Nie-geskeduleerde lugvaartbedryf ‘nie net wit’

(Foto: pixabay)

Die Handelslugvaartvereniging van Suidelike Afrika (CAASA) sê dit is belangrik dat die werklike samestelling van die bedryf op voetsoolvlak ook só op papier weerspieël word.

Dít nadat die parlementêre portefeuljekomitee oor vervoer vroeër vandeesmaand sy kommer oor die sogenaamde gebrek aan transformasie in die bedryf te kenne gegee het. Data wat die Burgerlugvaartowerheid (BLO) aan die komitee voorgehou het, wys die meerderheid vlieëniers – 89,2% – is wit.

Leon Dillman, uitvoerende hof van CAASA, sê egter dié syfer weerspieël nie die werklikheid nie.

CAASA is ʼn sambreelorganisasie vir verskeie ander verenigings en organisasies en verteenwoordig die nie-geskeduleerde kommersiële lugvaartbedryf en talle van sy sleutelverskaffers. Dit sluit ook in vliegskole, lughawe-operateurs, handelaars, hersteldienste, lugvaarttydskrifte en onbemande hommeltuig-operateurs. Die organisasie verteenwoordig nie rederye of ontspanningsvlieëniers nie.

Dillman sê onder die huidige afsonderingsregulasies verloor die bedryf nagenoeg R1 miljard per week en CAASA het gevra dat die sektor – wat geskeduleerde vlugte uitsluit – weer ten volle kan begin sake doen. CAASA het onder meer ook gevra dat vliegskole, nes bestuurskole, weer hul werk kan hervat.

Hy sê die parlement se bespreking oor die moontlike heropening van vliegskole – waarvan Suid-Afrika meer as 300 het – het eindelik verander in ʼn gesprek oor die beweerde gebrek aan transformasie.

Dillman sê ook dit is onsin dat swart mense uit die bedryf gesluit word, maar dat dit ʼn stadige en duur proses is om vlieëniers op te lei.

(Foto: pixabay)

“Ons wil ons argument staaf dat die bedryf nie uitsluitlik wit is nie. Ons glo die statistieke word skeefgetrek en daar is ʼn veel groter prentjie. Ons wil duidelikheid gee van wat op die grond aangaan en bewys dat dit nie ʼn eksklusiewe wit omgewing is nie.”

Die vraelys is ook op sosialemediaplatforms gedeel en het vrae laat ontstaan oor die kwessie of die departement van vervoer sy besluite oor heropening grond op die rassesamestelling van ʼn spesifieke sektor.

Richard Spoor, ʼn menseregteprokureur wat self in sy vrye tyd vlieg, sê dit lyk of die departement nie besorg is oor die dienste wat gelewer kan word nie, maar eerder oor die ras-aspek.

“Dit is waansinnig en ek beskou dit as ongrondwetlik. Dit is ook absoluut irrelevant tot [die vraag] of dienste hervat mag word of nie. Daar is net een vraag: Is daar ʼn risiko vir die verspreiding van Covid-19?” het Spoor gesê.

Volgens Dillman het die departement van vervoer reeds verskeie toegewings gemaak en onder meer ingestem dat die bedryf mag help met repatriasievlugte of steundienste kan verskaf aan bedrywe wat onder die huidige afsonderingsregulasies toegelaat word om te werk. Instandhoudingwerk- en vlugte word nou ook toegelaat.

Hy sê egter die bedryf kan veilig heropen word.

“ʼn Miljard rand per week gaan verlore terwyl ons geen risiko’s vir die verspreiding van Covid-19 inhou nie.”

Dillman sê tot 20 000 werksgeleenthede kan verlore gaan en tot die helfte van lugvaartondernemings, waarvan die meerderheid klein sakeondernemings is, kan eindelik hul deure sluit.

Die bedryf het tot dusver geen geldelike steun van die regering gekry nie.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

12 Kommentare

jongste oudste gewildste
Jack

Nog n afdeling wat sal sink as die regering hul sin kry..

Danie

“n Mens moet die opmerkings en rassistiese benadering van meeste sogenaamde potefeuljekomitees verwerp met die minagting wat dit toekom. Hul hou hul besig met kleinlike beuselagtighede sonder enige emosie of gevoel vir die sterwende ekonomie en is net daarop ingestel om hul vet inkomstes te verseker in die oe van die oningeligte massas.

Helizna

Op die ou einde gaan dit nie oor die gerieflike Covid 19 nie. Net. Oor. Ras.

AmY

Wat het van my kommentaar geword?
Die een van my broer wat nie werk kan kry nie. Al vir drie jaar.
Weet nie hoe lank ek MM nog sal kan ondersteun nie.
Julle is een van die min debietorders wat ek nog nie gekanselleer het nie.
Moenie my ‘n rede gee nie…

Hannes

Mensig maar hulle is behep!