Mbalula vergader met organisasies oor e-tol

Fikile Mbalula, minister van vervoer. (Foto: GCIS)

Fikile Mbalula, minister van vervoer, sal vandag met Outa en die AA vergader om hul sienings oor die e-tol‑stelsel in Gauteng te kry.

Mbalula het voer tans gesprekke met burgerlike groepe ten einde ʼn blywende oplossing vir die e-tol‑stelsel te vind.

“Ek loof hierdie organisasies nie net vir hul aktiewe deelname aan ons demokrasie nie, maar ook vir hul bereidwilligheid om my uitnodiging te aanvaar om om ʼn tafel te sit en die kwessie bespreek. Ons regering luister, gee om en is inklusief en ons verstaan wat die waarde van ’n maatskaplike komponent is om ’n beter Suid-Afrika vir almal te bou,” het Mbalula gesê.

Pres. Cyril Ramaphosa het vroeër vandeesmaand ʼn taakspan bestaande uit Mbalula, die minister van finansies, Tito Mboweni, en die Gautengse premier, David Makhura, aangestel om ʼn oplossing vir die krisis oor die e-tol‑stelsel te vind.

Die Automobiel-Assosiasie (AA) het vroeër gesê sy nuwe navorsing wys Gautengse padgebruikers het geen voorneme om e-tol te betaal nie en dat dié houding waarskynlik nie gaan verander nie.

(Foto: ANA)

“Ons navorsing wys dat mense nie in die huidige omstandighede gaan betaal nie. Dit wys ook dat skuld nie ʼn rol speel in dié besluit nie: die meeste padgebruikers betaal nie omdat hulle jare gelede ʼn beginselbesluit geneem het om dit nie te doen nie,” het die AA in ʼn verklaring gesê.

Die AA se eie navorsingsverslag oor padfinansiering is pas vrygestel en die organisasie sê uit die bevindings is die enigste regverdige en verstandige ding om te doen om die e-tol‑stelsel in Gauteng op te skort en verbruikers wat sedert 2013 daarvoor opgedok het, terug te betaal.

Die AA sê hy vra weereens vir ʼn afgebakende e-tol‑heffing wat by die gewone brandstofheffing inskakel. Hy het destyds dieselfde gedoen toe die Gautengse hoofwegverbeteringsprojek (GFIP) afgeskiet is.

Die AA glo steeds die heffing is die enigste regverdige en volhoubare manier om die projek te finansier.

Wayne Duvenage, uitvoerende hoof van die Organisasie teen Belastingmisbruik (Outa), het ook vroeër gesê die stelsel stort daagliks verder inmekaar en dat net sowat 20% van motoriste in dié stadium hulle e-tol‑rekeninge betaal.

Hy sê daar is ander maniere, onder meer die brandstofheffing en belasting, om paaie te finansier.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

40 Kommentare

jongste oudste gewildste
Bert

E-tol??
Wat is dit?

Dries

‘Two wrongs, dont make one right’ – maar, kan di Regering ni met dieslfde ywer, bv. di R17 Miljard wat Soweto aan Eskom skuld, invorder ni?
Dit kon hulle afgelope verlies, na “net” 6 Miljard verminder het…

Koos de Meyer.

Hoekom word die heffing in die brandstof nie gebruik vir die paaie nie. Ons betaal al lisensie geld ook ten duurste, waarom nog e tol. Waar gaan die heffing in die brandstof op hierdie stadium heen.

Louis

Mbalula het voer tans gesprekke? Twee buffels met een skoot dood geskiet fontein. LoL

AJ.

Hoeveel heffings moet ons nog op die brandstof en pad-ongelukke fons betaal. Die Taxi bedryf word telkemale van alles vrygestel met hulle brandstof subsiedies en al wat hulle kry. Selfs die De-merit punte stelsel gaan niks aan die taxi bedryf doen nie. Hulle is die grootste oorsaak van alle ongelukke en sterftes op ons paaie, maar die owerhede wil dit nie insien nie. Alle kom met altyd op die gehoorsame padgebruiker af.
Suid Afrika raak moeg hiervoor.