Verbruikersake: Dis hoe jy kan kla oor jou motor

Argieffoto (Foto: Luca/Unsplash)

Motorklagtes is ʼn groot kopseer vir verbruikers, want ʼn motor is een van die duurste items wat jy in jou lewe gaan koop. Verbruikers, wat al klaar sukkel om met hul geld uit te kom, kan eenvoudig nie bekostig om nog hulle sakke te skud as motorherstelwerk verkeerd loop of wanneer dit duidelik word dat ʼn gebruikte motor nie sonder foute is soos die handelaar aangevoer het nie. Verbruikers moenie bekommerd wees nie: daar is iemand wat kan help. Ina Opperman het gaan kyk hoe die ombudsman vir die motorbedryf kan help.

Die manier waarop jy kla oor die motorbedryf en hoe hierdie klagtes opgelos word, word gereguleer deur die ombudsman vir die Suid-Afrikaanse motorbedryf wat as ʼn skema geakkrediteer is om geskille in die motorbedryf te besleg en die bedryfskode vir die Suid-Afrikaanse motorbedryf te administreer.

Die Suid-Afrikaanse motorbedryfskode

Die kode is geskep om:

  • verhoudings tussen mense wat sake doen in die motorbedryf te reguleer,
  • voorsiening te maak vir ʼn skema van alternatiewe geskilbeslegting tussen verbruikers en alle deelnemers in die bedryf, en
  • ʼn bedryfsombud te skep om alternatiewe geskilbeslegtingsdienste te lewer.

Die verskaffing van alle goedere en dienste deur die motorbedryf aan verbruikers word deur die kode gedek. Dit sluit in invoerders, verspreiders, vervaardigers, kleinhandelaars, maatskappye wat konsessies verkoop, konsessiehouers, verskaffers en tussengangers wat passasiers-, ontspannings-, landbou-, nywerheid- of kommersiële voertuie invoer, versprei, vervaardig, verkoop of verskaf.

Dit sluit ook sleepwaens, vragmotors, motorfietse en vierwielmotorfietse in, hetsy selfaangedrewe of nie, en binnebrandaangedrewe enjins vir bote. Die invoer, verspreiding, vervaardiging, kleinhandel of verskaffing van voltooide komponente en bykomstighede vir hierdie voertuie val ook onder die kode.

Herstelwerk of versiening van hierdie voertuie, sowel as wysigings, omskakelings en aanpassings word ook deur die kode gedek.

Die kode is van toepassing op die hele motorbedryf ongeag lidmaatskap van enige motorbedryfsvereniging en is deel van die regulasies van die wet op verbruikersbeskerming wat in 2008 afgekondig is.

Vereistes om verbruikers te beskerm

Daar word van alle individue en ondernemings in die bedryf verwag om te voldoen aan die doel en beleid van die wet, nie enigiets te doen wat die wet verbied nie en veral verbruikers te beskerm teen:

  • gewetenlose gedrag
  • onbillike, onredelike, onregverdige kontrakte en kontraktuele bepalings
  • onbillike, onredelike, onregverdige of andersins onbehoorlike handelspraktyke en
  • bedrieglike, misleidende, onbillike of bedrieglike gedrag.

Hulle moet interne klagtehanteringsprosesse hê, insluitend ʼn interne klagtehanteringsafdeling, ʼn geskikte klagtebeslegtingsprosedure en die klagteproses wat deur die verbruiker gevolg moet word. Personeel moet opgelei word in die bepalings van die wet en sy regulasies, asook die kode, algemene beginsels en prosedures vir effektiewe hantering van klagtes.

Klagtes en geskille moet opgelos word volgens die gees en bepalings van die kode en die wet, sowel as die gees en bepalings van geskiloplossingsprosedures. Daar word van bedryfslede verwag om binne dertig dae alle redelike pogings aan te wend om klagtes op te los.

Miosa kan optree teen lede van die bedryf wat versuim om aan die kode te voldoen of klagtes oor nienakoming na die Nasionale Verbruikerskommissie verwys, wat kan lei tot die uitreiking van nakomingskennisgewings wat kan eindig met ʼn uitspraak deur die Nasionale Verbruikerstribunaal, wat groot finansiële implikasies vir lede van die bedryf kan inhou.

Dit is hoe om te kla:

  • Jy moet eers kla by die maatskappy of handelsvereniging waaraan die maatskappy behoort en dit moet binne tien dae skriftelik reageer.
  • As die maatskappy nie jou klagte binne tien dae kan oplos nie, moet die maatskappy jou skriftelik laat weet hoekom.
  • Jy kan dan ʼn skriftelike klag by Miosa indien.
  • As jy egter dink dat dit onnodige skade of vooroordeel sal veroorsaak as jy eers by die handelaar kla, kan jy direk by Miosa kla.

Die maatskappy moet binne tien dae reageer as Miosa die klagte hanteer en indien nie, sal Miosa ʼn beslissing uitreik wat in jou guns is. Verbruikers moet egter ook aan die bepalings van die kode voldoen, soos om skriftelik te kla en alle relevante inligting bekend te maak.

Besoek die Miosa-webwerf by www.miosa.co.za waar jy aanlyn kan kla of kontakbesonderhede kan kry.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

Een kommentaar

Christo ·

Dit werk nie. Miosa antwoord niks. Geen oproepe of emails nie. Uit ondervinding

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.