Maroela Media Motors is onlangs genooi om die splinternuwe Suzuki Baleno te gaan toetsbestuur in die Oos-Kaap. Dit is gerusstellend om ʼn motorvervaardiger te sien doen waarmee hulle goed is – Suzuki is bekend vir klein luikrugmotors.
Die Baleno is op ʼn splinternuwe platvorm gebou. Hoewel die nuwe Baleno groter is as Suzuki se Swift, is hy 11% ligter teen 915 kg. Liggewig is altyd ʼn goeie resep om te volg. Dit laat ʼn motor vinniger en sterker voel asook ligter op brandstof. ‘n Wen-wen situasie. Dit is ook die eerste Suzuki-motor wat in Indië vervaardig word vir wêreldmarkte en word uitgevoer na alle lande, insluitend Japan.
Ek is ook regtig beïndruk met Suzuki se besluit om nie die kleinkapasiteit turbo-roete te volg nie. Suzuki, soos ek – voel dat die 1,4 liter natuurlik geaspireerde enjin heeltemal voldoende is – en werklik ligter is op brandstof in werklike omstandighede en bestuurstyle. In die Baleno is die gewone 1,4 enjin vinniger van 0 tot 100 km/h as die turboaangejaagde enjin.
Die Suzuki Baleno het ʼn sportiewe voorkoms en interessante lyne. Slegs die GLX handrat model was beskikbaar by die bekendstelling, so 16” sierwiele, chroom aksente aan die bakwerk, drukvin, leerstuurwiel, spoedbeheer, reikafstandverstelbarestuurwiel, klimaatbeheer, raakskerm inligtingstelsel en PDC is standaarde toerusting. Die Baleno spog ook met die meeste beenruimte in sy segment.
Die binneruim is dadelik gemaklik. Bestuursposisie is vir my lekker gemaklik en al die instrumentasie maklik om te lees. Teen seevlak is die 1.4 enjin lekker gretig en bied 68kW teen 6 000 r/min en 130Nm wringkrag teen 4 000 r/min. 0 – 100km Neem maar 10.9 sekondes. Die rathefboom is lekker glad en direk. Dit laat die bestuurder positiewe ratwisselings handhaaf sonder om ratte te glip.
Die Baleno se ritgehalte is vir my indrukwekkend vir ʼn klein motor. ʼn Entoesiastiese rit op die Van Stadenspas het die Baleno glad nie uit plek laat voel nie. Daar is goeie vering wat die Baleno stabiel hou sonder om jou tande uit te skud. Die rempedaal het ook ʼn lekker positiewe gevoel. Baie moderne motors het almal kleinkapasiteit turboaangejaagde enjins. Ek is bly dit is nie die geval met die nuwe Suzuki nie. Ek het lanklaas met ʼn motor gery waarvan die enjin soveel karakter het, en jou aanhits om vet te gee, verby 5 000 r/min.
Op ʼn wye roete met op- en afdraandes, wind wat ʼn Gauteng-boom wortel en al sal uitruk en entoesiastiese bestuurstyle, het die Baleno ʼn indrukwekkende 6,2l/100 km gebied op die toetsroete. Al klagte is op ʼn slegte stuk teer het die padgeraas bietjie wild geraak in die kajuit. Verder dink ek nie ʼn mens kan veel beter doen vir spesifikasievlak, brandstofverbruik en ruimte teen hierdie prys nie.
So lyk die reeks:
Baleno 1.4 GL handrat | R199 900 |
Baleno 1.4 GLX handrat | R229 900 |
Baleno 1.4 GLX outomaties | R244 900 |
Die reeks word gedek deur ʼn 3 jaar/ 100 000 km waarborg asook ʼn 4 jaar/ 60 000 km diensplan. Diensintervalle is elke 15 000 km.
So lyk die kompetisie:
Volkswagen Polo 1.2TSI Comfortline | 66kW 130Nm | 4.9l/100 km | 3 jaar/ 120 000 km waarborg 3 jaar/ 45 000 km diensplan | R246 700 |
Toyota Yaris 1.3 | 73kW 125Nm | 5.6l/100 km | 3 jaar/ 100 000 km waarborg 3 jaar/ 45 000 km diensplan | R220 000 |
Hyundai i20 1.4 Fluid | 74kW 133Nm | 6.5l/100 km | 5 jaar/ 150 000 km waarborg 3 jaar/ 60 000 km diensplan | R249 900 |