‘Los die strooihalms, Afrikaners, as die saak reg is’

Nairobi met dagbreek. Foto: Wikipedia.

Dit was ʼn warm dag in Nairobi. Ten spyte van die stories oor Kenia wat ek voor my besoek gehoor het, was ek stomgeslaan deur die land se skoonheid en die mense se gasvryheid. My besoek aan die Verenigde Nasies se werkswinkel oor die “prohibition of the incitement of national, racial and religious hatred” was die moeite werd – gedeeltelik oor die geleentheid om te gesels oor wat in Suid-Afrika aan die gang is, maar merendeels oor dit wat die besoek my oor Afrikanerskap geleer het.

Oorkant die restauranttafel het ʼn afgevaardigde, wie se naam ek liefs nie sal noem nie, gesit. Sy is ʼn gesiene persoon by die VN in haar hoedanigheid as raadgewer vir die VN se Special Rapporteurs oor die beskerming van minderhede en die voorkoming van volksmoord. Ek het gevlei gevoel dat sy die een was wat die afspraak versoek het. “Ons weet van AfriForum en ons weet van julle hofsaak,” het sy my verseker voordat sy weggespring het met ʼn reeks vrae oor plaasmoorde, haatspraak, minderheidskwessies en Afrikanerskap. Ek was verbaas dat daar mense in die buiteland is wat werklik belangstel in wat in Suid-Afrika gebeur. Sy het ʼn idee gehad van wat aangaan, maar haar prentjie het meestal uit buitelyne bestaan en het inkleurwerk benodig.

Ons het lekker gesels, maar die gesprek het vasgehaak toe ek die Solidariteit Beweging vir haar verduidelik – dis nou Solidariteit, AfriForum, Solidariteit Helpende Hand en ander organisasies wat by Solidariteit geaffilieer is. “Het die Solidariteit Beweging meer lede as die AWB?” wou sy weet, waarop ek gelag het. Sy het gefrons. Ek het verduidelik dat daar baie nuanses onder Afrikaners bestaan en dat daar uiteenlopende benaderings is. Ek het verder verduidelik daar is ongelukkig ʼn paar groepies wat daarin spesialiseer om ‘warmwind-vergaderings’ te hou (die vergaderings waar iemand vir ʼn uur lank oor ʼn mikrofoon bulder, waarna die aanwesiges huis toe gaan onder die illusie dat hulle teenwoordigheid by die vergadering bygedra het tot die volk se toekoms), maar wat nie oor die vermoë beskik om steun te werf of konstruktief op te tree nie.

Uit die gesprek het ek egter geleer dat daar in die buiteland steeds ʼn negatiewe persepsie oor Afrikaners bestaan. Daar is ʼn valse persepsie dat as jy wit is en Afrikaans praat, jy waarskynlik ʼn lid van die AWB is en ʼn behoefte het om ander te onderdruk. Die ANC werk hard daaraan om sy internasionale geloofwaardigheid te vernietig deur te argumenteer dat sy hele erfenis daarom wentel om te sê dat wit mense honde is wat geskiet moet word. Die afname in die ANC se geloofwaardigheid beteken egter nie dat Afrikaners se geloofwaardigheid in die proses outomaties opgehef word nie. Vir daardie opheffing sal ons self moet werk.

“Ons kry gereeld e-posse van mense wat vir ons sê dat hulle ons namens Afrikaners kontak,” het sy vertel. Die probleem met die e-posse is dat dit só deurspek is met goedkoop propaganda dat dit van alle geloofwaardigheid gestroop is. Dit sluit gefabriseerde feite, foto’s van gemartelde lyke (wat sonder die goedkeuring van die oorledene se naasbestaandes gebruik word), rassistiese kommentaar en soms selfs rasgebaseerde geloofsoortuigings in. “Ons kan mos nie sulke goed ernstig opneem nie,” het sy vir my gesê. Al wat dit doen is om Afrikaners se geloofwaardigheid af te breek en ʼn valse persepsie te skep dat Afrikaners geen behoefte het om in vreedsame naasbestaan met ander saam te leef nie.

As gevolg van die ontwikkeling van tegnologie en, in besonder, die sosiale media is die nuwe tendens regoor die wêreld dat mense nie meer primêr geëvalueer word op wát hulle sê nie, maar hóé hulle iets sê. Hierdie beginsel geld veral vir mense wat oor politieke kwessies kommunikeer. Dit maak nie saak hoe goed jou feite is nie, as jy dit op die verkeerde manier oordra, sal jy nie ʼn impak maak nie. Die opkoms van politici soos Barack Obama, Tony Blair en David Cameron is bewys hiervan – die meeste navorsing oor hulle verkiesingsveldtogte dui daarop dat hulle sukses behaal het omdat mense aangetrokke gevoel het tot die beeld wat hulle van hulself gevestig het, voordat daar na hul beleide of standpunte gekyk is.

Met Afrikaners is die uitdaging groter. Die negatiewe persepsies moet gebreek word deur te let op die manier hoe daar oor ons behoeftes gekommunikeer word. Afgesien van die “hoe” is daar ook die probleem van “wat” gesê word. Dit is nie nodig om feite te fabriseer of argumente op ras te baseer nie. Dit help byvoorbeeld nie om samesweringsteorieë as die waarheid te verkondig as jy geen bewyse daarvoor kan lewer nie. Net so help dit nie om die ou landsvlag op jou briefhoof te sit as jy weet die persoon aan wie jou brief gerig is dit met die eerste oogopslag in die vullismandjie sal gooi nie. Of om vir die beskerming van jou kultuur te baklei, maar terselfdertyd weier om respek aan ander se kulture te betoon.

As jou saak reg is, is dit nie nodig om aan strooihalms vas te klou nie. Regoor die wêreld word erkenning gegee aan die diversiteit van kulturele groepe en die belang van die beskerming van minderheidsgroepe. Al wat nodig is, is om goed beredeneerde argumente wat op feite gebaseer is, te gebruik en dit op ʼn dinamiese manier te kommunikeer. Die era van warmwind-vergaderings, waar die trefkrag van jou boodskap aan die volume van jou stem gemeet word, is verby. Die era van sosiale media en persoonlike kommunikasie, waar die trefkrag van jou boodskap aan die akkuraatheid en verpakking daarvan gemeet word, het aangebreek. Mense evalueer jou boodskap aan hoe dit hulle laat voel en aan die geloofwaardigheid daarvan. As jou boodskap nie geloofwaardig is nie, verloor jy. As jou boodskap nie reg verpak is nie, verloor jy ook.

Die beskerming van minderheidsgroepe is op die internasionale agenda. Die tafel is dus reeds gedek vir diegene wat internasionale steun wil werf. As Afrikaners is ons groot uitdaging om dit wat ons sê, te sê op ʼn manier wat nie die valse persepsies bevestig nie, maar afbreek. Die wonderlike nuus is dat hierdie uitdaging redelik eenvoudig is. Met gewone feite en eerlike argumente is die stryd so te sê reeds gewonne.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

7 Kommentare

jongste oudste gewildste
Anoniem

Henry Kissinger het as minister van buitelandse sake van die VSA (Secretary of State) die berugte vraag gevra: “Who do I call if I want to speak to Europe?” Afrikaners sit vandag met dieselfde probleem.  As sodanig ondermyn enige gek wat na buite kommunikeer ons boodskap. Wanneer buitelandse waarnemers bewus is van ‘n gesaghebbende organisasie wat Afrikaners se belange verteenwoordig (soos wat die ANC voor 1994 erken is as die verteenwoordiger van swart-Suid-Afrika), is dit vir hulle eenvoudig om bewerings by daardie organisasie te bevestig. Dit mag miskien vir Afriforum taktiese voordeel binne Suid-Afrika inhou om sy steun vir Afrikaners agter ‘n… Lees meer »

Louis du Plessis

Ernst ~ 1  Jy pleit vir die bevordering van Afrikanerskap, binne én  buite Suid-Afrika. 2  Soos ek jou opstel vertolk, waarsku jy onder andere teen diegene wat meen hulle kan dié doel bereik met “goedkoop propaganda” en “sameweringsteorieë” en wat dan eerder Afrikaners se “geloofwaardigheid afbreek”. 3  Jy meen dit is wel moontlik om die regte van die Afrikaner internasionaal te bevorder aangesien daar tans wêreldwyd erkenning gegee word aan kulturele diversiteit en aan minderheidsgroepe.  So ‘n veldtog verg egter “goed beredeneerde argumente wat op feite gebaseer is” en wat teikensensitief verpak word. 4   My kommentaar  4.1  Die norm wat… Lees meer »

Quintin Diederichs

Ernst maak ‘n paar goeie punte en dis goed om te sien dat hy ‘n hooggeplaaste amptenaar kon inlig oor wat Afrikanerskap behels en die uitdagings wat ons in die gesig staar. Enige behoudende Afrikaner wat al in die buiteland gewoon het, sal weet dat mens vinnig leer hoe om jou eie mense se situasie suksesvol te verduidelik en in die proses steun te werf vir o.a. die Afrikaner se vryheidsideaal. Soos mens met meer kulture in die buiteland in aanraking kom, so groei jou vermoë ook om meer mense te oortuig van die waarheid en as mens hard genoeg… Lees meer »

Kolaiah Voice

Ernst.  Dis ‘n baie interressante artikel en rigtinggewend vir jong Afrikaners. Regses behoort veral baat te vind by die aanslag en benadering tot kwessies oor ons toekoms en afrkaners se rol in Suid Afrika. Ek wil egter van jou verskil oor die dinamika van leierskap en die stemgebruik.  Jy kan nie daarvan weg kom dat veral ouer Afrikaners geen slaafse volgelinge van intellektuele leierskap is nie, maar soms tot insigte gebring word deur ‘n harde lukrake reguit benadering, wat vir my al meer lyk dat daar sterker  geestelike leierskap na vore behoort te tree wat veral met ‘n geestelike inslag… Lees meer »

Afsaal

Baie goeie stuk en ek hoop talle mense lees dit. Dit kan nie genoeg beklemtoon word nie dat ons ons saak skade aandoen as ons op die ou manier kommunikeer. Ons moet die lesse uit die verlede leer. Jou saak kan hoe regverdig wees, as jy oorkom as iemand wat afskuwelik is dan sal jy geen simpatie kry nie. Dit is natuurlik belaglik en onregverdig dat mense ons nog steeds aan AWB koppel, maar juis daarom moet ons leer dat ons met die soort benadering en propaganda ons net skade aandoen. Solidariteit speel ‘n belangrike rol om Afrikaners waardig en met… Lees meer »