Ek het al ʼn klomp keer oor die Renault Duster geskryf. Daarby het ek al drie Renault-voertuie besit – so ek dink ek is baie goed gekwalifiseer om hul goeie en slegte punte uit te wys.
Amper almal spring deesdae op die sportnutsvoertuig-trein. Dis die nuwe mode, stonewash– of stovepipe-denims in die tagtigerjare, almal wou dit hê – en hul ouers kon dit net nie verstaan nie. Ek is nou daar waar ek nie altyd die obsessie verstaan nie.
Partykeer doen ek wel. Almal sal vir jou sê hulle soek ʼn sportnutsvoertuig, want hulle gaan af en toe wildtuin of plaas toe en die paaie kan rof raak. Oukei, mooi. Maar as die pad regtig vrot raak, gaan jou voorwielaangedrewe sportnutsvoertuig jou in elk geval nie help nie. Dis waar voertuie soos die Renault Duster en Subaru XV kop en skouers bó hul mededingers uitstaan. Die Duster en die XV is die enigste twee wat tussen die B- en C-segment sit in die klein tot mediumgrootte sportnuts óf kruismodelklasse wat met vierwielaandrywing spog.
Meer oor die Duster …
Die Duster staan in ʼn segment effens bó Volkswagen se T-Cross en Hyundai se Venue … saam met Kia se Seltos en Subaru se XV. Dit bied sitplek vir vyf en ʼn indrukwekkende 414 ℓ-kattebak. Nie te versmaai nie. Die ontwerp is nou werklik netjies en die gehalte is enorm verbeter oor die vorige model.
Dan kom ons by die ware juweel in Duster se kroon. Die 1.5-viersilinderturbodieselenjin. Hy bied 80 kW en 250 Nm, maar is fantasties lig op brandstof. Sonder om hard te probeer sal die 4×4-weergawe met sy 6-spoedhandratkas in die omgewing van 18 km/ℓ bied, en die EDC outo- voorwielaangedrewe model kry maklik 22 km/ℓ.
Vir 95% van wat die algemene publiek ooit gaan teëkom, is die Duster se 4×4-vermoë 100%. Vir die hardebaard-ontdekkingsreisigers is die Duster in elk geval nie in hul visier nie.
Op die pad is Duster om nog ʼn rede ʼn vars bries. Hy is lieflik soepel en sag geveer. Já, daar is ʼn klein bietjie bakrol – maar hy ry lieflik sag oor slegte paaie. Dit is heeltemal onnodig vir ʼn SNV om hard geveer te wees. Die Duster spog met vier lugsakke, ABS en EBD, vastrap en stabiliteitsbeheer – oorgenoeg om dinge veilig te hou.
Binne-in die kajuit is die sitplekke oorgetrek met kunsleer van ʼn goeie gehalte, daar is ʼn raakskerminligtingstelsel met CarPlay en Android Auto, klimaat en spoedbeheer – die lot. Die spesifikasievlak is lekker sterk, en ʼn winskoop in dié prysklas.
Vir mediumgrootte gesinne wat af en toe ʼn bietjie reis, én daagliks in die dorp met die voertuig wil saamleef, kan ek nie aan ʼn voertuig dink wat beter waarde bied nie.
Die reeks lyk só:
Renault Duster 1.6 Expression 4×2 | 84 kW/156 Nm | 7 ℓ/100 km | R289 900 |
Renault Duster 1.5 dCi TechRoad 4×2 5-spoedhandrat | 66 kW/210 Nm | 5.1 ℓ/100 km | R327 900 |
Renault Duster 1.5 dCi TechRoad EDC 4×2 | 80 kW/250 Nm | 4.8 ℓ/100 km | R361 900 |
Reanult Duster 1.5 dCi Dynamique 4×4 6-spoedhandrat | 80 kW/250 Nm | 5.2 ℓ/100 km | R361 900 |
Renault Duster 1.5 dCi Prestige EDC 4×2 | 80 kW/250 Nm | 4.8 ℓ/100 km | R374 900 |
Die reeks word gedek deur ʼn 5 jaar/150 000 km-waarborg en 3 jaar/45 000 km-diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Subaru XV 2.0i outo | 115 kW/196 Nm | 7.3 ℓ/100 km | 5 jaar/150 000 km- waarborg 3 jaar/ 75 000 km- omvattende instandhoudingsplan | R445 000 |
Kia Seltos 1.5CRDi EX+ handrat | 86 kW/250 Nm | 5.7 ℓ/100 km | 5 jaar/onbeperkte km-waarborg 5 jaar/90 000 km- diensplan | R446 995 |
Die Seltos is die enigste ander ware mededinger in terme van grootte totdat Volkswagen se T-Roc later in die jaar aankom. Die XV en Duster is beskikbaar met vierwielaandrywing. Die Duster is amper R100 000 goedkoper as die ander twee, en dus bly dit my keuse weens sy ongeëwenaarde waarde vir geld.
Ek geniet my “Stoffel” (Duster) ten volle en sal weer een koop.