Verbruikersake: Oppas vir insleepdienste

Foto: Pixabay

Mense wat in motorongelukke betrokke is, is gewoonlik daarna so geskok dat hulle nie helder kan dink nie. En dit is net dan wanneer die insleepdienste toeslaan en jou vinnig laat teken om jou motor weg te sleep. Onder die indruk dat die insleepdiens “goedgekeur” is deur jou versekeraar, teken jy – net om later te hoor dat jy duisende rande skuld aan stoorkoste vir jou motor wat toe nie na die duikklopper ingesleep is nie, maar na die insleepdiens se perseel. Ina Opperman verduidelik waarvoor jy moet ligloop en wat jou regte is.

Mense wat pas in ’n ongeluk betrokke was, wil net so gou as moontlik hul motors van die toneel verwyder en by die huis of die hospitaal uitkom. Hulle het nie lus om te stry met ’n klomp insleepdienste wat wedywer om hul motors in te sleep nie. Dis baie makliker om net gou die vormpie te teken en een bekommernis minder te hê.

Dit is ongelukkig so dat insleepdienste nie ’n goeie reputasie het nie weens insleepdienste wat gewoonlik nie aan ’n bedryfsvereniging behoort nie wat motors insleep en dan stoorkoste eis. Verbruikers wat in ongelukke betrokke is, moet egter nie gedwing word om dadelik ondeurdagte besluite te neem oor wie hul motors gaan insleep nie. As verbruiker bly dit jou reg om te kies wie jou motor gaan wegsleep.

Hoewel daar al dekades lank probeer word om insleepdienste te reguleer, kan enigiemand volgens Arrive Alive steeds ’n eentontrok koop, dit laat ombou in ’n insleepvoertuig en begin sake doen. Verbruikers word wel beskerm deur die Nasionale Padverkeerswet.

Volgens artikel 61(3) mag niemand ’n voertuig verwyder wat in ’n ongeluk betrokke was nie, behalwe om die verkeer te laat vloei, sonder die toestemming van die eienaar of bestuurder of iemand wat wetlik eienaarskap van die voertuig kan oorneem nie.

Dit is egter ’n feit dat insleepdienste hulle nie altyd aan die wet steur nie en daarop staatmaak dat verbruikers maar die stoorkoste sal betaal net om hul motors terug te kry. Jy kan egter die volgende wenke gebruik om seker te maak jy trap nie maklik in hierdie strik nie:

  • Indien jou motor verseker is, stel vas watter prosedure jy moet volg wanneer jy in ’n ongeluk beland. Hou hierdie inligting in jou motor sodat jy dit byderhand het in ’n noodgeval. Daar is gewoonlik ook ’n nommer wat jy enige tyd van die dag kan bel vir bystand.
  • Jou versekeraar betaal gewoonlik vir die insleepdiens.
  • Maak seker dat jou motor wel by die goedgekeurde duikklopper afgelaai is.
  • Indien jou motor nie verseker is nie, maak seker dat die insleepdiens lid is van SATRA of UTASA. Lede moet hou by ’n gedragskode en die vereniging sal bemiddel as jy ’n probleem het.
  • Indien jou motor nie verseker is nie, sorg dat dit so gou as moontlik afgehaal word by die insleepdiens om stoorkoste te vermy.
  • Maak seker voordat jy enigiets teken, hoeveel dit gaan kos om die motor in te sleep en te hou totdat jy dit kan gaan haal.
  • Sorg dat jy soveel as moontlik inligting van die insleepdiens kry, soos die naam van die insleepdiens, die naam van die insleepoperateur, die registrasienommer van die insleepvoertuig, straatadres van die insleepdiens en die landlyntelefoonnommer.
  • Moenie enigiets teken voordat jy dit gelees het nie en maak seker jy teken net om die motor te laat wegsleep.
  • Maak ook seker dat die hele vorm ingevul is en dat daar nie enige oop spasies is waar iemand nog iets kan invul nie.
  • Onthou om alles van waarde uit die motor te haal voordat dit weggesleep word.
  • Moenie die insleepoperateur toelaat om jou versekeraar namens jou te bel nie.
  • Kry plakkers wat lui “Do not tow” en plak dit op jou motor.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

17 Kommentare

jongste oudste gewildste
Natasha

Asseblief bly weg van First Help – hulle slaat jou met ‘n release fooi van R12000 – 5 ure na die ongeluk……. en dan is die kar nie eers ver gesleep nie

Pierre

Ek is in die versekerings bedryf, en dit is kommerwekkend as mens sien watse “kamitige” kostes hulle forendag mee kom. Beste van als is hulle word deur niemand gereguleer soos res van werêld nie…

HPV

Voor mens enige besigheid met ‘n besigheid doen “google” die naam in op “Hello Peter”

koos

Bel eerste jou makelaar of versekering. Hulle sal gewoonlik kosteloos help om die regte mense by jou uit te kry. As hulle nie wil help nie, is dit tyd om hulle “diense” te heroorweeg.
Ek help, uit die aard van my werk, ook somtyds op ongelukstonele, en sê altyd vir die bestuurders om niks te teken of te doen voordat hulle versekering nie uitsluitsel gegee het nie.

Herma Koch

Ek het self ‘n bloutjie gekoop en R7500 later kon ek my kar agter slot en grendel gaan haal. First Help help jou in ‘n finansiële verknorsing in!! OPPAS!!