Staking dreig oor ‘misbruik’ van vulstasiewerkers

Irvin Jim, sekretaris-generaal van Numsa.

Die metaalwerkersvakbond Numsa sê hy “veroordeel werkgewersorganisasies, onder leiding van die brandstofkleinhandelaarsvereniging (FRA) en die kleinhandel-voertuigbedryfsvereniging (RMI), omdat hulle weier om behoorlik ag te slaan” op die vakbond se eise.

Numsa waarsku ook teen ʼn moontlike staking. Hy eis ʼn loonverhoging van 12% vir alle werkers, terwyl werkgewers ʼn “skamele 5% aanbied”.

“Die FRA en die RMI is werkgewerlede van die bedingingsraad vir die motorbedryf (Mibco). Hulle verteenwoordig vulstasie-eienaars en operateurs wat van die grootste uitbuiters en misbruikers in die bedryf is,” het Numsa gesê.

“As deel van ons loongesprekke met Mibco, eis ons lede wat by vulstasies werk ʼn nagskof- en vervoertoelaag, soos voorsien in die Wet op Basiese Diensvoorwaardes, maar werkgewers weier om eers oor die kwessie te praat.

“Ons lede werk ongerieflike ure en moet dikwels baie vroeg in die oggend werk toe reis, of baie laat snags en dikwels wanneer openbare vervoer nie beskikbaar is nie.”

Numsa het gesê vulstasiewerkers moet dikwels lang ente in die donker stap en kan slagoffers van rowers of verkragters word.

“Die werkgewers verskaf dikwels nie alternatiewe vervoer aan werkers nie en ons lede waag hulle lewe om werk toe en terug te gaan,” het Numsa in ʼn verklaring gesê.

“Ons veroordeel die werkgewersorganisasies wat doof is vir ʼn billike eis vir nagskof- en vervoertoelae.”

Numsa beweer werkers in dié bedryf verdien van die swakste lone. “Hulle kan nie alternatiewe vervoer bekostig nie.”

Numsa het gesê sy lede dring aan op ʼn ooreenkoms wat nie swakker is as die een wat vir die tydperk 2016 tot 2019 aangegaan is nie.

“Ons vergader op 29 Augustus met werkgewers van Mibco in ʼn laaste poging om die dooiepunt by te lê. As gesprekke vasval, gaan ons ongelukkig moet staak in die motorbedryf.”

“Ons doen ʼn beroep op werkgewers om saam met ons te werk sodat ons ʼn staking kan vermy, veral omdat dit ons ekonomie skade gaan berokken.”

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.

33 Kommentare

jongste oudste gewildste
Hanna Hoekom

Was onlangs in die VSA en het geen pompjoggies teegekom nie. Die petrolpompe is geoutimatiseerd. Elkeen gooi sy /haar eie petrol in. Daar is wel werkers in die “convenience shop”. Dalk moet hierdie werkers maar in die Sassa-ry gaan inval as hulle dan nou so sielsongelukkig is?

Gerhard Bezuidenhout

Ek stem saam. Gaan oor na outomatisering en laat die vakbond n wind hap . Hulle probeer die land lamle. Ons sal niks oorkom om self jou voertuig se wiele te pomp en windskerm skoon te maak en olie en watervlakke na te gaan nie In Europa is dit ook algemene praktyk . Dan kan brandstof mos goedkoper ook word.

Stofdonkie

Ek verkwalik nie die petroljoggies nie, hulle is seker nie eers bewus van die eise wat amcu namens hulle stel nie. Het amcu onlongs na die werkloosheidsyfer gekyk?
Waarheen gaan die werkloosheidsyfer wanneer die vulstaie-eienaars nou die pompe outomatiseer sodat daar nie meer ‘n nut is vir die joggies nie?
Ek self het geen probleem om self die petrol in te gooi nie, 98% van die tyd is die joggies in elk geval so onbehulpsaam dat mens dit netsowel self kan doen, dit gaan vinniger ook gaan.
Gaan al die petroljoggies dan by die vulstasie se uitgang gaan bedel en vensters was?

Wonder maar net

Met ons land se skrik wekkende werkloosheid syfer kan ek nie die logika insien nie. As jy nie wil werk nie los dan die werk as dit so groot straf is. Jy het tog die dienvoorwaardes geteken toe jy aansoek gedoen het, het jy nie? Wees dankbaar jy het n werk.

koos

Veiligheid oppad na en van werk is nie ‘n werkgewersprobleem nie, dit is ‘n regeringsprobleem. Dis die probleem van unies soos die, die verantwoordelikheid word geskuif soos dit hulle pas.
Verder het ek nie geweet vervoertoelaes is in die wet op basiese diensvoorwaardes in geskryf nie. Lyk my ek sal met my werkgewer moet praat vir ‘n kar toelaag!