Ek word gereeld gevra: Wat is die beste goedkoop karretjie? Daar is vyftien spotgoedkoop buksies in Suid-Afrika onder R200 000. Tot ʼn bakkie. Ek het net die eerste goedkoopste voertuig van elke fabrikaat gekies.
Watter sal ek aanbeveel, en waarvan jy liewer moet wegbly:
|
Indien ʼn mens na die vyftien mededingers kyk, is daar een wat soos ʼn seer toon uitstaan, en dis die GWM Steed. Indien ʼn mens ʼn werkesel nodig het, is dit waarskynlik dit grootste winskoop in die heelal, maar as jy dit wil gebruik as ʼn private voertuig, moet eerder nie – hy is swaar op brandstof en het absoluut geen veiligheidstelsels nie.
Die goedkoopste karretjie, die Suzuki Celerio, is ʼn puik karretjie wat bó sy gewig boks. Dit voel nie soos ʼn goedkoop ryding nie en sy enjintjie is ywerig. Hy is ook puik op brandstof.
Die Renault Kwid is nou ʼn mooier karretjie as voorheen, maar hy is nie vreeslik stabiel op die snelweg nie. Die BAIC D20 is ʼn groter voertuig as die ander mededingers in dié prysklas, maar BAIC is heeltemal ongevestig in Suid-Afrika, ek sou nie nou al dié handelsmerk vertrou nie.
Die Hyundai Atos is ʼn oulike opsie, én is ʼn Auto Trader Motor van die Jaar-finalis. Sy waarborg is indrukwekkend, maar sy diensplan stel teleur. Ek is nie die arme Datsun Go se grootste maatjie nie, en vir wat hy bied, begin hy duur raak. Die gebrek aan ʼn diensplan sou my elders laat soek.
Die Mahindra is ʼn oulike buksie, maar ongelukkig het ek nog nooit een gery nie. Hy het ook nie ʼn diensplan nie, so ek sou versigtig wees voor ek hom koop. Die Kia Picanto is die eerste karretjie in dié prysklas wat ek met gemak kan sê is regtig mooi. Sy waarborg en diensplan beïndruk en sy prys is baie goed. Beslis ʼn opsie om te oorweeg.
Die Toyota Aygo se gebrek aan ʼn diensplan bó R170 000 sluit hom weer vir my uit. Já, die vier lugsakke is ʼn groot pluspunt, maar die ander in sy prysklas het diensplanne. Honda se Amaze is die eerste sedan in dié vergelyking. ʼn Oulike pakket met billike spasie, goeie bougehalte, ʼn ywerige enjin én ʼn aantreklik prys.
Volkswagen se uP! is beslis een van die lekkerder voertuie in dié vergelyking. Die Duitse bougehalte is onweerlegbaar, en sy enjin lekker. Die vier lugsakke is ʼn pluspunt, maar die opsionele diensplan ʼn nadeel.
Ek is erg skepties oor die Haval-handelsmerk. Hulle bied karre teen fantastiese pryse, maar ek kan nog nie kommentaar gee oor bougehalte nie. Ek weet wel dat die meeste van hulle modelle baie swaar is op brandstof. Die H1 bied wel ʼn sterk diensplan, én sy prys is nie te kwaai nie. Herverkoopwaarde lyk nie waffers nie. ʼn Mens kry verskeie H1’s wat een jaar oud is met 35 000 km op die internet vir R149 000. Die handelaar het hulle waarskynlik ingeruil vir omtrent R130 000. Dit is R55 000 se depresiasie in een jaar, óf 30% van die voertuig se waarde – baie gevaarlik.
Die Peugeot 108 is vir my ʼn uitskieter in dié vergelyking. Hy is waarskynlik die veiligste met ses lugsakke, én ʼn fantastiese diensplan en waarborg. Hy is ook goed toegerus – kyk beslis hierna. Die Nissan Micra Active is ʼn effe groter buksie met ʼn goeie enjin en sterk diensplan en waarborg. Hul handelaarnetwerk is ook wydverspreid en sterk; beslis ʼn opsie.
Die finale kar in dié vergelyking het waarskynlik die beste enjin tussen die hele lot. Hy is sterk, en nie té swaar op brandstof nie. Die Figo is beslis die duurste, maar is wel die een wat die meeste soos ʼn hoofstroom-kar voel en nie ʼn begrotingsbuksie nie. Sy diensplan en waarborg swaai ook die skaal in sy guns.
Indien ek uit hierdie klomp moes kies, sou ek die Celerio kies in die goedkoopste segment, die Picanto in die middel, die Peugeot 108 amper bo en beslis die Figo heel bo. Party mense sou aanbeveel dat mens eerder ʼn tweedehandse voertuig koop – ek stem beslis nie saam nie. ʼn Nuwe voertuig dra ʼn waarborg van die fabrikaat en indien daar enige herstelwerk is in dié tydperk is dit die vervaardiger se verantwoordelikheid. Met moderne voertuie is dit nie ongehoord dat herstelwerk soms honderde duisende rande kos nie.
Gaan toetsbestuur dié wat binne jou begroting pas en vergelyk die veiligheidsaspekte en diensplan. Geniet jou nuwe wiele.
Ek het gegaan vir die Atos en is tot nou baie beindruk. 17km/liter is nie te versmaai nie. Petroltenk is klein maar reikafstand dieselfde as voertuie met 55liter tenks.
Moet asseblief nie die nuwe Renault Triber vergeet nie. Teen vanaf R160 tot R190k kry jy ‘n baie goed toegeruste 7 sitplek voertuig. Ja die enjin is klein, maar kopers van hierdie mark soek nie eerste die krag van ‘n voertuig op nie. En o ja, daar is ‘n diensplan ook. En nee, ek werk nie vir Renault nie, maar ken waarde vir geld as ek dit sien.
Dit is altyd lekker om ‘n nuwe voertuig te koop en vir party mense (soos ek) is dit nogal ‘n mylpaal en iets om op trots te wees. Goedkoop klein voertuie is ook ‘n relatiewe terme omdat elke verbruiker se behoeftes en logistieke verskil. ‘n Klein ligte voertuig wat elke dag op en af gery word binne die dorp om besigheid te doen hoef regtig nie oor 6 lugsakke te beskik en ‘n groot enjin te hê. As jy ‘n klein voertuig in die stad benodig sal ek die 6 lugsakke verkies en ‘n enjin met woema. Dan is daar nog grondpaaie en steil opdreandes, hier sal ‘n kruis voertuig beter wees.
Lekker ry!