‘Onderwysdepartement se plan met wiskunde faal leerders’

Argieffoto.

Argieffoto.

Hoewel die matriekklas van 2016 gelukgewens kan word met hul uitslae is daar steeds rede tot diepe bekommernis oor die land se wiskunde-uitslae.

Hugo Vermeulen, hoof van die Skoleondersteuningsentrum (SOS) van Solidariteit Helpende Hand, het die staat se huidige plan as ’n “doodloopstraat” beskryf.

“Slegs 51,1% van al die 2016 matrieks wat wiskunde (nie wiskundegeletterdheid nie) geskryf het, het deurgekom. ʼn Allemintige 48,9% het dus minder as 30% in wiskunde behaal. Van dié wat geslaag het, het slegs 33,5% bo 40% in wiskunde behaal en dit nadat die punte heelwat opwaarts aangepas is deur die departement. Sonder twyfel sit die sterker leerlinge in die wiskundeklas en hierdie skokkend lae persentasie gee ’n sterk aanduiding van hoe vrot ons wiskunde in werklikheid is.”

Vermeulen het gesê dit onderstreep wat die Timms-uitslae van 2015 ook bevestig het. Suid-Afrika was 35ste uit 36 lande in gr. 9 wiskunde. “Onderwys van wiskunde is krities swak en meer drastiese stappe moet gedoen word om dit te takel. Tans loop die departement se strategie met wiskunde in ’n doodloopstraat af”, het Vermeulen gesê

Van die 1 303 016 leerders wat in 2004 graad 1 begin het kon net 610 178 (46,8%) verlede jaar matriek skryf, slegs 135 958 (10,4%) het wiskunde in graad 12 geslaag en slegs 6,8% van hulle het bo 40% in wiskunde behaal.

Volgens Vermeulen moet die departement van onderwys net gaan kers opsteek by skole waar daar suksesvolle onderwys en bewese prestasie in wiskunde is. “Hulle hoef nie veel verder as Afrikaanse skole te soek nie. Navorsing onder die 721 Afrikaanse skole (alle skole wat Afrikaans Huistaal as vak aanbied) se 2016 matriekuitslae dui aan dat hierdie skole puik standaarde handhaaf. Hoewel dié skole net 10,6% van alle openbare skole verteenwoordig het hulle 32% van alle onderskeidings in wiskunde opgelewer.”

Vermeulen het gesê die puik uitslae kan toegeskryf word aan hoëkwaliteitopleiding vanaf voorskool, deur die grondslagfase, intermediêre fase tot senior fase deur goed opgeleide passievolle onderwysers wat hul leerlinge se volle potensiaal laat realiseer. “Die geheim is die kwaliteit van die onderwysers. Die onderwysdepartement sal wys optree om hierdie kundigheid te gebruik om onderwysers maar ook studenteonderwysers landwyd beter op te lei,” het Vermeulen bygevoeg.

Volgens Vermeulen gaan die SOS vanjaar weer verdere opleiding bied aan ongeveer 3 000 Afrikaanse onderwysers tydens hul middagseminare en kongresse.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.

17 Kommentare

jongste oudste gewildste
Lance

Verbaas mens gladnie …glo dit gaan weer gebeur Angie … wonder soms of sy weet watse dag dit van die week is …HALLOO !

julius

Wat help dit ons om te spog met ons hoë prestasies as die anc jeegliga ons goeie skole wil oorvat? Moenie ons goeie vordering op media versprei nie, hulle gebruik dit om ons aan te val. Baie geluk aan al die matrieks wat goed deurgekom het, ons sallueer julle en voorspoed met die toekoms.

Veritas

Baie insiggewende syfers wat jy hier noem Nico. Wat sou die rede wees vir die suksesse van Afrikaanse skole? Ek glo dat die vlak van dissipline, in hierdie skole, ‘n groot faktor is. Hierby bedoel ek nie net die leerlinge se dissipline nie maar ook dié van die onderwysers. Dit wil vir my voorkom asof daar, in Afrikaanse skole, iets uit die Afrikaanse geskiedenis voortleef. Dit, volgens my, is nederigheid, goeie maniere en respek teenoor onderwysers. Sonder hierdie eienskappe word ‘n omgewing van wanorde en swak dissepline geskep wat beslis nie bevorderlik is vir goeie resultate nie. Groetnis.

Disselboom

Daar is blykbaar ook meerdere leerlinge wat 100% vir wiskunde gekry het, en dit gebeur elke jaar. Dit wys groot fout met ‘n sif wat te groot gate het en nie werklik die prestasie peil nie. Dat sommiges 100% kan kry en soveel ander nogtans druip, wys die oorhoofse probleem is baie ernstig; maar om lofredes vir die Afrikaanse kinders te sing wat presteer in ‘n standaard wat bevraagteken moet word, is selfbedrog wat ons toekoms gaan benadeel.

Scalla

Is angie nie deel van die probleem nie?