Met die bekendstelling van die Toyota Yaris kon die voertuig my aanvanklik nie oortuig nie (lees meer hier). Die enjin was vir my verskriklik grof en die outo het ʼn palwisseltransmissie.
Ek het egter nou twee keer ná die bekendstelling met die Yaris tyd deurgebring, en ek moet sê … soos hy inloop, raak dit ʼn lekker ryding – hy kort net bietjie tyd om asem te haal, soos wyn. Die enjin is regtig baie stiller as toe die voertuie splinternuut was by die bekendstelling. Die handrat se wisselaksie is positief en glad, so mens kan die Yaris gemaklik in die verkeer ry met ʼn egalige ritme, geen gestamp en ruk en pluk soos jy met die kar baklei om te doen wat jy wil hê nie.
Die Yaris bly ʼn B-segment-luikrug; al is hy effens nouer as die Polo is hy langer en met amper dieselfde soort proporsies as die Fiesta, waarskynlik twee van sy groter mededingers. Die Yaris Sport is toegerus met leerbekleedsel en ʼn inligtingstelsel wat Apple CarPlay en Android Auto het, ʼn groot pluspunt vir die Yaris.
Die 1.5 VVTi- atmosferiese viersilinderenjin is heel in die kol ná hy bietjie inloop. Hy raak stiller, en as mens krag nodig het, skop ʼn rat of twee terug en laat die omwentelinge bou, dan is daar heeltemal genoeg krag bo in die toerestrek sodra die 16 kleppe en dubbel-bonokas mooi op dreef kom. Die Yaris is ook regtig lig op brandstof as hy eers mooi ingeloop is. Ek het 6.6 ℓ/100 km gehandhaaf. Die enjin is gekoppel aan ʼn doodgewone vyfspoedhandrat.
Die ritgehalte is lekker gemaklik aangesien die Yaris nie soos ʼn renmotor geveer is nie. Padhouvermoë is heeltemal aanvaarbaar en sal ver bo Yaris-bestuurders se verwagting wees. Die Yaris is nou vir my maklik om op te som. Dit bied ʼn goeie alternatief vir die VW en Ford se meer tegnologiese benadering met turbo’s en so meer.
Dié segment is enorm en daar is hordes mededingers, atmosferies of turboaangejaag. Mens moet dán spesifikasievlak en veiligheidstelsels ook in ag neem om die mededingers te onderskei.
Die Yaris het ʼn segmentleidende sewe lugsakke op die S-model en ʼn billike spesifikasievlak met die leerbekleedsel as standaard. Al die mededingers hieronder gelys is sterk uit eie reg. Maak ʼn kortlys van dié wat jou aandag trek en gaan toetsbestuur almal; een van hulle sal met jou praat.
Die reeks lyk só:
Toyota Yaris 1.5 Xi | 79 kW/ 140 Nm | 5.9 ℓ/100 km | R240 100 |
Toyota Yaris 1.5 Xs | 79 kW/ 140 Nm | 5.9 ℓ/100 km | R263 600 |
Toyota Yaris 1.5 Cross | 79 kW/ 140 Nm | 5.9 ℓ/100 km | R279 300 |
Toyota Yaris 1.5 Xs outo | 79 kW/ 140 Nm | 5.8 ℓ/100 km | R279 400 |
Toyota Yaris 1.5 S | 79 kW/ 140 Nm | 5.9 ℓ/100 km | R297 400 |
Die reeks word gedek deur ʼn 3 jaar/100 000 km-waarborg en ʼn 3 jaar/45 000 km-diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Suzuki Baleno 1.4 GLX | 68 kW/130 Nm | 5.1 ℓ/100 km | 6 lugsakke | 5 jaar/200 000 km- waarborg 4 jaar/60 000 km-diensplan | R239 900 |
Mazda 2 1.5 Individual | 82 kW/145 Nm | 5.5 ℓ/100 km | 2 lugsakke | 3 jaar/onbeperkte km-waarborg 3 jaar/onbeperkte km-diensplan | R256 500 |
Opel Corsa 1.0T Enjoy | 85 kW/170 Nm | 5.0 ℓ/100 km | 6 lugsakke | 5 jaar/120 000 km-waarborg 3 jaar/60 000 km-diensplan | R258 993 |
Peugeot 208 1.2T GT-Line | 81 kW/205 Nm | 4.5 ℓ/100 km | 6 lugsakke | 3 jaar/100 000 km-waarborg 3 jaar/45 000 km-diensplan | R276 900 |
Renault Clio 88kW turbo GT-Line | 88 kW/205 Nm | 5.3 ℓ/100 km | 4 lugsakke | 5 jaar/150 000 km-waarborg 3 jaar/45 000 km-diensplan | R280 900 |
Nissan Micra 66kW turbo Acenta Plus | 66 kW/140 Nm | 5.1 ℓ/100 km | 6 lugsakke | 6 jaar/150 000 km-waarborg 3 jaar/90 000 km-diensplan | R283 900 |
Honda Jazz 1.5 Elegance | 88 kW/145 Nm | 6 ℓ/100 km | 6 lugsakke | 5 jaar/200 000 km- waarborg 4 jaar/60 000 km-diensplan | R285 000 |
Hyundai i20 1.4 Active | 74 kW/133 Nm | 6.7 ℓ/100 km | 2 lugsakke | 5 jaar/150 000 km-voertuigwaarborg 7 jaar/200 000 km-dryfstelselwaarborg 3 jaar/60 000 km-diensplan | R287 900 |
Kia Rio 1.4 Tec | 74 kW/135 Nm | 5.8 ℓ/100 km | 6 lugsakke | 5 jaar/onbeperkte km-waarborg 4 jaar/60 000 km-diensplan | R288 995 |
VW Polo 1.0TSI Highline | 85 kW/200 Nm | 4.7 ℓ/100 km | 6 lugsakke | 3 jaar/120 000 km-waarborg 3 jaar/45 000 km-diensplan | R298 700 |
Ford Fiesta 1.0T Titanium | 92 kW/170 Nm | 4.3 ℓ/100 km | 6 lugsakke | 4 jaar/120 000 km-waarborg 4 jaar/60 000 km-diensplan | R304 900 |
Tog jammer dat soveel vervaardigers se voertuie soveel na mekaar lyk! Wel, daar moet seker kompetisie wees, om nie van persoonlike smaak te praat nie!