Net soos kos, is motors amper altyd ʼn som van hul bestanddele of in die geval onderdele.
Partykeer is 90% van die onderdele perfek, en dan is daar een vlieg in die salf. As ons na die Suzuki Vitara spesifiek kyk is dit ʼn heel aantreklike, eenvoudige Japannese ryding met sitplek vir vyf. Dis ʼn kruismodel, so hy sit effe hoër as ʼn gewone luikrug met ʼn bietjie beter grondvryhoogte.
Die probleem kom in die vorm van sy atmosferiese 1.6-viersilinderpetrolenjin. Dit was ʼn bietjie asmaties. ʼn Lekker atmosferiese enjin wat van toere hou, is lekker in ʼn buksie soos ʼn Suzuki Swift Sport waar ʼn mens die heel tyd aan die ratte roei om hom aan die kook te hou, maar dit raak uitputtend in ʼn gesinsmotor.
Gelukkig het Suzuki dié probleem opgelos met sy nuwe Suzuki Vitara 1.4T GLX. Die verandering kom in die vorm van Suzuki se 1.4-viersilinderturbopetrolenjin. Hy bied 103 kW en 220 Nm. Die kW is nie waar die grootste verskil inkom nie, maar eerder met die wringkrag. Daar is twee ratkaste beskikbaar, ʼn 6-spoed-handrat en ʼn 6-spoed-outo. Albei is puik. Verrigtingsyfers is indrukwekkend met 0 – 100 km/h in 9.5 sekondes en ʼn topspoed van 200 km/h. Heel goed. Wat dit nóg beter maak, is die 1.4T kan ʼn gemiddelde brandstofverbruiksyfer van 5,9 ℓ/ 100 km haal; heel indrukwekkend vir ʼn tjor met dié tipe krag.
Op die pad voel die Vitara lekker ruim en gemaklik. Daar is CarPlay en Android Auto, klimaat- en spoedbeheer sowel as ʼn magdom veiligheidstelsels soos sewe lugsakke, ABS, EBD en stabiliteitsbeheer.
Die 17”-bande dra darem nog ʼn 55-profiel tekkie, so die ritgehalte is aangenaam en die padhouvermoë in die kol.
Die Suzuki Vitara is ʼn perfekte voorbeeld hoe een klein dingetjie soos die enjin die produk heeltemal kan verander. Nou sit ʼn mens met ʼn bekwame, gemaklike en ruim gesinsmotor wat sy sokkies kan oprol en hol. Suzuki is gewild weens sy betroubaarheid en kliëntetevredenheid. Ek kan nou sien hoekom.
Die reeks lyk só:
Suzuki Vitara 1.6 GL | 86 kW/151 Nm | 5,8 ℓ/100 km | R293 900 |
Suzuki Vitara 1.6 GL+ | 86 kW/151 Nm | 5,8 ℓ/100 km | R332 900 |
Suzuki Vitara 1.6 GL+ outo | 86 kW/151 Nm | 6 ℓ/100 km | R352 900 |
Suzuki Vitara 1.6 GLX outo | 86 kW/151 Nm | 6 ℓ/100 km | R381 900 |
Suzuki Vitara 1.4T GLX | 103 kW/220 Nm | 5,8 ℓ/100 km | R386 900 |
Suzuki Vitara 1.6 GLX AllGrip | 86 kW/151 Nm | 6,2 ℓ/100 km | R390 900 |
Suzuki Vitara 1.4T GLX outo | 103 kW/220 Nm | 5,9 ℓ/100 km | R405 900 |
Die reeks word gedek deur ʼn 5 jaar/200 000 km-waarborg en 4 jaar/60 000 km-diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Honda HR-V 1.5 Comfort | 88 kW/145 Nm | 6,3 ℓ/100 km | 5 jaar/200 000 km-waarborg 4 jaar/60 000 km-diensplan | R399 400 |
Nissan Qashqai 1.2T Acenta | 85 kW/190 Nm | 6,2 ℓ/100 km | 6 jaar/150 000 km-waarborg 3 jaar/90 000 km-diensplan | R408 800 |
Subaru XV 2.0i | 115 kW/196 Nm | 7,3 ℓ/100 km | 5 jaar/150 000 km-waarborg 3 jaar/75 000 km omvattende instandhoudingsplan | R426 000 |
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T GLS | 110 kW/250 Nm | 7,7 ℓ/100 km | 3 jaar/100 000 km-waarborg 5 jaar/90 000 km-diensplan | R459 995 |
Tussen dié mededingers is die Subaru die enigste model met vierwielaandrywing en ʼn omvattende instandhoudingsplan. Ek sou hom sterk oorweeg. Indien die vierwielaandrywing nie ʼn trekpleister is nie, is die Suzuki ʼn winskoop teen R386 000.