLS se rit is uiters sleg weens bande wat 3,2 bar gepomp is, maar nadat ek dit afgeblaas het na die voorgestelde 2,1 bar het die GLS steeds redelik hard gery. Indien die teer sleg raak, is die GLS glad nie tevrede nie. Dit, op ʼn sportnuts wat veronderstel is om die S-klas se ewenaar te wees, is onaanvaarbaar. Die GLS hoef nie soos ʼn sportmotor te hanteer nie – dit kan hulle vir die AMG-modelle los, dié een moes lieflik soepel en sag ry.
Verder, behalwe vir die slegte rit, swak brandstofverbruik en ongeïnspireerde binneruim is die eksterieur ontwerp mooi, en die bougehalte uit die boonste gestoeltes.
Die reeks lyk só:
Mercedes-Benz GLS400d 4Matic | 243 kW/ 700 Nm | 7.9 ℓ/ 100 km | R1 787 840 |
Mercedes-Benz GLS580 4Matic | 360 kW/ 700 Nm | 10 ℓ/ 100 km | R1 971 160 |
Die reeks word deur ʼn 2 jaar/ onbeperkte km waarborg en 5 jaar/ 100 000 km omvattende instandhoudgsplan gedek.
Die kompetisie lyk só:
Audi Q7 45TDI Quattro | 183 kW/ 600 Nm | 6.3 ℓ/ 100 km | 1 jaar/ onbeperkte km waarborg 5 jaar/ 100 000 km omvattende instandhoudingsplan | R1 136 500 |
Land Rover Defender P400 HSE | 294 kW/ 550 Nm | 9.9 ℓ/ 100 km | 5 jaar/ 100 000 km waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R1 405 978 |
Volvo XC90 T8 AWD R-Design | 300 kW/ 640 Nm | 2.1 ℓ/ 100 km | 5 jaar/ 100 000 km waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R1 422 500 |
Toyota Land Cruiser 200 4.5D-4D VX-R | 195 kW/ 650 Nm | 10.2 ℓ/ 100 km | 3 jaar/ 100 000 km waarborg 9 dienste diensplan | R1 540 300 |
BMW X7 xDrive30d M Sport | 195 kW/ 620 Nm | 7 ℓ/ 100 km | 2 jaar/ onbeperkte km waarborg 5 jaar/ 100 000 km omvattende instandhoudingsplan | R1 811 958 |
Range Rover Vogue SDV8 | 250 kW/ 740 Nm | 8.7 ℓ/ 100 km | 5 jaar/ 100 000 km diensplan en omvattende instandhoudingsplan | R2 398 092 |
Tussen dié mededingers is die Audi ʼn ware winskoop. Die Defender het my hele hart gesteel en sal waarskynlik my keuse wees. Die Volvo kan elke minuut sy man staan teen die GLS, maar is ook net so swaar op brandstof. Daai 2,1 ℓ/ 100 km is in ʼn laboratorium gehaal en sal nooit in die werklikheid gesien word nie. Die X7 is die GLS se naaste mededinger, en is my keuse as ek streng tussen die twee moet kies.