Eben Genis ná dekade terug op die verhoog

Eben Genis in “Donkerbos”. (Foto: Showmax)

Eben Genis het nog altyd die teater as ʼn tuiskomplek beskou, maar het 12 jaar gelede besluit dat die teaterwêreld hom nie meer beskore is nie.

Hy het dié besluit egter as jong man geneem, en vandag, nadat daar baie water in die see geloop en hy intussen ʼn rekenmeester geword het, is hy uiteindelik weer op die planke.

Die 43-jarige akteur het in reekse soos Donkerbos en Die Byl verskyn, hoewel hy maklik erken dat hy die teaterwêreld verkies en nooit werklik ʼn deurbraak in televisie- of rolprentwerk gemaak het nie.

Hy was onlangs in die teaterstukke Die vegetariër en Patmos by die Klein Karoo Nasionale Kunstefees (KKNK) saam met onder meer Tinarie van Wyk Loots te sien.

Die produksie wat hom egter eindelik terug verhoog toe gelok het, was Mirakel, waarin hy teenoor Dawid Minnaar, Bettie Kemp, Edwin van der Walt, Carla Fourie en Rolanda Marais gespeel het.

Sy terugkeer was nie ʼn beplande een nie, en hy beskryf dit as ʼn “sameloop van omstandighede”, hoewel hy vandag glad nie daaroor spyt is nie.

“Ek moes deur ʼn lang proses gaan om myself te leer ken en vrede te maak dat ek ʼn kreatiewe mens is en mag wees,” vertel hy aan Maroela Media.

Hy het destyds besluit om die teaterwêreld vaarwel te roep omdat dit ʼn uitdagende omgewing was wat nooit enige werksekerheid gebied het nie.

Dit was vir Eben veral moeilik om nie te weet waar sy volgende inkomste vandaan gaan kom nie, hoewel hy dit as storieverteller geniet het om op die verhoog te wees.

Nadat hy homself in 2012 uit die teaterwêreld onttrek het, het hy ʼn graad in rekeningkunde verwerf, sy klerkskap voltooi en as rekenmeester begin werk.

Dié terugkeer herinner aan hoe hy in die eerste plek met toneelspel begin het. Gebore en getoë in die noordelike voorstede van Kaapstad, het Eben nooit gedink hy sou ʼn akteur word nie.

Hy het in die vroeë 2000’s rekeningkunde aan die Universiteit Stellenbosch begin studeer, maar ná ʼn jaar het hy ander opsies begin oorweeg. Dit is tóé wanneer hy die skuif na die dramadepartement gemaak het.

“Ek het deur daardie eerste jaar gereeld teaterproduksies gaan kyk, en dit het my keer op keer laat wonder hoe dit sou wees om ook op die verhoog te wees.

“Ek het besluit om in Stellenbosch te studeer, want dit was die enigste universiteit waar ek drama kon studeer sonder om ʼn oudisie af te lê.”

Hoewel hy later besluit het om ʼn breek van toneelspel te neem, was dit nog altyd ʼn plek waar hy tuis gevoel het.

“Daar is iets wat my fassineer van toneelspel. Dit is die beweging, dans en choreografie daarvan.

“Dit was ʼn groot skuif terug toneelspel toe. Ek was gewoond aan al hierdie analitiese werk, en toe moes ek weer my kreatiwiteit ontdek. Dit was uitputtend, maar laas jaar se stuk was duidelik goeie oefening, want ek hou nog uit.”

Hy bieg dat hy nou nog nie verstaan hoe hy met een voet in die wêreld van syfers en die ander in die wêreld van toneelspel kan staan nie.

“Ek is lief vir syfers, maar ek kan nie heeldag lank stilsit agter ʼn rekenaar nie.”

Hy het homself destyds belowe hy gaan slegs terugkeer na toneelspel indien hy self die produksie vervaardig, hoewel dit nie is hoe dinge vir hom verloop het nie. Mettertyd het hy stelselmatig weer sy vriendskapleisels met ander akteurs begin optel, en toe hy die geleentheid kry om terug te keer verhoog toe, was dit nie ʼn moeilike besluit om te neem nie.

“Dit het organies gebeur, en vandag werk ek in beide rigtings.”

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.