E-tol dra nié by tot stygende lewenskoste, sê ETC

e-tol

Argieffoto

Sanral se afdeling gemoeid met die insameling van e-tol-geld, Electronic Toll Collection (ETC), bevraagteken bewerings deur die Gautengse premier, David Makhura, oor e-tol.

Maroela Media het vroeër berig Makhura het tydens sy provinsiale rede gesê e-tol laat lewenskoste styg en dit is daarom onvolhoubaar.

“Mnr. Makhura se verklaring blyk meer ʼn mening as ʼn feit te wees, omdat hy geen redes vir sy gevolgtrekking verskaf nie,” het Coenie Vermaak, woordvoerder van ETC, in ʼn verklaring gesê. “Dit is eerder waarskynlik dat ʼn hoër lewenskoste toegeskryf kan word aan verhogings in die petrolprys, skade aan motors weens die swak toestand van paaie, en lae produktiwiteit weens verkneersknope.”

Vermaak het gesê Gautengers spandeer gemiddeld tussen 14 tot 18 werksdae per jaar in die verkeer (2018 INRIX- wêreldwye opname). “Die koste om nie nuwe paaie te hê of nuwe paaie te bou nie, is baie duurder as die 25c vir elke R100 wat deur padgebruikers verdien word. Dan moet daar ook in gedagte gehou word dat arm mense van tolgeld kwytgeskeld word wanneer hulle van openbare vervoer gebruik maak.

“Geregistreerde e-tolgebruikers betaal nie meer as R277 per maand om van die verbeterde nasionale paaie in die provinsie gebruik te maak nie; ongeag hoeveel keer hulle van dié paaie gebruik maak.”

Makhura het gesê daar moet ook ʼn oplossing gevind word vir die “uitgerekte onopgeloste probleem van e-tol. Dit is duidelik vir almal om te sien dat e-tol nie gewerk het nie.”

Vermaak stem nie hiermee saam nie. “Inteendeel, die wêreldgehalte e-tolstelsel werk en werk steeds op ʼn daaglikse basis, aangesien dit die besigste stuk snelweg in Suid-Afrika bestuur.”

Vermaak meen die hoë getal persone wat nie e-tol betaal nie, is hoofsaaklik teenkanting teen die regering wat meer belasting eis terwyl korrupsie voortduur, en nie teen die e-tolstelsel self nie. “Die waarheid is, tolpaaie werk in Suid-Afrika en oor die wêreld heen en is ʼn aanvaarde, doeltreffende praktyk om padinfrastruktuur te finansier.”

Makhura het aangedui hy sal met pres. Cyril Ramaphosa in gesprek tree om “ʼn nuwe en billike finansieringsmodel te vind om die voortgesette uitbreiding van Gauteng se padnetwerk en openbarevervoerstelsel te ondersteun”.

“ETC sal graag deel wil wees van dié proses,” het Vermaak bygevoeg. “Ons sal graag ʼn paar idees vir die premier wil gee. Miskien kan hy deel word van die gereelde vervoerforum-werkgroep om dié saak met kenners te bespreek.”

Die premier het aangevoer hy het ook met Ramaphosa gesels oor die moontlikheid om e-tol te skrap en dat alternatiewe finansieringsoplossings oorweeg word. “ETC verwelkom die feit dat werk deur die regering gedoen word om te bepaal of lewensvatbare alternatiewe tot tolpaaie moontlik is. Suid-Afrika moet oplossings kry om bestaande padinfrastruktuuruitdagings te takel.”

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

37 Kommentare

jongste oudste gewildste
Koos de Meyer.

Ek vra net die vraag, waar gaan ons lisensie geld heen, heffing in die brandstof ens. As die meerderheid van die geld nie buiteland toe gaan nie is dit ‘n ander storie.

Piet Pompies

Ek dink Lindo moet van beroep verander of na ‘n laer rat oorskakel om te sien wat om haar aangaan.

Johann

ETOL? Watse Etol praat hulle van…. Oooooo hulle bediel seker dai oulike mooi perblou liggie bruggens wat so mooi skyn in die aand! Van ETOL betaal weet ek niks?

Johanna Botha

Dis reg want niemand betaal nie ???

Andre Stander

Ek moet saamstem. e-tol dra nie by tot my verhoogde lewenskostes nie, want ek weier om dit te betaal!