Staking by SAL: Aanbod van die hand gewys

Argieffoto

Die Suid-Afrikaanse Lugdiens (SAL) het ʼn aanbod aan Numsa en Sacca gemaak om die dreigende staking by die lugdiens te vermy. Dié aanbod is intussen van die hand gewys.

Numsa en Sacca het Donderdag in ʼn gesamentlike verklaring gesê SAL het hul lede ʼn loonverhoging van 5,9% aangebied wat vanaf Maart 2020 betaal sal word en agterstallige bedrae wat van 1 April 2020 in paaiemente betaal sal word.

Die twee partye is egter nie ten gunste van dié aanbod nie en dring op ʼn 8% loonverhoging aan wat teen 13 Desember vanjaar in werking moet  tree en 50% van die agterstallige terugbetaling wat teen dié datum terugbetaal moet word. Die res moet teen 27 Januarie 2020 terugbetaal word.

Daar heers ook ongelukkigheid oor die uitkontraktering van dienste by SAL aangesien die lugdiens die kapasiteit het om self hierdie dienste te lewer. Dit sluit onder meer sekuriteit, skoonmaakdienste en die hantering van bagasie in.

Die lugdiens het in sy aanbod aangebied om ʼn taakspan aan te stel om spesifiek die uitkontrakterings na te gaan en te hanteer.

“Ons verwerp die aanbod,” het die twee vakbonde in die verklaring gesê. “Ons het nie die luuksheid van tyd nie en daar moet dringend opgetree word. Die [SAL-]bestuur wil die proses uitrek deur onder meer ʼn taakspan aan te stel om uitkontraktering te ondersoek.”

Numsa en Sacca voer aan dat die lugdiens op dié manier geld bestee wat elders aangewend kan word – onder meer vir loonverhogings.

“Ons glo nie dat ons eise onredelik is nie. Daar is al baie in die media gesê dat arbeid SAL se grootste uitgawe is. Dit is nie waar nie. Die grootste uitgawe van SAL is die besteding van R25 miljard per jaar aan aankope, veral brandstof.”

Luidens die verklaring stem Numsa en Sacca nie saam met die bestuur dat die aflegging van 944 werkers die lugdiens R700 miljoen sal bespaar nie. “Die bestuur is bereid om R50 miljoen per dag te verloor deur vlugte te kanselleer in afwagting van die staking in plaas daarvan om die geld na die loonvraag te herlei. As SAL aan die loonvraag van 8% van werkers voldoen, sou dit die lugdiens ongeveer 100 miljoen per jaar kos. Met ander woorde, die koste van die kansellasie van twee dae se stryd is gelyk aan ons totale loonaanvraag vir die hele jaar, wat veel minder is as die daaglikse koste om vlugte te kanselleer,” lui die verklaring.

Maroela Media het vroeër berig SAL het byna al sy plaaslike en internasionale vlugte wat vir Vrydag en Saterdag geskeduleer was gekanselleer weens die dreigende staking.

“Die direksie en uitvoerende bestuur het weer eens met hul aanbod bewys dat hulle korrupsie en die plundering van die lugdiens verdedig. Die opsies wat ons as vakbonde op die tafel geplaas het kan die finansiële krisis van SAL vinnig herstel. Die bestuur moet hierdie stappe doen as hulle ernstig is daaroor om die lugdiens te red en dit weer winsgewend te maak,” het Numsa en Sacca gesê.

Hul lede beplan dus om voort te gaan met die staking.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.

34 Kommentare

jongste oudste gewildste
Johanna Botha

Ek wens dit is nou die laaste strooi …..saa is verleentheid en n bodemlose put van korrupsie en onbekwaamheid. Hoeveel omkeer planne was daar nie al gewees nie ….NIKS HET GEWERK! Maak asb nou die plek toe ! Watse privaat besigheid so OOIT so kon oorleef ….dis n groot vermorsing en n skande en die anc ploeter voort ! Alles waaran die anc vat is n gemors !

Zaks

Maak toe.

Dries

Dit gaan baie meer fondse spaar deur alle vlugte op te skort. Soek dringend ‘n koper vir SAA of verkoop bates aan geinterreseerde lugderye. Ja, dis pynlik vir alle betrokkenes maar watter opsies is oor? Bodemlose put van finasiele uitgawes wat Staat (belasting betalers) moet dra. Soos ek verstaan is daar ‘n hele paar Lugrederye in die wêreld wat onder die spesifieke land se naam vlieg maar in privaat besit is. Ons soek hier net ‘n sterk leier wat kan standpunt inmeem en besluit neem en deel met die gevolge soos wat dit opkom.

Zelda

Maak die plek toe – jy kan nie n las bestuur as n bate nie – die personeel is in elk geval ongeskik en onbevoeg – vra my ek word gedwing deur my werk op SAL te vlieg

Hein

Maak maar toe as mens wil kla oor verhogings wat hulle nie kry nie en die plek maak toe moet hulle nie kom huil na die plek hulle sit sonder werk nie.