Die mediumgrootte sportnutsvoertuig is besig om die ou sedanmotor uitgedien te maak. Net soos daar in die jare heen baie verskeie sedanmotors beskikbaar was, is dieselfde nóú waar vir medium-sportnutse. Van hulle is spotgoedkoop beskikbaar met klein enjins en voorwielaandrywing.
Hier fokus ons op die boonste kors van dié tipe sportnuts – die sterker, vierwielaangedrewe modelle. Renault se nuutste Koleos om presies te wees.
Die Koleos is ʼn aantreklike buksie. Mooi moderne lyne en hy’t ʼn meer manlike, sterk ontwerp – ek hou daarvan. Aan die binneruim het my toetseenheid my beïndruk.
Een ding wat Renault bitter vinnig reggestel het ná die bekendstelling was die aaklige traptipe handrem. Dit is nou vervang met ʼn elektriese knoppie wat self aan- en afskakel.
Verder bied die Koleos sitplek vir vyf met behoorlike beenruimte en ʼn redelike kattebak. Ek is nie oortuig deur Renault se middelste konsole en raakskermstelsel wat dinge soos die lugreëling kontroleer nie. Ek verkies eerder egte knoppies. Die stelsel bied wel CarPlay en Android Auto wat jou hande op die stuur en jou oë op die pad hou, solank jy net nie die lugreëling wil stel nie, want dan is dit ʼn reusegesoek om die stellings te vind.
Onder die kap is daar goed en sleg. Die Koleos maak gebruik van die Renault/Nissan/Mitsubishi-alliansie se atmosferiese 2.5-viersilinderpetrolenjin wat al vir jare in die Nissan X-trail beskikbaar is. Hy is wel nou ʼn bietjie opgekikker en bied 126 kW en 233 Nm. Nie vrot nie. Die enjin gaan ook met ʼn nuwe ratkas, ʼn palwissel-CVT-tipe, gepaard.
Die 2.5 was nog altyd bitter dors. Ek is bly om te kan meld dat sy suipstreke ingekort is en dat hy nou heel billik op brandstof is. Die CVT is nie die beste ratkas op aarde nie, maar dis die einste ratkas wat help met die verbruik. Die Koleos bied ook slim vierwielaandrywing vir daai slegte grondpad en hy sal selfs ʼn bietjie van Mosambiek kan baasraak. Die vierwielaandrywingstelsel word in die X-trail, Koleos en Duster gebruik.
Op die pad toer die Koleos regtig lekker. Sy vering is lekker soepel dog standvastig op die pad. Padhouvermoë is meer as wat mens ooit van ʼn sportnuts sal benodig. Ja, op die oop pad as daar ʼn reusebult is, kan die CVT dreun – maar ek het ʼn oplossing gevind. Skuif die ratkas oor in “tiptronic” en sluit hom in ʼn rat, dan klim hy teen die bult op en af sonder om te huil daaroor. Aan die veiligheidskant is die Koleos mooi toegerus met ses lugsakke, ABS, EBD, vastrap- en stabiliteitsbeheer.
Die Koleos is maklik om op te som. Dit is veral sy prys wat in sy guns tel. Die mark is rateltaai, en daar is bitter sterk mededingers daar buite. Al die vierwielaangedrewe modelle is maar aan die duur kant, maar die Koleos is die goedkoopste vierwielaangedrewe sportnuts van almal in dié segment … en dis ʼn lekker voertuig.
Die reeks lyk só:
Renault Koleos 2.5 Expression | 126 kW/233 Nm | 8.1 ℓ/100 km | R424 900 |
Renault Koleos 2.5 Dynamique | 126 kW/233 Nm | 8.1 ℓ/100 km | R474 900 |
Renault Koleos 2.5 Dynamique 4WD | 126 kW/233 Nm | 8.3 ℓ/100 km | R514 900 |
Die reeks word gedek deur ʼn 5 jaar/150 000 km-waarborg en 5 jaar/90 000 km-diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Subaru Forester 2.0i-S ES | 115 kW/196 Nm | 7.6 ℓ/100 km | 5 jaar/150 000 km- waarborg 3 jaar/75 000 km- omvattende instandhoudingsplan | R540 000 |
Nissan X-Trail 2.5 4×4 Tekna | 126 kW/233 Nm | 8.3 ℓ/100 km | 6 jaar/150 000 km- waarborg 3 jaar/90 000 km- diensplan | R550 400 |
Kia Sportage 2.0 CRDi EX AWD | 131 kW/400 Nm | 6.3 ℓ/100 km | 5 jaar/onbeperkte km-waarborg 5 jaar/ 90 000 km- diensplan | R576 995 |
Ford Kuga 2.0T AWD ST Line | 177 kW/340 Nm | 8.6 ℓ/100 km | 4 jaar/120 000 km- waarborg 6 jaar/90 000 km- diensplan | R582 900 |
Jeep Compass 2.4 4×4 Trailhawk | 129 kW/229 Nm | 9.5 ℓ/100 km | 3 jaar/100 000 km- waarborg 3 jaar/100 000 km- diensplan | R604 705 |
Volkswagen Tiguan 2.0TDI 4Motion Comfortline | 110 kW/340 Nm | 5.6 ℓ/100 km | 3 jaar/120 000 km- waarborg 5 jaar/90 000 km- diensplan | R610 500 |
Toyota Rav4 2.5 AWD VX | 152 kW/243 Nm | 7.3 ℓ/100 km | 3 jaar/100 000 km- waarborg 6-dienstediensplan | R630 800 |
Volvo XC40 D4 AWD Momentum | 140 kW/400 Nm | 5 ℓ/100 km | 5 jaar/100 000 km- waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R652 568 |
Honda CR-V 1.5T Executive AWD | 140 kW/240 Nm | 7 ℓ/100 km | 5 jaar/200 000 km- waarborg 5 jaar/90 000 km- diensplan | R677 900 |
Jaguar E-Pace D180 AWD | 132 kW/430 Nm | 5.6 ℓ/100 km | 5 jaar/100 000 km- waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R711 876 |
Land Rover Discovery Sport D180 | 132 kW/430 Nm | 5.8 ℓ/100 km | 5 jaar/100 000 km- waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R757 366 |
Hier is letterlik ʼn opsie vir elke smaak. Die Renault bly die goedkoopste, en ʼn winskoop. Die Ford Kuga se kragsyfers vir die prys is ongeëwenaar. Maak vir jou ʼn kortlys, en gaan bestuur hulle almal. Een sal soos ʼn handskoen pas.
Gaan die met 7 sitplekke ook uitkom later, siende dat die Senic nie meer gemaak gaan word nie?
Dit sal nie ‘n slegte opsie wees nie.