Vergelyking: Met of sonder maskara?

Die Nissan Navara 4×2. Foto: Verskaf

Ek het nou al baie mense gehoor sê: “Die nuwe Mercedes-Benz X-klas is net ʼn Nissan Navara met ʼn bietjie maskara.” Nou kyk, ek kan hier vir jou sê: Nadat ek ʼn bietjie tyd met albei bakkies terselfdertyd deurgebring het – dit is geensins waar nie.

Die ontwerp:

Snaaks genoeg is die Navara in dié opsig vir my die mooier bakkie. Ek hou veral van hoe die Navara afgerond is agter en die enjinkap se konkawe vorm is iets anders. Die Mercedes-Benz is nie lelik nie, maar die agterligte lyk of daar iets kort, en die voorkant is vir my effe oninspirerend. Die Navara se bakseiltjie werk regtig netjies en hou stof goed uit die laaibak.

Die binneruim:

In dié opsig blink die Mercedes-Benz uit ver bó die Nissan, behalwe vir een klein feit: Ná ʼn week weet ek nou nog nie waar die Mercedes se koppie-houers is nie. Die Mercedes se stuurwiel is vir my baie mooier as dié van die Nissan, en die kontrole vir die inligtingstelsel op die Mercedes-Benz is netjies.

Die Mercedes-Benz X-klas (Foto: Mercedes)

Die Mercedes-Benz se sitplekke is vir my heelwat meer gemaklik as dié van die Navara. Omdat die Navara en X-klas platforms deel het hul albei een groot probleem. Die stuurkolom is heeltemal te laag, en kan nie hoër, óf in en uit stel nie. Mercedes-Benz kan ook aandag gee aan die gebruiker-vriendelikheid van die inligtingstelsel. Dit is bitter moeilik om baas te raak.

Die enjins:

Ek het nou ʼn X250d Progressive- outo en ʼn Navara 4×2 SE- handrat. Albei is laag in die aanbieding van onder af. Die Navara is die goedkoopste model in die aanbieding, en die X-klas die goedkoopste outo. Albei het dieselfde enjin. Die 2,3-viersilinderdiesel met ʼn tweeling-turbo bied 140 kW en 450 Nm.

Die Navara se handrat werk lekker, en die koppelaar is goed gekalibreer. Die fisieke beweegaksie van die rathefboom is effe lank, maar ʼn mens raak dit gewoond. Ek het al met die outomatiese Navara gery, en ʼn mens kan duidelik voel dat die X-klas verskil. Hulle het hul ratkas se ratwisselingspatrone anders geprogrammeer, en die X-klas voel minder lui as die Navara in die stadsverkeer. Albei se enjin is regtig sterk en ʼn mens moet leer hoe om hulle te geniet. Meeste diesels hou nie van toere nie, en hier na 3 000 r/min is hul asem op. Nie die geval met die Navara en die X-klas nie. Op ongeveer 3 000 r/min neem die tweede, groter turboaanjaer oor en dán voel ʼn mens regtig hoe sterk dié enjin is. Albei bakkies trek lekker sterk tot so 4 600 r/min.

Die Nissan Navara 4×2. Foto: Verskaf

Die onderstelle, dryfaste en ritgehalte:

Al deel die Navara en die X-klas ʼn onderstel, deel hulle nie ʼn agterste ewenaar nie. Die Mercedes-Benz maak gebruik van hul G-klas se dryfas. Ek neem aan dit het net te doen met hul 4×4-stelsels want by die bekendstelling het die 4×4 en ewenaarslot perfek in- en uitgeskop sonder enige gesukkel. Albei bakkies het lieflike ritgehalte op die snelweg, en al verskil wat ek nou kon voel is dat die Mercedes-Benz baie meer “scuttle shake” het. Dit is waar jy ʼn aanhoudende skudgevoel van die onderstel, deur jou boude kry as die pad sleg raak. Al wat ek kan dink wat dit moontlik kon veroorsaak is dat die Mercedes-Benz ʼn kappie op gehad het. Die Navara het ook kleiner wiele met ʼn lekker groot profiel- band opgehad, dalk kan dit bydra daartoe.

Hier kom die sleg van albei bakkies. Nie die Navara óf die X-klas is gemaak om vrag te dra nie. Dié bakkies het kronkelvere agter, nie bladvere soos ander bakkies. Die kronkelvere is lieflik sag as die bakkie leeg is, en bied ʼn heerlike ritgehalte, maar die oomblik wanneer ʼn mens vrag op die bakkies laai gaan lê hulle boude. Ek het vir ʼn pel gewys, op die Navara spesifiek – as ʼn mens die agterste flap oopmaak en ek en hy sit daarop, dan sak die bakkie so 15 cm, van net 200 kg – dis ʼn groot probleem. Mercedes-Benz én Nissan sal soos Volkswagen met hul Amarok swaardiensvering moet aanbied. Indien jy met jou Navara of X-klas wil sleep, of van tyd tot tyd goed agterop laai, sal daar sterker vere moet wees. Mercedes-Benz kan dalk lugvering leen by een van hul ander sportnutsvoertuie.

So … watter een? Sjoe. Ek dink as ʼn mens die geld het en jy van ʼn Mercedes-Benz hou, koop die X-klas. Die binneruim is lieflik stil, mooi en gemaklik. Is dié X-klas R240 000 meer werd as die Navara? In my eerlik opinie – nee. As Mercedes-Benz vroeg volgende jaar hul X350d V6 diesel bekendstel, en sy binneruim uiters luuks maak, met ʼn AMG pakket op en hom aanbied teen R1m, dán sal daai bakkie koning kraai – maar die mooier binneruim is hier nie vir my die R240 000 werd nie. Indien Nissan beter vering kan beskikbaar stel vir die Navara, kan die Navara sy man staan teen enige van die ander bakkies in die mark. In die hoër prysklas sal ek steeds my geld agter VW se Amarok V6 plaas.

Dié twee vergelyk só:

Nissan Navara 4×2 SE handrat140kW/ 450Nm6.3ℓ/100km6 jaar/ 150 000km waarborg

3 jaar/ 90 000km diensplan

R461 900
Mercedes-Benz X250d 4×2 Progressive outo140kW/ 450Nm7.8ℓ/100km2 jaar/ onbeperkte km waarborg

6 jaar/ 100 000km omvattende instandhoudingsplan

R699 200

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

25 Kommentare

jongste oudste gewildste
Eish

Hulle kom en gaan, maar as jy n bakkie soek, kraai Toyota koning.
Verkoopsyfers dien as bewys.

Gerhard Bezuidenhout

Neewat ek verkies die Nissan bo die Mercedes. Eerstens is die aankoopprys van die Mercedes belaglik en dan gaan jy nog hoes vir sy duur dienste ook. Nie vir my nie dankie.

Chris Ws

Dis eienaardig dat die Amarok feitlik nie verkoop nie.Miskien is dit NIE so eienaardig as mens sy prys kyk nie.
Persoonlik dink ek die Navara is ‘n BAIE beter koop as die Mercedes.Instandhouding en dienste speel ‘n groot rol en tel in Nissan se guns.Daar is min indien enige voertuig wat ‘n Japanese fabrikaat kan wen by waarde vir geld.

Andre C

Daar was in die vorige navara n kragtige V6 diesel en V6 petrol.
Dit asook n enkelkajuit,clubcab is wat Nissan moet loods

bgj van der westhuizen

die Mercedes is nie n Mercedes nie net buite om en binne in die bakkie onderstel is Nissan en masjien is wat die selde as Nissan bakkie het en as dit nie n vrag kan laai nie dan beteking hy niks en is te duur vir wat dit is