Die middelslag-sportnutsvoertuigsegment bars uit sy nate. Dié voertuie het die sedanmotor vervang as stapelkeuse vir die meeste Suid-Afrikaners wat iets groters as ʼn luikrug wil hê. ʼn Nuweling in dié segment is Peugeot se 3008.
Al is die 3008 nie revolusionêr in sy benadering tot die sportnutsvoertuig nie, bied hy wel ʼn aantreklike ontwerp en ʼn moderne binneruim. Party kopers soek iets unieks, nie net die gewone ou vervelige rygoed nie. Die Franse is baie goed daarmee om ʼn sekere joie de vivre in hul karre in te bou, en die 3008 het presies dít.
Die binneruim voel groter as wat die voertuig van buite af lyk, en die kajuit is regtig luuks. As jy ʼn paar minute neem om te sien wat is waar, en watse knoppies doen wat – is jy vinnig tuis. Die instrumente is besonder modern en kan verpersoonlik word nes jy dit wil hê. Daar kan ʼn magdom verskillende inligting uitgebeeld word. Iets waaraan ek sukkel om gewoond te raak, is die piepklein stuurwiel. Mens kyk bo-oor die stuurwiel vir die instrumentasie, en dit voel volksvreemd. Die sitplekke is lekker groot en baie gemaklik. Beenruimte vir agtersittendes is groter as wat ek by sommige van dié tipe voertuie al teëgekom het, en dit is nie ten koste van kattebakspasie nie.
Die 3008 word deur Peugeot se 1.6 THP-viersilinderturbopetrolenjin aangedryf, aangevul deur ʼn outomatiese ratkas. Die enjin bied 120 kW en 240 Nm, nie te versmaai nie, en dit maak van die 3008 pure reisgenot. Hy kan lig wees op brandstof, maar indien die nood druk, kan hy sy sokkies ook optel en hol.
Dié Peugeot 3008 is gekroon as Europese Motor van die Jaar, en was ʼn Suid-Afrikaanse Motor van die Jaar-finalis. Dit is egter bewys dat dit ʼn lieflike ryding is met uitstekende afwerking en gehalte met innoverende dinge (of foefies) soos Peugeot se i-Cockpit. i-Cockpit fokus op sensoriese stimulering van sig, gehoor, aanraking deur middel van slim beligtingskemas, ʼn goeie klankstelsel, sitplekke met masseerfunksies ingebou en dan die enjinklank wat in die kajuit gespeel word deur die klankstelsel in sportmodus. So, innovering of foefie – jy kan maar besluit.
Ek het egter een klagte met die 3008. Daar is nie tans ʼn allewielaangedrewe model in Suid-Afrika beskikbaar nie. Dus verskil ek effe van die manne wat met hul eie geld praat. Ek sien nie heeltemal die nut van ʼn voorwielaangedrewe sportnutsvoertuig met goeie grondvryhoogte nie. Dan glo ek dat ʼn groot luikrug of middelslag-sedan ʼn beter opsie is, maar die publiek wil hoog sit en ʼn goeie uitsig hê oor die verkeer, al is dit ten koste van brandstofverbruik.
Die 3008 is maklik om op te som. Dit is ʼn pragtige motor met ʼn magdom luukshede om jou mee te betower. Al is dit nie my koppie tee nie, is dit pragtig vervaardig met moderne materiale. Peugeot bied ʼn billike waarborg en diensplan, en die intreemodel is goed geprys. Verdere bewys van Peugeot se toewyding aan die Suider-Afrika-mark is die fabriek wat hy tans in Walvisbaai laat bou.
Die reeks lyk só:
3008 1.6T Active | 121 kW/240 Nm | 7 ℓ/100 km | R414 900 |
3008 2.0HDi Active | 110 kW/370 Nm | 5 ℓ/100 km | R449 900 |
3008 1.6T Allure | 121 kW/240 Nm | 7 ℓ/100 km | R459 900 |
3008 2.0HDi Allure | 110 kW/370 Nm | 5 ℓ/100 km | R499 900 |
3008 1.6T GT Line | 121 kW/240 Nm | 7 ℓ/100 km | R519 900 |
Die reeks word gedek deur ʼn 3 jaar/100 000 km-waarborg en 4 jaar/60 000 km-diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Renault Kadjar 96kW TCe Dynamique outo | 96 kW/205 Nm | 5.5 ℓ/100 km | 5 jaar/150 000 km-waarborg 5 jaar/90 000 km-diensplan | R399 900 |
Ford Kuga 1.5T Trend outo | 132 kW/240 Nm | 6.9 ℓ/100 km | 4 jaar/120 000 km-waarborg 4 jaar/80 000 km-diensplan | R427 900 |
Volkswagen Tiguan 1.4TSI Comfortline outo | 110 kW/250 Nm | 6.1 ℓ/100 km | 3 jaar/120 000 km-waarborg 5 jaar/90 000 km-diensplan | R489 900 |
Ek’t die Peugeot slegs met sy turboaangejaagde, outomatiese voorwielaangedrewe mededingers vergelyk. Tussen dié mededingers prys die Peugeot goed, en sy spesifikasievlak beïndruk.