Suzuki Hayabusa: Einde van ’n era

Die Suzuki GSX 1300 R, beter bekend as die Hayabusa. Foto: Brian Cheyne

Dis amper tyd. Die papierwerk is gedoen en nou staan die laksman nader om die byl te swaai en ’n einde te bring aan ’n legende. Die Suzuki GSX 1300 R.

Suzuki GSX 1300 R is sy volle doopname, maar die wêreld ken hom as die Hayabusa. In Europa het die Hayabusa vir lank die reëls ontduik en so een stappie voor die gereg gebly, maar die Euro 5-wip was gestel en die Hayabusa is vasgetrek.

Vir ’n fiets wat nou al 20 jaar diens doen, het Suzuki besluit om vervaardiging van die huidige Hayabusa te staak.

Die Hayabusa is in 1999 bekendgestel en selfs vir die 90’s was die fiets maar ’n onooglike skepping. Hy het egter net een doel gehad en dit was om die Honda Blackbird te onttroon as die vinnigste produksiemotorfiets ter wêreld. Met sy aërodinamiese lyne kon die Hayabusa die 300 km/h-merk verbysteek, iets wat die Blackbird nie kon doen nie.

Die Suzuki GSX 1300 R, beter bekend as die Hayabusa. Foto: Brian Cheyne

Hayabusa is juis die Japanse naam vir ’n swerfvalk, die vinnigste voël ter wêreld. In 2008 het Suzuki die enjin met 40 cc vergroot en ’n geringe opdatering aan die stilering gedoen. Met die uitsondering van hierdie kosmetiese veranderinge, was hierdie die enigste opdatering van die Hayabusa in sy leeftyd van 20 jaar.

Baie min fietse het so navolging soos die Hayabusa. Noem jy die naam in motorfietskringe, dan weet almal presies waarvan jy praat. Suid-Afrika se reëls is gelukkig nog nie so streng soos Europa s’n nie en jy kan nog vir ’n rukkie die Hayabusa te koop kry. Vir ’n fiets van sy vermoë en statuur is die prys van R205 900 glad nie sleg nie. Die jongste GSX-R 1000 kos amper R40 000 meer.

Toe ek die fiets gaan haal het by Suzuki, was dit vir my ’n groot oomblik. Ek het nog nooit ’n Hayabusa gery nie. Buite het ’n reënbui uitgesak. Om dinge nog moeiliker te maak, het die fiets ’n uur voor my aankoms ’n splinternuwe agterwiel gekry. My opgewondenheid het stadig begin omsit in angs.

In die middel sit ’n klein vloeikristal eenheid wat aandui in watter rat jy is en nie veel meer nie. Net die nodige is voor jou sonder fieterjasies. Foto: Brian Cheyne

Agter die wit-en-rooi bakwerk skuil daar ’n 1 340 cc enjin. Die systaander is kort en die fiets is redelik ver oorgehel na links. Ek klim maar op en kan elke een van die 266 kilogramme van die gewig voel. Ek weet dit sal weggaan as ek ry, maar dan moet ek eers in een stuk hier wegkom.

Die 21 liter brandstoftenk is groot en die reik na die lae handvatsels is ’n entjie. Voor jou is twee groot sirkels en drie kleintjies. Die grotes bevat die analoog spoedmeter en toere teller. Twee kleiner wysers aan weerskante wys brandstofvlak en enjintemperatuur.

In die middel sit ’n klein vloeikristal eenheid wat aandui in watter rat jy is en nie veel meer nie. Niks kan jou aandag aftrek nie. Net die nodige is voor jou sonder fieterjasies. Ek probeer die reënprogram opspoor, maar tevergeefs. Hayabusa-ryers het nie sulke tierlantyntjies nodig nie.

Met die ligste versneller-insette ry die Suzuki mak soos ’n lammetjie weg. Ek is verbaas oor hoe glad hierdie enjin is. Onder my is ’n legende van spoed en hier ploeter ek in die reën kantoor toe met hom. Die reën het darem bedaar en ek moet sê om hierdie fiets vrye teuels te gee op ’n oop stuk pad is ’n belewenis.

Die Suzuki GSX 1300 R, beter bekend as die Hayabusa. Foto: Brian Cheyne

Jy besef nie hoe vinnig hierdie fiets is tot jy afkyk op die instrumente nie. In enige rat, teen enige revolusie, kan jy maar net oopdraai en hierdie fiets sal net genadeloos versnel. Dit hou ook nie op nie. My moed begewe my lank voor die fiets uitasem raak. Een van my vriende het al hierdie fiets op ’n baan gehad en hy het opgemerk dat 280 en 180 presies dieselfde voel. Die fiets is ongelooflik stabiel teen enige spoed en het Brembo-knypers as jy in die knyp raak.

Dit is ’n groot jammerte dat ’n fiets soos die Hayabusa moet uittree, maar Suzuki het reeds begin terg met sketse wat lyk soos die nuwe Hayabusa. Suzuki sal net eenvoudig moet uithaal en wys. Met hierdie fiets se aanhang wêreldwyd sal dit wys wees om ’n plaasvervanger gou aan te wys.

Maar as jy nog ’n tikkie geskiedenis wil aanskaf, gaan maak maar ’n draai by jou naaste Suzuki handelaar. Hierdie fiets se fut is nog nie uit nie!

Produkblad: http://suzukimotorcycle.co.za/bikes/super-sport-bikes/hayabusa/

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

21 Kommentare

jongste oudste gewildste
Stripes

Dit is baie jammer. Ek het my mees opwindenste langpad ritte en bergpasplesiertjies met my Busa gehad. Dit bly ‘n ikoon.

Andre Stander

Pragtig…. Ek sal my linker nier verkoop vir so n motorfiets

Pieter

Dis snert. Die opskrif…. Einde van ‘n era?? Maar jy skryf dat Suzuki reeds werk aan ‘n Gen 3 Hayabusa??? Dis dan mos nie die einde nie??? Definetief die laaste Gen 2’s maar gladnie die einde nie. Die 2019 model Gen 2 met die nuwe kleure is sopas ge-“launch” in Amerika. Slegs in Europa is dit nie beskikbaar nie agv die Euro-5 wet. Dink mooi voordat jy so ‘n opskrif skryf. Die skrywer probeer slegs reaksie uitlok

Pieterbusa

Snert!!! Definetief nie die einde van ‘n era nie. Die 2019 Gen 2 met die nuwe keure is sopas bekend gestel in Amerika. Die Gen 3 is oppad, Soos die skrywer dit self daar noem, Suzuki is hard besig. Die opskrif is erg misleidend en slegs om aandag te trek. Hoekom sal Suzuki poduksie stop op een van hulle beste verkopers die afgelope 20 jaar? Brian Cheyne, jy stel teleur.

Jepetto

Baie mense het hulle lewens al veloor op die fiets dit is a verskriklike kragtige masjien moenie een aanskaf as jy nie baie goed kan ry nie